Ja mensen, Mortal Kombat Deception is pas net uit, of Shaolin Monks is al in de maak!
Wat verwachten jullie van de game ?
Wat zou er veranderd moeten worden ten opzichte van de vorige Mortal Kombat ?
Info van XBW Gamepage
Vele gamers zullen bekend zijn met de Mortal Kombat serie van Midway. Als een van de grootste franchises ooit hebben de Mortal Kombat spellen in de game wereld een naam opgebouwd als de hardste en bloederigste vechtspellen die er zijn. In september van dit jaar komt Midway met het alweer derde Mortal Kombat deel voor de Xbox; Shoalin Monks. Vandaag hebben we een trailer en een aantal screenshots uit de aankomende titel voor je.
De titel Mortal Kombat: Shaolin Monks slaat op de twee meest beruchte Mortal Kombat strijders ooit. Liu Kang en Kung Lao hebben zich in de diverse Mortal Kombat toernooien bewezen als echte strijders en zijn daarom de hoofdrol spelers in deze nieuwe Mortal Kombat. Aan het begin van het spel kies je voor een van beide personages, waarna je in het spel zelf meerdere andere karakters kunt ontgrendelen. In deze nieuwe Mortal Kombat zul je niet langer op de ouderwetse manier tegen elkaar vechten zoals je gewend bent. Shaolin Monks wordt een derde persoons actie titel waarin je vrij kunt lopen maar natuurlijk ook nog steeds veel moet vechten. Dit keer vecht je echter niet alleen tegen één vijand tegelijk, maar wil het ook voorkomen dat vijanden met meerderen tegelijk op je af komen stormen. Het vechtsysteem is dit keer driedimensionaal en het is mogelijk om in alle richtingen snel aanvallen uit te voeren. Uiteraard zijn alle standaard aanvallen van beide karakters aanwezig zodat je nog steeds vuurballen kunt schieten met Liu Kang. Elk karakter bezit nu zo’n vier verschillende vechttechnieken.
Naarmate je verder speelt en meer ervaring opdoet kun je deze ervaringspunten verdelen onder een zevental eigenschappen. Zo maak je het karakter waarmee je speelt steeds beter en zul je steeds meer vette bewegingen leren zoals het rennen langs muren. Uiteraard zou Mortal Kombat geen Mortal Kombat zijn als er niet tientallen Fatalities in het spel zouden zitten. Ontwikkelaar Paradox heeft hier dan ook voor gezorgd en heeft meer dan 10 Fatalities per karakter ontwikkeld. Om het leuk te maken zijn deze verdeeld over een drietal groepen. Op het begin zul je enkel de normale Fatalities kunnen doen, wordt je iets beter dan zal de tweede groep zogenaamde Multalities doen, waarmee je meerdere vijanden in een keer kunt raken. Als laatste zijn er de gevreesde Brutalities, welke letterlijk te bruut moeten zijn om te aanschouwen. Ook vernieuwd is de interactie met de omgeving, gooi je vijanden in putten met kolkend zuur, of doorboor ze met een uit het plafond hangende staak. Deze interactie zal in het spel zelf een rol spelen tijdens puzzels, wanneer je bijvoorbeeld naar een hoger gelegen platform moet komen door een vijand in een staak tegen de muur te gooien en via deze vijand naar boven te klimmen.
Mortal Kombat: Shaolin Monks moet in september van dit jaar uitkomen. Helaas kunnen we je nog weinig vertellen over de multiplayer mogelijkheden die het spel gaat hebben, maar het is zeker dat we het spel met elkaar en over Xbox Live tegen elkaar kunnen spelen. Het spel bevat namelijk een coöperatieve optie, maar of deze ook via Xbox Live te spelen is, weten we nog niet
SREENSHOTS:
VIDEOS:
http://archief.xboxworld.nl/game/954/
RELEASEDATE: September 2005.
Wat zijn jullie verwachtingen over deze game ?
Laatst bewerkt: 19 aug 2005