Mp3 speler

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door da_master_chief, 14 okt 2003.

1. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede mp3 speler rond de 200 euro met minimaal 256 mb.
    Ik heb er al een paar op het oog, maar ik twijfel nog behoorlijk.
    Op het moment hebbendeze en deze mijn voorkeur. Maar ik vind dat de Diva er niet echt degelijk uitziet vergeleken de Chic. De Chic staat nu nog nr 1.
    Maar vandaag begon een vriend opeens over Mini Disks. Deze zouden weer veel betere kwaliteit hebben etc. Maar zijn vaak een stuk duurder dan MP3 spelers. Kunnen er eigenlijk wel MP3's op een MD?
    Iemand die me kan helpen om iets goeds uit te kiezen?

Oja, nog vergeten. Ik heb hem het liefst zo klein mogelijk. Ik moet hem met gemak in mijn zak kunnen steken, meestal gewone spijkerbroeken. (was ik nou toch maar n skater , had er gewoon een cd speler in mijn zak gekund 8) )

Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
  3. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de link _O_ .
    Ik had al gezocht in Overige console's + PC/ Internet maar het staat dus in ASEL:confused:
    Heb de thread doorgelezen, en nu komt de Nex IA 256MB + ook nog erbij. Deze dus

Maar die lijkt me al weer een beetje groot om zo in mn zak te kunnen stoppen.

Maar wat maakt het de Nex IA nou die 20 euro extra waard t.o.v. de Chic MP 30?
    Iemand die ervaring heeft met een van deze spelers? of die andere uit mijn vorige post?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je een MD-speler wilt hebben dan moet je wel een NetMD kopen.
    Voor de Sony MZ-N510 betaal je ongeveer € 229

MAAR , je kan niet rechtstreeks een MP3 van je pc maar een MD-schijfje kopieëren.
    Dat is een kopieerbeveiliging die Sony ingebouwd heeft.

Je moet eerst het programma OpenMG of Sonicstage installeren.
    Deze programma's zetten dan de MP3 om naar een Actrac-bestand en deze wordt dan weer gekopieerd naar de MD.
    Een MD-speler is wel een goedkoope oplossing , want een schijfje kost ongeveer €2,50 en er kan 140Mb aan data op.
    Ik heb hier nu 25 schijfjes liggen . 25x140= 3,5 Gb aan data.

En met het programma Simpele Burner kan ik een complete cd via USB2.0 naar md overzetten in 6 minuten.

5. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf MPIO FL100 256MB gekocht, en ben er heel tevreden mee. Er zit 256mb op, met extra geheugen uitbreiding voor MMC of SD kaartjes (ben van plan om binnekort een te kopen van 256, dan heb je dus 512mb).
    De speler zelf is heel klein (40mm x 79.5mm x 14.2mm) en werkt op 1 AAA batterij. Verder zit er ook nog een radio op, en kan je er geluid mee opnemen.

Voordelen tegenover de Chic speler (die ik eerst ook wou nemen) is:
    * je hebt er een radio bij
    * je kan je geheugen uitbreiden, met chick alleen verwisselbaar
    * met mpio kan je ook wma afspelen, kan met chic niet
    * bij chic heb je een aparte batterij (krijg je erbij geleverd) maar ik heb altijd liever een paar batterijen bij me, en waar je zo'n ding van chic weg moet halen, zou ik ook niet weten (link))

Kijk ook op tweakers-->pricewatch, daar kun je alles nog goedkoper vinden (en beetje alles met elkaar vergelijken)

Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  6. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
  7. Dark-C

Dark-C Darxhadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eigenlijk ook voor de MiniDisc gaan. Zijn ook erg klein en passen ook in je spijkerbroek, past meer op. Ik heb er zelf ook een en ik vind hem echt super.

8. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, daar heb ik ook al naar gekeken. Maar is die 'rare' driekhoekige vorm niet vervelend om in je zak te hebben?

Maar zouden jullie in plaats van alleen maar wat spelers op te sommen ook wat kunnen zeggen over de mp3 spelers? Eigen ervaring, kwaliteit, voor/nadelen e.d. Want ik kan hier zo een lijst neerplakken met MP3 spelers die me wel aardig lijken. Maar wat maakt die iRiver iFP-190TC nou beter dan bijvoorbeeld de Chic? Want het is wel een prijsverschil van 30 euro.

9. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Begin dit jaar heb ik de Iriver IFP 190 gekocht. Ik ben er zeer tevreden over, de geluidskwaliteit is zeer goed. Het design is ook mooi vind ik persoonlijk. Nadeel is dat het geheugen niet uitbreidbaar is, maar daar heb ik geen problemen mee.
    Van deze serie is trouwens ook al een update, met spelers die er wat "flitsender" uitzien. Het grote verschil is dat je met de nieuwe spelers direct muziek van bijvoorbeeld de radio in mp3 kan omzetten. En het verschil in prijs is maar 20 euro.

10. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Iriver is een topmerk onder de mp3's spelers, daarom zal hij wel iets duurder zijn... ikzelf heb de iriver SLimX 5..kunnen ook audio cd's in...helemaal toppie :cool:

11. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jouw was zou ik de Ibead kopen! 256 mb voor 170 euro... :D

Zelf heb ik hem net en hij bevalt me echt goed.

- firmware kan je upgraden
    - fm stereo radio
    - equalizers
    - usb pendrive
    - super handige accu
    - formaat

en het 'gadget gehalte' is erg hoog. :cool:

Kijk ook eens bij het tweakers forum en je ziet hoe populair hij is...
    Zelf heb ik hem hier gekocht...

12. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Deze site is misschien wel wat soort consumentenbond hie staan heel veel mp3 spelers en staan ook ervaringen van andere mensen bij...

Klik

13. DeYous

DeYous xbox rules

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een sharp MD recorder, het enige vervelende is dat het opnemen evenlang duurt als het liedje. (of is hier iets aan te doen?)

14. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut de iRiver IFP 300 serie, ontzettend goede kwaliteit geluid, zeer uitgebreide optie's (die manual equalizer, w00t!), worden standaard Sennheisser oordopjes bijgeleverd, super spul!
    Komt ook nog eens bij dat de firmware wordt updated, en dat in december een firmware uitkomt die OGG ondersteund, wat ik nogal belangrijk vind aangezien dat heel veel ruimte scheelt :cool:.

Oh en nog een niet zo geheel onbelangrijk detail, de IFP 3xx serie is sinds een paar weken in prijs verlaagd, de iFP 390t (die ik ook heb) kost nu rond de € 200 (voorheen € 299,-), perfect dus.

It's your choise, maar je zou wel gek zijn als je deze niet zou kiezen imo :).

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is het nadeel van opnemen via de analoge/digitale ingang van de MD-speler.
    Het opnemen duurt net zolang als de track zelf.
    En hier aan is helaas niets te doen.

16. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
  17. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Die Iriver Ifp390T 256Mb MP3 Tuner Player ziet er idd niet verkeerd uit. Maar het is wel jammer dat je het geheugen niet kunt uitbreiden.
    Is het eigenlijk erg belangrijk of een MP3 speler Firmware upgradeble is? De Chic MP30 256MB + is dit niet (kan het iig niet vinden), maar lijkt me verder een goed apparaat.

Ik ben nu echt aan het twijfelen tussen de Iriver Ifp390T (bedankt BoNEz|NL :p) en de Chic MP30.
    De Iriver lijkt me kwalitatief beter (ook door de bekendere naam), en ziet er gewoon een stuk mooier uit. De Chic MP30 heeft een geheugenslot (geheugenkaarten worden steeds goedkoper, dus dan is het zeker handig om een keer een groter kaartje te kopen), maar de Chic is weer niet Firmware Upgradeble.
    Voordeel van de Chic is dat die weer wat goedkoper is.(197,- incl verzendkosten tegen 198,16 incl verzendkosten)

Moeilijk, moeilijk. Ik ga er nu maar eens een nachtje over slapen.
    en morgen nog maar wat meningen van mensen over deze 2 spelers zoeken.

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    btw. zou ik wel voor 1tje gaan die ook WMA ondersteund!!

ik heb nu zo'n 7 cd's op cd kwaliteit op een 256mb SD kaartje:)

met mp3 compressie kom je echt niet verder dan 4.
    CD-kwaliteit op MP3 heeft een bitrate nodig van 192kbit/s
    WMA ongeveer 97kbit/s

19. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je niet al te veel last van kwaliteitsverlies met WMA? Een vriend van mij heeft me daar vandaag voor gewaarschuwd.

20. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    euhhh.... heeft die vriend van je dat zelf ervaren of heeft ie het via via gehoord?

WMA 9 op 97kbit/s is het zelfde als mp3 op 192 kbit/s

Deel Deze Pagina