MotoGP: FAQ

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 9 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    MotoGP: Ultimate racing technology <B>FAQ</B>

Hier vind je de meest gestelde vragen over MotoGP, vertaald uit het engels van deze site. Met grote dank aan Marius voor het vertalen! _O_

Heb je een vraag, kijk dan eerst hier. Staat je vraag er niet bij, vraag het dan in deze thread.

Voor de goede orde: Het gaat hier dus om een MotoGP 1 FAQ.

MotoGP FAQ v1.0

V: Waarom ben ik op sommige banen een “ghost”?
    A: Je moet de banen unlocken in de volledige (retail) versie van MotoGP.

V: Tellen mijn rondetijden wel mee op het Live scoreboard als ik ghost ben?
    A: Ja

V: Hoe unlock je Sheridan?
    A: Win het MotoGP kampioenschap op de Champion moeilijkheidsgraad in de volledige versie.

V: Werkt de cheat mode om alles te unlocken ook met de Xbox Live demo?
    A: Nee, je moet de volledige versie gebruiken om alles te unlocken en op je hard-disk op te slaan.

V: Hoe kan ik het Fish Bouncer spel spelen?
    A: Gebruik de volgende code in het hoofdscherm: links, omhoog, links, links, b, omhoog, links, links, b, y, omlaag, omhoog, b

V: Hoe kan ik het Credits Shooter spel spelen?
    A: Selecteer “credits” in het hoofdmenu > scroll helemaal naar beneden > als je onderaan bent zal het spel automatisch starten.

V: Verschilt handmatig schakelen echt zoveel met automatisch schakelen?
    A: De meeste racers die eenmaal handmatig schakelen willen nooit meer terug naar automatisch. Het kost je een paar dagen om te leren maar het maakt je normaal gesproken een aanzienlijk stuk sneller.

V: Hoe weet je wie de game-host is?
    A: De host is altijd de persoon met het RODE icoontje in de lobby of op de map.

V: Hoe maak je een max custom bike?
    A: Je hebt hiervoor de volledige versie van MotoGP nodig. Je moet een kampioenschap racen en de training compleet doorlopen. Het handigst is om te beginnen met de training. Zorg dat je op alle onderdelen Goud haalt. Start daarna het kampioenschap (maakt niet uit op welk niveau je dit doet. Tip: race op rookie als je snel een bike wilt maken) en na elke race krijg je punten die je kunt verdelen. Alleen als je 1e wordt in elke race kun je genoeg punten halen om een max bike te maken.
    Verdeel daarna de punten over de onderdelen Acceleration, Braking, Top Speed, en Cornering. Als je alle races wint zou je een max custom bike moeten hebben aan het einde van het seizoen (Let op: je hebt maximaal 110 punten te verdelen. Een vaak gebruikte verdeling van de punten is 30/20/30/30).

V: Hoe kun je de volledige versie op Live spelen?
    A: Dat kun je niet. De demo leest vanaf de hard-disk uit wat je allemaal hebt unlocked in de volledige versie en dat kun je gebruiken in de demo.

V: Hoe unlock ik alle banen en rijders?
    A: Je hebt hiervoor de volledige versie van MotoGP nodig. Als je eerste eindigt in de championship mode, zul je alle banen unlocken.

V: Ik gebruik de cheatcode om alles te unlocken, maar als ik mijn xbox herstart moet ik alles opnieuw doen. Waarom?
    A: De cheat wordt niet opgeslagen op je hard-disk. Niet doen dus, gewoon alles unlocken via racen!

V: Ik heb het complete championship doorlopen, maar zie nog geen Sheridan. Hoe kan ik Sheridan unlocken?
    A: Je moet eerste worden in de championship mode op minimaal Champion niveau.

V: Hoe kan ik Valentino Rossi unlocken?
    A: Je moet minimaal 1.000.000 punten hebben in de Arcade mode. Suggestie: maak een Custom bike die sneller is dan Rossi!

V: Wat kan ik nog meer unlocken?
    A: 1 ) Race op gespiegelde banen door het GP kampioenschap op Rookie niveau te winnen.
    2 ) Race op omgekeerde banen door het GP kampioenschap op Pro niveau te winnen.
    3 ) Race in de Toon mode door 200.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    4 ) Race in de Wireframe mode door 500.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    5 ) Race in de Sketch mode door 1.000.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    6 ) Race in de Edgey mode door 1.250.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    7 ) Race in de Brring Ding mode door 1.500.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    8 ) Race in de Emboss mode door 2.000.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    9 ) Race in de Turbo mode door 2.500.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    10 ) Race in de Pop video mode door 3.000.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    11 ) Race in de Emboss mode door 2.000.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    12 ) Race in de heerlijke Umbrella Girl mode door 7.000.000 punten te scoren in het Arcade kampioenschap.
    13 ) Unlock de extra tracks door ze in het Arcade of GP kampioenschap te unlocken.
    14 ) Unlock de extra rijders door punten te halen op specifieke banen in de arcade mode.

V: Waarom “springen” sommige bikes op de baan?
    A: Dat ligt aan lag. Dit gebeurt normaal gesproken als je verbinding vertraging heeft of niet snel genoeg is op dat moment. Het is dus een internet-verbinding probleem.

V: Hoe kan het dat ik ghost ben op een bepaalde baan?
    A: je hebt deze baan nog niet unlocked in de volledige versie.

V: Hoe werkt het Live scoreborden?
    A: Je ranking wordt bepaald door de rondetijd die je op elke baan rijdt. Zelfs als ghost.

V: Mijn rondetijd werd niet geregistreerd. Waarom?
    A: Je nam een “kortere weg” dan is toegestaan. Leuk geprobeerd, maar blijf maar op de baan!

V: Hoe kan ik sneller gaan?
    A: Om zo snel mogelijk te gaan in de bochten, moet je de bocht zo wijd mogelijk aansnijden. Daarna zoveel mogelijk naar de binnenkant van de bocht sturen. Kijk hierbij naar de strepen op de baan, deze zijn vaak een goede referentie. TimeTrials zijn ook een goede manier om je te verbeteren. Er wordt automatisch een ghost van je snelste tijd gemaakt, tegen deze ghost kun je racen.

V: Is er een verschil tussen de bikes?
    A:Ja, het aantal sterren van een bike geeft aan hoe goed hij is. 5 sterren is het snelst!

V: Wat is de beste bike: Honda v4 of Yamaha v4?
    A: De Yamaha heeft de beste acceleratie en een iets betere “controle” in de bochten. De Honda gaat wat sneller op het rechte stuk, maar is iets moeilijker handelbaar en heeft iets minder acceleratievermogen. De ervaring leert dat de snelste tijden met een Honda v4 worden gereden.

V: Wat betekent het icoontje rechts naast de gamertag?
    A: Het helmpje betekent dat je nog in de race bent. De geblokte vlag betekent dat je over de finish lijn bent gekomen.

V: Wat betekenen de verschillende kleuren van de split-tijden?
    A: Rood = snelste split tot dan toe in de race.
    Blauw = persoonlijk snelste split tot dan toe in de race.
    Grijs = Je bent langzamer dan je hiervoor. Doorrijden dus!

V: Kan ik Xbox Live starten vanaf de MotoGP retail versie?
    A: Nee, de retail versie is half 2002 uitgekomen. Xbox Live bestond toen nogniet. Unlock de banen met de retail versie en speel met de Live Demo!

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    FAQ uit de sticky lijst gehaald daar MotoGP Online Demo reeds gedateerd is. Link komt wel in de MGP Forum Aandachtspunten post te staan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina