Mp3/wma

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ThaLikz, 9 jul 2003.

1. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    He ik ben van plan om een mp3 speler te gaan kopen, en nu zit ik te twijfelen tussen:

Chic MP30 256MB of MPIO FL100 256MB

Voordelen van de duurdere speler zijn, dat ie een radio heeft (maar daar luister ik toch nooit naar), dat ie 2 geheugen kaarten ondersteunt (MMC of SD) en dat ie MP3 & WMA afspeelt.

Wat ik mij nou afvroeg, hoeveel is WMA nou kleiner dan MP3, als ik bijv. met Media Player een cd kopieer en hij zet em om naar WMA dan scheelt het nou nie echt veel, of ligt het gewoon aan Media Player. Ik had ergens gelezen dat WMA helft kleiner zijn dan Mp3, klopt dat?

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb dit topicje hier voorbij zien komen, misschien heb je er wat aan? :confused:

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    als ik cd's, gebrandt, afspeel op pc en bestanden bekijkt dan is een cd met wma bij mij een stuk kleiner, maar dat ligt ook aan kwaliteit, zo kan je een wat lagere kwali (niet altijd hoorbaar, tenzij je echt veel om audio geeft maar met portable niet echt verschillens hoorbaar in mijn oren:D) kan je een stuk kleiner uit zijn en heb je 74 min muziek op 30 mb, ik zou dan toch voor de wma ding gaan, wat het kan inderdaad helft van normaal mp3 size schelen.

4. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou kijk,

Ik wilde weten of WMA qua ruimte nou echt zoveel kleiner is, omdat de goedkopere mp3 speler (Chic MP30 256MB) geen WMA ondersteunt, en de andere (MPIO FL100 256MB) wel.

Verder heeft Mpio een radio, maar omdat ik toch nooit naar radio luister, heb ik net echt nodig. Maar asl WMA formaat echt veel ruimte scheelt, dan ga ik wel de duurdere mp3 speler kopen, want dan kan ik er meer muziek op kwijt

Snappie :cool:

P.S. thnks voor de link, ik ga em ff lezen

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ik zie dat de chic wel een oplader bevat en de andere niet, weet niet wat er verder voor batterijen bij zitten, en of je ze steeds kan opladen door stekker in stopcontact te steken, als die duurdere dat niet heeft zou ik misschien toch voor goedkopere gaan met de oplader

6. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Duurdere werkt gewoon op een AAA batterij, 12 uur lang.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ja, maar kan je die daarna weer gewoon opladen of moet je er steeds nieuwe in doen?

8. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Tja je krijgt er een gewone AAA batterij bij, maar als je wil kan je natuurlijk een opladbare kopen

9. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    WMA scheelt een heel stuk in grootte ten opzichte van MP3, maar je hoort het kwaliteitsverschil/-verlies wel.

Als ik jou was, zou ik toch voor de MPIO gaan. Allereerst omdat MPIO gewoon kwalitatief goede MP3 spelers heeft (zie het andere thread). Bovendien is een radio altijd meegenomen, helemaal nu ID&T Radio in de ether te ontvangen is...

Maar goed, het is jouw geld, niet de mijne. Maar ik heb altijd wel zoiets bij digitale spullen; als je het doet, doe het dan meteen goed. Des te langer je er ook plezier van zal hebben.

Deel Deze Pagina