Mortal Kombat: Shaolin Monks.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Feodor, 27 feb 2005.

1. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja mensen, Mortal Kombat Deception is pas net uit, of Shaolin Monks is al in de maak!

Wat verwachten jullie van de game ?
    Wat zou er veranderd moeten worden ten opzichte van de vorige Mortal Kombat ?

Info van XBW Gamepage

Vele gamers zullen bekend zijn met de Mortal Kombat serie van Midway. Als een van de grootste franchises ooit hebben de Mortal Kombat spellen in de game wereld een naam opgebouwd als de hardste en bloederigste vechtspellen die er zijn. In september van dit jaar komt Midway met het alweer derde Mortal Kombat deel voor de Xbox; Shoalin Monks. Vandaag hebben we een trailer en een aantal screenshots uit de aankomende titel voor je.

De titel Mortal Kombat: Shaolin Monks slaat op de twee meest beruchte Mortal Kombat strijders ooit. Liu Kang en Kung Lao hebben zich in de diverse Mortal Kombat toernooien bewezen als echte strijders en zijn daarom de hoofdrol spelers in deze nieuwe Mortal Kombat. Aan het begin van het spel kies je voor een van beide personages, waarna je in het spel zelf meerdere andere karakters kunt ontgrendelen. In deze nieuwe Mortal Kombat zul je niet langer op de ouderwetse manier tegen elkaar vechten zoals je gewend bent. Shaolin Monks wordt een derde persoons actie titel waarin je vrij kunt lopen maar natuurlijk ook nog steeds veel moet vechten. Dit keer vecht je echter niet alleen tegen één vijand tegelijk, maar wil het ook voorkomen dat vijanden met meerderen tegelijk op je af komen stormen. Het vechtsysteem is dit keer driedimensionaal en het is mogelijk om in alle richtingen snel aanvallen uit te voeren. Uiteraard zijn alle standaard aanvallen van beide karakters aanwezig zodat je nog steeds vuurballen kunt schieten met Liu Kang. Elk karakter bezit nu zo’n vier verschillende vechttechnieken.

Naarmate je verder speelt en meer ervaring opdoet kun je deze ervaringspunten verdelen onder een zevental eigenschappen. Zo maak je het karakter waarmee je speelt steeds beter en zul je steeds meer vette bewegingen leren zoals het rennen langs muren. Uiteraard zou Mortal Kombat geen Mortal Kombat zijn als er niet tientallen Fatalities in het spel zouden zitten. Ontwikkelaar Paradox heeft hier dan ook voor gezorgd en heeft meer dan 10 Fatalities per karakter ontwikkeld. Om het leuk te maken zijn deze verdeeld over een drietal groepen. Op het begin zul je enkel de normale Fatalities kunnen doen, wordt je iets beter dan zal de tweede groep zogenaamde Multalities doen, waarmee je meerdere vijanden in een keer kunt raken. Als laatste zijn er de gevreesde Brutalities, welke letterlijk te bruut moeten zijn om te aanschouwen. Ook vernieuwd is de interactie met de omgeving, gooi je vijanden in putten met kolkend zuur, of doorboor ze met een uit het plafond hangende staak. Deze interactie zal in het spel zelf een rol spelen tijdens puzzels, wanneer je bijvoorbeeld naar een hoger gelegen platform moet komen door een vijand in een staak tegen de muur te gooien en via deze vijand naar boven te klimmen.

Mortal Kombat: Shaolin Monks moet in september van dit jaar uitkomen. Helaas kunnen we je nog weinig vertellen over de multiplayer mogelijkheden die het spel gaat hebben, maar het is zeker dat we het spel met elkaar en over Xbox Live tegen elkaar kunnen spelen. Het spel bevat namelijk een coöperatieve optie, maar of deze ook via Xbox Live te spelen is, weten we nog niet

SREENSHOTS:

VIDEOS:

http://archief.xboxworld.nl/game/954/

RELEASEDATE: September 2005.

Wat zijn jullie verwachtingen over deze game ?

Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    meer characters!
    en een varierende soundtrack
    en als er zo'n campaign in komt moet die wel spannend zijn

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Mortal Kombat niet meer het niveau halen van de oude games. Vind ik jammer sinds ik de reeks toch erg cool vind. Hopelijk wordt dit weer een pareltje.

4. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    @feodor,

Als je een topic ergens over start lijkt het me wel handig als je er wat info over geeft of niet?

Shaolin Monks is ten eerste geen 3D fighter maar een 3D scrolling beat-'em-up game. Het spel is gebaseerd op MK2 zowel op de backgrounds als op de verhaal lijn waar nu veel dieper op in word gegaan dan toen MK2 uitkwam (de beste MK spel tot nu toe vind ik). Ook zul je in de loop van het spel ook omgevingen tegen komen die gebaseerd zijn op de velden van Mk2 maar dan natuurlijk volledig 3D en met interactive voorwerpen erin. Je kan met 2 monks spelen Liu Kang of Kung Lao (of natuurlijk 2 player coop). Het vecht systeem is gebaseerd op de eerder uitgekomen MK spellen alleen nu getweakt zodat je meerder personages tegelijker tijd kan aanvallen. Ook kun je oneindige combos verrichten, zelfs combos in de lucht uitvoeren, vijanden vastpakken, als schild gebruiken of ze op voorwerpen gooien zoals op dodelijke speren. Tevens zijn de achtergronden interactief en kun je via de muren combos doen en via de muren rennen om over een gat te komen en aan voorwerpen hangen etc. ala prince of persia. In het spel zitten ook boss levels met o.a Goro, Baraka, Reptile, Ermac, Kitana, Mileena, Jade. Soms zelf multiple bosses tegelijker tijd.

Tevens bezitten Liu Kang en Kung Lao volledig over de special moves zoals de fireball, flying kick, bicycle kick, hat throw, dive kick, spin attack etc. en deze special moves zijn zelfs weer verder getweakt voor gebruikt in een 3D scrolling beat-'em-up game. Ook kun je de special moves door de loop van het spel verder upgraden. Bijvoorbeeld bij Liu Kang is na het upgraden mogelijk om Fireball attacks uit de lucht te doen. En natuurlijk zitten er ook genoeg fatalities in het spel, zoals Kung Lao's vertical hat slice.

Meer weet ik er ook niet over maar uit de filmpjes die ik heb gezien, ziet het er wel vet uit!

5. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan in ieder geval niet wachten tot ie uit is. O-)

Laatst bewerkt: 27 feb 2005
  6. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb al meerdere filmpjes gezien en ook 2 developers interviews op gamespot..

7. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    en de uitmelk reeks gaat weer verder :confused: al sinds MK 3 is er geen goed deel meer geweest:mad:

8. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, de oude MK's waren toch wel de échte toppers..

9. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen id,
    De game spreekt mij iig wel aan. Ik vond MK altijd wel vet met MK2 als hoogtepunt. Deadly Alliance was ook wel in orde en Deception heb ik gemist. Ik ben opzich wel blij dat de serie een andere kant opgaat. Hopelijk wordt het wel goed uitgevoerd en gaat het een beetje de Ninja Gaiden/Jade Empire kant op. Die fatality's boeien me niet echt hoewel dat er natuurlijk wel bij hoort. Of het goed gaat komen weet ik niet, ik denk eigenlijk van niet. Hopelijk doen ze er een flink aantal geloofwaardige plottwists in, dat is wel zo cool.

10. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    YunSung , ik heb er iig wel geloof in. :) Kobold..bedankt. ;)

11. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat er niet veel enthousiaste mensen zijn, hiervoor.. :'-(

12. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me een mislukking
    sorry maar ik ben anti Mortal Kombat

13. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch maar hopen dat Midway, de spijker goed op de kop weet te tikken...

14. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is toch amper wat bekend, hoe kan je daar dan hele discussies over voeren..

15. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben jij niet op de hoogte..er is al vrij veel bekend..

16. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Voor mijn mening is het eerst maar even afwachten, totdat er meer bekend is.

17. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja. het is nu nog alleen maar wachten, wachten, wachten tot ie uit is. :mad:

18. TeXas

TeXas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat Lui Kang dood was in Deadly Alliance... :+

19. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NIET dus. :)

20. TeXas

TeXas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naja , de Characters die er weer in voorkomen vind ik altijd wel boeiend. Dat was het zelfde bij Deception. Die nieuwe characters roeleerden wel. :cool:

Deel Deze Pagina