Mp3 brander

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Cyber-Ninja, 25 nov 2003.

1. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben me op het internet en op forums het lazurus aan het zoeken naar een gratis programma die mp3 op een cd brand.
    Ik heb zelf wel een programma die dat doet maar ik kan alleen maar iets van 25 nummers op een cd zetten.
    Terwijl ik soms van sommige hoor dat ze veel meer nummers op een cd kunnen zetten.

En nu zou ik dat ook willen doen. Maar is het eigenlijk wel mogelijk om veel meer nummers op een cd te zetten? En met welke programma zou ik dat kunnen doen? En kan ik die cd's dan gewoon luisteren op mijn cd speler?

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Met XP kun je zoveel mp3's branden als je wilt..
    wil je echter in alles kunnen luisteren dan moeten ze in wav of cda formaat, daarvoor moet je converten met een mp3 to wav converter en daarna branden met XP. Zo kunnen er echter wel minder nummer ops. 25 normale nummers is al vrij veel al zeg ik het zelf..

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Er zit bij vrijwel alle branders brand-software bijgelevert waar je zeker alles mee kunt branden wat je zelf wil. Mis je die software dan zou ik Nero downloaden op download.com ofzo, Nero fikt ook alles wat je wil.

4. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    met winoncd kan het ook (mocht je geen xp hebben). Dan moet je in plaats van audio cd, data cd maken en daar mp3's op zetten. Dan converteert hij de mp3's niet

btw, mag je over mp3's wel praten? Volgens mij is dat schending van auteursrechten..... |:-

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nee hoor, je mag van muziek die je zelf hebt gekocht gewoon backup's maken hoor. Of het nou mp3 of een cassettebandje is.
    Je mag zelfs gedownloadde muziek op een schijfje zetten. Maar dan moet je het binnen 24 uur vernietigen. En ik geloof er heilig in dat Cyber-Ninja dat echt gaat doen :+

Maar om even ontopic te gaan; Nero lijkt mij ook het beste. Probeer de trialversie van download.com eens.

6. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf geloof er heilig in dat hij een eigen band heeft of zelf muziek maakt, en deze opslaat in mp3 formaat, maar hij wil deze ook onderweg kunnen luisteren :+ . Dus ik zou niet weten waarom we niet mogen praten over materiaal wat we zelf geproduceerd hebben mogen praten. En mocht het idd om een backup gaan, dan nog is het toegestaan. En als het het geval is dat hij gedownloade muziek wil branden, ook dan geloof ik nog dat hij het inderdaad binnen 24 uur vernietigd, zo zijn we immers allemaal.
    Maar als je helemaal nix van computers en programma's afweet en je wil een simpel programma dan is Nero of Easy Cd creator een goed programma. als je in zo'n programma een muziek cd selecteer dan hoef je helemaal nix te converten of wat dan ook. Wil je mp3 branden, dan zoals al eerder is gezegd, gewoon voor data cd kiezen.

Zo simpel, Zo makkelijk

7. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik zit in de Jostie-Band :+

Maar het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld heelveel nummers op 1 cd te zetten? Bijvoorbeeld iets van 100 nummers ofzo.
    Omdat als ik ze echt als een mp3 file zou branden er meer dan 100 op zouden passen. Omdat een cd iets van 700 mb is. En mp3 file niet zo groot zijn. Maar omdat hij zich moet converten passen er ineens veel minder op een cd? Ofniet?

Ik heb trouwends nog win98.

Maar als ik een data cd maakt van die mp3's kan ik ze toch niet meer luisteren? Behalve dan nog op de pc.
    Ik heb trouwends wel gewoon een brand programma die bij me hp writer zat. Maar ik weet dus niet of die wel zo goed is en of er dus betere programma's zijn.

Dus mijn echte centrale vraag is, kan je iets van 50 of 100 nummers op een cd proppen en kan je die dan ook afluisteren op een cd speler.

Is er een goeie writer programma te downloaden? Nou ik zal die Nero eens proberen. En ik zal eens kijken of ik die ergends anders zou kunnen downloaden. :D

En wat bedoelen sommmige winkels met deze cd walkman kan ook mp3 draaien? Kan je gewoon gekopieerde cd's er op afspelen of kan hij mp3 bestanden afspelen die op een cd staan die je bvb maakt als een data cd?

Nog bedankt trouwends voor de al gestelde antwoorden.

8. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ze dan alleen op een cd speler afspelen als die het bestandstype(mp3 in dit geval) leest.

9. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja op een gewonen cd speler kan dat dus niet, alleen op een mp3 cd speler.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met het programma MusicMatch kan je MP3's naar cd branden.
    het programma kan je gratis downloaden MusicMatch de laaste versie is 8.1

De vorige versie 5,6,7 hebben ook een brand versie alleen zijn deze niet meer te downloaden via de site.
    Maar deze versie zijn wel te vinden via Google.

11. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Dus als ik het dan goed begrijp kan ik met deze cd speler Klik mp3's luisteren. Die ik dus maakt als een data cd.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het is mogelijk , maar veelste duur.
    Ik zag gisteren bij MediaMarkt een portable cd-speler liggen met MP3 voor maar € 39

Kijkshop: Marquant MDM-21 € 49,99

Laatst bewerkt: 26 nov 2003
  13. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe het was maar gewoon om er 1 te laten zien. :D
    En die zag ik het eerste. :)

Maar even voor de duidelijkheid als ik zo'n ding koop.
    -Ik hoef dus niet de mp3 bestanden te converten naar een andere bestand?
    -En dus alleen maar een data cd er van maken?
    -Kan ik veel meer nummers op een cd kwijt dan als hij ze wel zou converten? (Meer dan 100 nummers toch)

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    * Je kan de MP3's gewoon als DATA op een cd branden.
    * Bij de meeste cd/mp3 spelers is het mogelijk om de MP3's te verdelen in verschillenden mappen.
    Elke muziek soort zijn eigen map.
    * Ik heb op sommige cd's meer dan 170 nummers staan.

15. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Ok thanks. Dan kan ik beter zo'n cd speler kopen dan zo'n hele dure mp3 speler.
    En wat zou een beetje een goeie cd speler zijn?

16. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    op de meeste dvd spelers kan je ook mp3 afspelen ik weet niet of je een dvd speler hebt.

17. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Nee kep alleen een xbox als dvd speler. En die draait geen mp3's :mad:

18. rammblar

rammblar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je di mp3s in een map zet hoe leest de cd speler di dan, en kan je dan ook nog nummers programmere, repeate enzo

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je cd/dvd speler moet wel MP3 af kunnen spelen natuurlijk

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de veel spelers kan je ook de optie shuffle gebuiken ,
    waardoor de speler alle tracks en mappen door elkaar gooit.
    De repaet is ook weer verdeelt in meerdere functie zoals track , map , hele cd.

Mijn Sony MP3 autoradio ziet elke map als een aparte cd.
    Op het display staat dan niet alleen de Track maar ook met welke
    map hij bezig is.
    Het inlezen van een cd zonder mappen gaat een stuk sneller dan als ik de cd verdeel in meer dan 10 mappen.
    Maar als één maal de cd in het geheugen van de speler zit gaat het zoeken behoorlijk snel.
    Bij mijn dvd-speler en portable cd/mp3 speler gebeurd het zelfde.

De MP3 speler moet natuurlijk wel mappen ondersteunen.

Deel Deze Pagina