Morrowind III vs. PROJECT EGO

Discussie in 'Algemeen' gestart door yony_the_gamer, 16 jun 2002.

1. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je morrowind en project ego met elkaar vergelijken?
    Vertel!:p

2. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik DENK dat ik voor Project ego zal kiezen, aangezien de fight-engine in morrowwind een beetje saai schynt te zyn...

3. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik meende dat project ego niet echt een rpg is en morrowind juist weer een hele uitgebreide

4. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    Project Ego geen RPG?

daarin speel je dus echt wel een ROL hoor.
    peter molineux wil met Project Ego de beste RPG maken die er is.
    dus dat is zeker wel een ras-echte RPG

en de fight engine van Project Ego zou volgens mij ook heel goed worden, en ik heb filmpjes gezien van Morrowind en daarin is het vechten echt een beetje hoekig bewegen alhoewel de omgevingen weer heel erg mooi zijn.

alleen Project Ego wordt voor mij toch wel HET spel.
    met de beste replayability die er op een spel kan zitten.
    geen 1 keer hetzelfde spel spelen.
    dat is ONMOGELIJK. fantastisch lijkt me dat.

petertje doet er lekker lang over dus het wordt echt een spel om voor te kwijlen, echt waar.
    de sfeer van dat spel is, zoals je op veel screens ziet, fantastisch.
    maar toch wel jammer dat ie zo laat uikomt, maar dan weten we zeker dat het spel niet met haast is gemaakt en dat er geen fouten in zitten.

ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat, want ze hebben nou al een versie in elkaar geprutst die er fantastisch uitziet en al hartstikke klaar uitziet, dus ik wil wel eens weten wat ze in dit laatste jaar van de ontwikkeling van Project ego met het spel nog gaan doen.

5. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zelf hhogstwaarschijnlijk PE kopen, maar dat zien we dan wel weer//////

6. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    misschien koop ik ze wel allebei...

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tsja het hangt n beetje van smaak af denk ik...
    Ze zijn allebij extreem 'vrij' in de gameplay. Dat schijnt een pluspunt te zijn (okee, het is niet goed als een game helemaal voorgekauwt wordt), maar in Morrowind wordt je (las ik) na een paar minuten gewoon helemaal vrij gelaten om te doen wat je zelf wilt. Je hoeft dus helemaal niet een 'grote taak' te verrichten ofzo. Dit lijkt mij echt niet koel, ik vind dat je wel een béétje geleid moet worden, de game moet jou in het verhaal slepen, en niet andersom.
    Met Project Ego is dit wel anders geloof ik, maar dat weet ik ook niet precies. Iedereen prijst Peter Molyneux (sp?) helemaal de hemel in om Black & White, maar ik vond dat spel echt mega-mega-mega saai (ook weer om de 'vrijheid', het boeit helemaal nix wat je doet, als je maar een beetje aankloot). Dat is dus ook weer niet echt een pluspunt...
    Toch kies ik persoonlijk voor Project Ego, omdat die volgens mij toch iets minder 'vrij' wordt. M'ja ik ga toch nog eerst ff de pre- en reviews lezen enzo van over Project Ego zijn nog nie so heel heel veel details bekend. :{

PS: Morrowind is het 3e deel van The Elder Scrolls. Het is dus The Elder Scrolls III: Morrowind, en niet Morrowind III.

8. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Black and White zoog inderdaad. Trouwens, het lijkt me nog een beetje vroeg om het te vergelijken: PE is nog lang niet af. Morrowind lijkt me trouwens wel vet, lekker doen wat je wil. Dat vind ik in GTA3 ook zo vet, ik heb vandaag Dungeon Siege gespeeld bij een vriend van mij: samen multiplayeren, zonder doel en dat was echt heel vet. (7 uur en 23 min achter elkaar, zonder pause, toen een korte pauze om te eten en meteen weer verder gedaan. Waarschijnlijk heb ik het in totaal wel 20 uur gedaan, dus ik kan er een aardig oordeel over vellen, het BLEEF LEUK!!!)}:]

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij komt morrowind binnen een paar maanden uit en Project Ego nog lang niet, dus misschien kan je ze allebei wel kopen!!!:D

Weet iemand iets meer over de releasedates?

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb Morrowind voor de PC gehad maar ik vond het dus 3x nix

Xal ff een korte gameervaring beschrijven..:

Het spel begint, je zit in een slavenboot en er komt een dude aan die zegt dat je vrijgelaten wordt.
    Nu moet je je naam en klasse enz, registreren (typisch rpg gedoe) dan kun je met de dorpelingen gaan praten en je krijgt een aantal quests die je mag gaan doen..
    ik ben eerst maar ns wat gaan rondwandelen.

oooh mooie wereld, beetje met een zwaartje hakken op een krab die rondloopt.

Hmm ff in mijn quests rondkijke: bevrijdt het dorp van een stel struikrovers..
    Ik zoeken naar die rovers, jah hoor gevonden beetje hakken met mijn zwaardje, (beetje saai) huppakee komt een dude met een toverstaf aan paf ik ben dood.]:-

dit heb ik 3 keer gedaan en k word er gek van voor de rest is deze game een beetje onduidelijk

ik ben het met Eckie eens dat ik ook graag een spel in wordt gezogen en niet zelf het spel moet maken.. bij gta3 is dit heel goed gedaan je kunt het allebij ik vindt morrowind snel saai worden

11. mrbuilder

mrbuilder Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind is alleen voor diegenen die ECHT van (C)rpg's houden....Je moet het spel roleplayen, pas dan komt het echt tot zijn recht..het is inderdaad niet snel, je moet inderdaad duizenden zinnen aan tekst lezen, je moet inderdaad strategieen bedenken om sommige tegenstanders te doden (maar kom op zeg, de mage in smuggler's cave is echt niet zo moeilijk hoor, gewoon een kwestie van magic absorption spell, wachten totdat zijn mana op is, dan komt hij met zijn melee wapen, en dan kan je hem een kopje kleiner maken).

Koop dit spel dus alleen als je van (c)rpg's houd waarin je vrij bent en niet als je alleen van FF goed vindt. Het verhaal is in dit spel ondergeschikt aan het verhaal wat je ZELF maakt met je character...

Laatst bewerkt: 19 jun 2002
  12. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    mrbuilder is totally right!!

Daarom schreef ik ook ff het tekstje /me is niet zo'n (c)rpg fanaat kun je een beetje zien hoe het is om als leek met morrowind te beginnen..

13. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben een beetje een n00b op dit vlak, maar waar staat de c voor in (c)rpg?

Persoonlijk vind ik Baldurs Gate 1 &2 zo ongeveer de beste spellen die ik ooit gespeeld heb, is Morrowind dan wel wat voor mij?

Deel Deze Pagina