Moore's Uitspraken over Nintendo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Velvet_Dark, 21 sep 2003.

1. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft Lult !!!

ik heb op het internet een interview met Peter Moore gezien, hij is namelijk de Vice president van Xbox Japan en europa..:

"I think Nintendo has a very important place in videogames, it always announces things like introducing videogames to five million five-year-olds every year. Which is fine - Sony and ourselves will fight for them when they're 12 and we'll take it from there thank you very much."

"I think we have a good relationship with third-parties. The type of content that the consumer wants out of an interactive experience, the digital entertainment lifestyle I spoke about last night [at the X03 conference], I think that when you look at that as a case study, as somebody surely will, one could argue that the consumer has moved on from Nintendo's typical offerings."

"I think the content line-up, the pricing strategy, the marketing strategy that we've undertook, as well as having our finger on the pulse of the consumer, being able to bring some of the strengths that Microsoft can bring to this industry, it doesn't surprise me, though I think it surprised Nintendo greatly."

"You can see the difficulty it's having, particularly in the UK; bottom line is everyone always says it's a two console business. Unless you can clearly differentiate, or you're willing to spend billions of dollars in losses, it's a two console experience for the consumer, and right now Nintendo seems to be the third console, which is not a great position to be in.."

"I'll be interested to see what Nintendo has at the Tokyo Games Show. Even though it doesn't show first-party stuff, it'll be interesting - Eidos recently announced it was pulling all GameCube development. We're not surprised, but I think Nintendo is surprised - it's kind of slipped away from them pretty quickly over the last couple of years. I don't think they really anticipated how well we would do in the business."

"I look at the numbers on a weekly basis and this is gonna be a very challenging Christmas for Nintendo, particularly at a time when it normally shines. The content offerings are not there, third-parties aren't there to bolster it..."

"The three platforms are PC, PS2 and Xbox, and GameCube is struggling a little bit. I hope Nintendo continues to stay the course but I hope it readjusts who it is and doesn't try to chase after segments in which I don't think it can be successful in."

Wat een gelul.
    Ik wil hier niet de Xbox klein maken ofzo, ik vind em op het moment de beste onder de drie, maar meneer Moore moet wel even realiatisch blijven !
    Hij spreekt altijd over Sony en wij, of Sony en Microsoft, alsof het de dikste maatjes zijn.
    Tuurlijk brengt Nintendo kiddy games uit, maar dat het alleen de groep 5 tm 12 jarige aanspreekt is gelul.
    Uit onderzoek is gebleken dat Nintendo de meeste winst haald uit de leeftijd groep 20 tm 60 met hun toppers.
    Tuurlijk meneer Moore, Microsoft neemt de boel wel over van Nintendo bij de gamers die ouder zijn dan 12, daarom staat Nintendo ook boven de Xbox qua verkoop cijfers, Nintendo moet netzo in de markt gaan staan als Microsoft toch?! ( sarcasme )
    Nee, van mij mag Microsoft deze man op staande voet ontslaan !
    Je concurent aanvallen ok, maar blijf dan wel eerlijk en vertel geen slap gelul !

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Gamecube staat niet boven Xbox in verkoop... :{

En wat ie zegt over Nintendo en Third Party support klopt. Alhoewel Resident Evil 4 er goed uitziet though.

3. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    de cube staat wel voor, laat mij maar es zien waar je van weet dat de Xbox boven staat.....
    Tja, wat third-pary betreft, Square enix, capcom en Namco staan ook niet te schreeuwen om voor de Xbox exclusief te onwikkelen......

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Capcom heeft toch Steel Battallion Gemaakt?

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Namco maakt momentel breakdown voor de Xbox, exclusief voor zo ver ik weet. Capcom maakt Steel Battalion Line of Contact en brengt Auto Modellista naar Live.

6. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox staat idd voor met de verkopen hoor.

7. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    sinds wanneer staat xbox onderaan met verkoop??
    ik vind t eerste citaat wel een mooie trouwens.. geen gebrek aan vertrouwen in microsoft, maar waarom ie sony aansleet in z'n speech is een beetje vaag.

8. shumi

shumi Guest

what the hell is toch first pary en third party. Ik snap er geen hol van. Ik weet nou wel wat first en third person is en dan komen ze weer met zon raar woord. Zijn er drie feestjes ofzo? What the hell is dit?

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    First party is een spel dat Microsoft zelf maakt, Third party is een spel door een onafhankelijke spellenmaker gemaakt.

Dit is niet de eerste keer dat Moore zulke dingen zegt, kan wel zijn dat dit zijn mening izs, maar ik vind dat je als grote baas van Xbox zoiets beter voor je zelf houdt.
    Zulke uitspraken komen het imago van Microsoft zeker niet tengoede....

10. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    wta je zegt, hij zei dacht ik ook eens dat de GBA een on-sociaal product was van Nintendo !
    Jah hoor, daarom zijn er zelfs meer GBA's verkocht dan PS2's
    Ik ben trouwens net deze verkoop lijst van alle console games in japan tegen gekomen van deze maand.
    Er staan nergens een Xbox game bij.
    Alle grote projecten van capcom zijn trouwens naar de Cube gegaan.
    En van Square-Enix zijn het vaak PS2 games.

11. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    De top 15, plus alle GC games in de top 50:

1. Drag-on Dragoon (Square-Enix/PS2) - 133,021 (Nieuw)
    2. Mobile Suit Gundam: Megurial Sora (Bandai/PS2) - 80,151 (455,698)
    3. Gekitou Baseball (Sega/PS2) - 45,833 (Nieuw)
    4. Legend of Stafi (Nintendo/GBA) - 33,764 (111,754)
    5. Harvest Moon: A WonderFul Life (Marvelous/GC) - 32,414 (Nieuw)
    6. Mario Golf: Family Tour (Nintendo/GC) - 30,688 (97,476)
    7. Naruto (Tomy/GBA) - 29,320 (Nieuw)
    8. Tales of Symphonia (Namco/GC) - 23,471 (246,196)
    9. World Soccer Winning Eleven 7 (Konami/PS2) - 22,501 (1,027,231)
    10. Shinyaku Seiken Densetsu (Square-Enix/GBA) - 21,944 (222,277)
    11. Wagamama Fairy (Konami/GBA) - 12,070 (Nieuw)
    12. Super Mario Advance 4 (Nintendo/GBA) - 9,933 (371,695)
    13. Pokemon Pinball Ruby & Sapphire (Nintendo/GBA) - 9,100 (205,301)
    14. Winning Post 6 (Koei/PS2) - 8,780 (52,580)
    15. Baseball 2003: PP Pro Baseball Autumn (Konami/PS2) - 8,542 (21,212)

16. Kirby Air Ride (Nintendo/GC) - 8,270 (299,514)
    18. Gekitou Baseball (Sega/GC) - 7,871 (Nieuw)
    19. Final Fantasy: Crystal Chronicles (Square-Enix/GC) - 6,700 (311,44:cool:
    23. Zoids VS II (Tomy/GC) - 4,550 (19,500)
    25. Animal Forest E+ (Nintendo/GC) - 3,460 (224,002)
    36. Pokemon Box Ruby & Sapphire (Nintendo/GC) - 2,689 (179,844)
    39. Jikkyou Powerful Pro Baseball 10 (Konami/GC) - 2,656 (84,10:cool:

Bron : www.cubezone.nl

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die eerste uitspraak van Moore wel dig!

Waarom zou microsoft niet mogen dissen als Sony EN Nintendo het al volop doen. Die baas van Nintendo pakt ook elke kans aan om te uitten dat Microsoft niet goed bezig is en dat Nintendo zogenaamd de zaakjes helemaal onder controle heeft... (yeah right)

Ow ja, Xbox verkoopt wel degelijk beter dan de Gamecube hoor! En ik dacht dat dat ook nog eens behoorlijk veel scheelde. Ik kan zo ff niet een concrete bron geven maar ik heb het bij meerdere sites/bladen gelezen.

Maar ga zelf maar na:Waarom zie je in winkels steeds minder gamecube titels liggen, waarom zijn die games (bijna) altijd ergens onderin in een hoekje te vinden. Nogmaals ik vind jammer genoeg de gamecube ook niet echt cool, en de meeste die ik over dit onderwerp spreek vinden precies hetzelfde... Lees voor de grap ook eens de nieuwe PU waarin Jurjen (ja de echte nintendo fan :)) zelf toegeeft dat de Gamecube niet goed bezig is...

13. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk hier ga je de fout in... Je hebt het alleen over Japan! Die gasten kopen alles wat Japans/Aziatisch is en juist niet wat Amerikaans is... Sure Japan is een belangrijke markt, maar in Europa en in Amerika doet de Xbox het weer VEEL beter!

Maar goed, het is gewoon duidelijk dat Nintendo een probleem heeft. Ok ze komen absoluut niet in de financiele problemen, want de GBA verkoopt als een spreekwoordelijke tierelier. Maar ik weet zeker dat ze van de gamecube veel meer verwacht hebben, en het nu een beetje een financiele domper is...

14. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er nu mis mee dat er vooral jongere gamers een Nintendo console kopen,lijkt me meer dat je het niet wil aanvaarden?

De eerste console die ik had was een Nintendo,ik was toen 6.
    Op die leeftijd zijn het de ouders die de console kopen,en wat nemen die vooral > Nintendo wegens hun "imago".

Dan is er nog een andere groep die nintendo consoles kopen voor de games van nintendo maar die groep is niet echt zo ongeloofelijk groot (word zelfs kleiner daarom verkopen ze steeds minder per generatie).

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Van je rijtje maakt alleen Square niks voor de Xbox

Capcom maakt Steel Battalion, Steel Battalion Online, Pro Cast Fighing, Group S Challenge, Dino Crisis 3 en Capcom vs SNK: EO op Live exclusief.

Namco heeft Dead to Rights en Breakdown

Verkoopcijfers Amerika augustus (totaal)

Ps2: 18,805,000
    Xbox: 5,830,000
    Cube: 4,530,000

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    dus? wil je hiermee zeggen, dat er GEEN xbox spel erin staat?
    nogmaals: dus?

moet je de amerikaanse verkopen ermaar eens bij pakken..
    en trouwens, Japan zegt niet zoveel hoor.. alle consoles worden meer verkocht in Amerika als ik Japan, daaroim snap ik (gedeeltelijk) niet al die heisa over Japan..

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Die spreekwoordelijke tierelier komt misschien tot een eind als ze volgend jaar geen offensief hebben tegen de PSP

18. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Een van de weinige landen waar XBOX het slecht doet is: Japan, dat is gewoon bekend, je verteld niets nieuws. We hebben het hier over totalen...

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, in de europese verkoop charts komt niet eens cube of Xbox voor. Alleen gba en ps2 en dan nog alleen EA games ook..

20. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk, dit was me ook ff ontschoten... :)
    Idd als Sony zich ook op de 'handheld' markt gaat storten kan Nintendo zijn borst echt nat gaan maken. 1 ding is in ieder geval (denk ik) al helemaal zeker, ze komen heel snel met een nieuwe console, ondanks dat ze gezegt hebben lang met de gamecube te zullen doen.

Dat vind ik dus ook een heel slecht punt van nintendo. En ook dat ze continu met verbeterde versies van hun consoles komen. Denk bijv. aan de GBA, ze neppen hiermee gewoon een hoop gamers vind ik... :{

Deel Deze Pagina