1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[MP3] Apple Ipod vs Creative Zen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door HeAvY-GeAR, 14 sep 2004.

  1. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    [MP3] Music Players with 20 gb

    Welke is beter?

    Apple Ipod

    [​IMG]

    Capaciteit : 20 gb
    prijs : €329,-
    batterij : 12
    aansluiting : usb 2.0
    gewicht : 158 g
    Formats : Audible, AIFF, AppleLossless, WAV

    link: http://www.apple.com/nl/ipod/


    Creative Zen Touch

    [​IMG]

    Capaciteit : 20 gb
    prijs : €379,-
    batterij : 24
    aansluiting : usb 2.0 - 1.1
    gewicht : 203 g
    Formats : MP3, WMA, WAV, ACC, MP3, VBR

    link: http://uk.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=696&page=6


    Iriver H320

    [​IMG]


    Capaciteit : 20 gb
    prijs : €399,-
    batterij : ?
    aansluiting : usb 2.0
    gewicht : 183 g
    Formats : MPEG 1/2/2.5 Layer 3, OGG Vorbis,
    WMA, ASF, JPG, BMP

    link : http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=H320


    Iaudio M3
    [​IMG]

    Capaciteit : 20 gb
    prijs : €329,-
    batterij : 14 uur
    aansluiting : usb 2.0
    gewicht : 136 g
    Formats : MPEG 1/2/2.5 Layer 3, WMA *, OGG, WAV**
    * Secure WMA format is not supported
    ** PCM format only


    link : http://www.jetaudio.com/products/iaudio/m3/info_specifications.html




    *Iaudio bijgezet
    *Iriver bijgezet
    *meer info; link zen ge-update
    *ik zet wel meer info later
    *http://www.dixons.nl/Store/productList/productVergelijking.asp?cat=Audio&menucat=Audio%5FMP3%5Fspelers&subcat=Audio%5FMP3%5Fspelers&scindex=7&subsubcat=Audio%5FMP3%5Fspelers&prid=0007049037&chkPartikelNr1=0007049037&chkPartikelNr2=0007047952&chkCount=2
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2004
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    279? klinkt meer als de prijs voor de ipod mini en die heeft geen 20gb.

    Om dan maar mijn mening te geven, ik vind 20gb overkill en vind die dingen veels te groot, daarom dat ik ook de ipod mini ga halen. 4gb is meer dan genoeg omdat nieuwe liedjes er zo zijn opgezet en ik heb niet eens 4 gb aan mp3's op mijn pc staan. Ik luister maar een paar goede nummers en dat is meestal 500 mb aan data, daarna download ik wel nieuwe shit en gaat de oude ervan af (behalve de echt goede nummers).

    Edit: Prijswatch op tweakers.net geeft aan dat de goedkoopste ipod 20gb 320 kost exclusief verzendkosten
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat klopt toch ook? 329 voor de Ipod en 279 voor de Zen.
    Mja de Zen lijkt mij wat lomper, en heb van voorgaande versies wel eens gehoord dat de interface niet zo fijn is. Over de Ipod daarentegen hoor ik niks dan lof. Heel intuïtieve bediening, groot gebruiksgemak, echt een ideaal apparaatje. Ben er nu hard voor aan het sparen :)
     
  4. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ipod batterijen gaan echt maar 7-8 uur mee, dat is erg weinig. Als je veel door je liedjes heenscrolled zelfs nog minder. Dat vind ik het grootste nadeel aan de ipod. Ook issie veels te duur voor wat je krijgt. Stomme apple ook altijd met z`n design dingen.
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    De batterij van de nieuwe Ipod gaat zo'n 12 uur mee, een forse verbetering vergeleken met de oude Ipods.
     
  6. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Koop maar 40 512MB spelers á €200 per stuk (zoiets ongeveer). Dan heb je wel meer dan 20gig maar dan ben je wel €8000 kwijt....beetje stom om te zeggen dat het te duur is voor wat je krijgt. En design, tjah daar moet je van houden, is hetzelfde als design meubelen de een vind het prachtig de ander vind het zonde van het geld/lelijk. Maar meestal vinden mensen het lelijk omdat ze het zelf niet kunnnen betalen, dus kopen ze een goedkopere rip-off van het origineel.
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Whaha die blokkie, of je hemelt gewoon alles wat van apple is op. De Ipod gaat ten eerste maar 10 uur mee, daarnaast kun je alleen met Itunes liedjes erop zetten, en Itunes convert je liedjes meteen naar het apple formaat en verneukt je ID3 tags, gratis service is dat. Daarnaast kost het ding ook nog een freaking duur en krijg je de standaard niet eens erbij en ondersteund ie geen wma. Dat is apple voor je. Die Zen ondersteund alles, firmware upgrades, voice recording, je kunt je liedjes gewoon op de HD zetten zonder programma wat verplicht is en zonder DRM.

    Maarja sommige mensen kopen gewoon op design en hebben dan oogkleppen op voor de nadelen. En ff voor de duidelijkheid Apple was niet de eerste met een HD speler. Tuurlijk die Ipod is mooi en gebruiksvriendelijk maar zo perfect als iedereen hem wilt laten zijn is ie bij lange na niet.
     
  8. The Outsider

    The Outsider Know your damn role!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0

    Ahum, ten eerste de 4g iPod gaan 12 uur mee, je kunt ook andere programma's gebruiken om muziek er op te zetten (bij mij werkt itunes perfect), iTunes zet je liedjes helemaal niet over naar het aac formaat, je kunt zelf instellen welke formaat je wilt gebruiken, dus mp3 of acc en de bijbehorende kwaliteit, je kunt sinds mei wma gebruiken, maar dat wordt wel automatisch door itunes geconverteerd naar aac/mp3 (komt doordat Apple en Microsoft eigen formaten willen gebruiken). De iPod ondersteund ook firmware upgrades, je kunt vele (meer dan 100 stuks) acc. bijkopen, je kunt je iPod gebruiken om foto's op te slaan, boxen aansluiten enz.

    De iPod ziet erh eel mooi uit, beste design tot nu toe! Die zen ziet er toch lompjes uit zeg, daar zie je mij niet op straat mee lopen :+.

    iPod is kwaliteit....als je student bent, dan kost de 4g 20GB maar 300 euro.

    Dan heb je je keuze toch snel gemaakt he......
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je de juiste link pakt kost de iPod idd maar 300 euro. Wordt voor de rest niet gecontroleerd. (we hebben het over de 4g 20 GB, de iPod mini krijgt ook zo'n korting).
    Je bent niet afhankelijk van iTunes, er zijn zat andere programma's die je voor je iPod kunt gebruiken.
    Zoals blokkie zei; je kan zelf beslissen welk formaat je wilt gebruiken, en er is in mijn ogen niks mis met mp3.
    Over de prijs; tuurlijk zijn er goedkopere alternatieven op de markt, maar of je daar daadwerkelijk meer profijt van hebt..

    Maar je moet niet alleen naar de Creative Zen kijken als alternatief. Kijk ook naar de iRiver en je hebt er nog een paar. De 20 GB iRiver is geloof ik goedkoper dan de iPod en heeft nog een kleuren scherm ook etc. Maar de interface daarvan is weer een stuk minder gebruiksvriendelijk.
    Waar ik veel profijt van heb gehad op mijn zoektocht naar een MP3 speler was het forum van ipodlounge.com Daar zijn een paar discussie's met voorstanders van de iPod en tegenstanders van de iPod (voorstanders van iRiver en andere alternatieven). Komen zeer interessante punten aan bod.
     
  10. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je een vergelijking maakt en je noemt eerst de apple ipod, dan ga je natuurlijk niet eerst het bedrag van de zen geven. Dat wordt namelijk een beetje onduidelijk.
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Whaha die Hordo, of je trapt gewoon alles wat van apple is de grond in :+
    The Outsider heeft jouw argumenten behoorlijk weten te overtreffen :cool:
     
  12. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    de design maakt mij niet zoveel uit en de prijs verschilt ook niet zoveel. het gaat mij meer om de gebruiksgemak. is het goed als een externe harde schijf te gebruiken? kun je makkelijk je bestanden terugvinden? is het makkelijk om dingen te uploaden?


    Ik kreeg wel te horen dat de accesoires van de ipod erg duur zijn, maar levert kwa geluid wel hele mooie geluiden.
     
  13. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Er staat op de verpakking dat de batterijen 10-12 uur meegaan maar dit halen ze bij lange na niet. Met 7-8 uur mag je al heel blij zijn. Nee, geef mij maar een gewone m3speler. Of de ipod moet 150 euro goedkoper worden. Apple zijn echt afzetters. Ik bedoel, de zen is net zo goed (zelfs beter) maar ziet er minder mooi uit. En dan kost die veel minder dan de ipod.
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou ik voor de iRiver iHP 120 gaan
     
  15. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Veel minder?? Ik vind 30 euro verschil wel meevallen hoor (de iPod is vanaf 300 euro te bestellen via de apple site), en je krijgt er voor dat geld in mijn ogen een veel mooier apparaatje voor met betere functionaliteit (zo heb ik me laten vertellen). Alleen de batterij is idd een pluspunt van de Zen.
     
  16. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
  17. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou zeker weten voor de Creative Zen gaan.

    Voor minder geld, krijg je alles wat de Apple Ipod ook heeft, en op sommige vlakken nog meer, en het prijsverschil liegt er niet om.
    Ik vind dat hele Ipod-gebeuren trouwens maar zwaar overrated.
     
  18. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    zijn er hier ook mensen die ervaringen met de philips jukebox hdd 060 hebben, en zo ja, goede ervaringen?
     
  19. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Vind de Zen juist mooier dan de Ipod :eek: En daarbij krijg je meer waar voor je geld en je betaald ook nog es minder...

    Waarom dat een Ipod?
     
  20. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de ipod....
    Toen ik hem ging kopen heb ik ook de Iriver in me handen gehad.... die had een 20 gig hdd, kleuren scherm en iets meer volume....

    De prijs van de 20 gig iriver en de 40 gig ipod was niet zo groot, ipod was ietsjes duurder...

    Mijn beslissing is eigenlijk gevallen omdat de ipod zoveel support heeft van andere fabriekanten voor accesoires.... De iriver had een soort van usb host, waarmee je ook allerlei randapparatuur kon aansluiten, echter had je voor elk apparaat wel weer een iets ander kabel nodig, en slechts weinig apparaten werden door de iriver ondersteund....

    Omdat ik me ipod ook als opslag voor foto's wou gebruiken tijdens vakanties, heb ik daar dus uiteindelijk voor gekozen, met een mediareader kon ik makkelijk al mijn foto's importeren naar me ipod hdd en me geheugenkaart weer wissen. Met Itrip heb ik mijn eigen radio station voor thuis of onderweg..... ik was alleen vergeten om een autolaadkabel te kopen, gelukkig gaat een vriend van me binnenkort naar VS om daar voor weinig geld zo'n ding te scoren:)
     

Deel Deze Pagina