MS verstevigt positie

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Perfect_Shit, 4 okt 2003.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben niet helemaal zeker of het in dit forum hoort, maar het is toch best belangrijk nieuws, en het gaat ook de positie van Microsoft tov Nintendo aan...

anywayz, ik las net dit op Fok!:

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33105

Nintendo in de rode cijfertjes dus!! :eek:
    gaat dit doorzetten, of klimt Nintendo er weer met gemak bovenop??

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat dit eerder thuis hoort in Overige console's + PC / Internet .

Nintendo zal zich wel redden. Zeker nu de GC's in de VS over de toonbanken vliegen. Als dat niet helpt, dan moeten ze een nieuw Pokémon game (die trouwens komt) voor de GBA uitbrengen en dan krijgen ze (denk ik) weeral heel wat yens binnen.

3. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    1. Edit: The Answer had gelijk :p
    2. Nintendo zit niet in de rode cijfertjes, maar heeft gewoon verlies gemaakt ;)
    3. Nintendo gaat wss ooit wel eens uit hun verlies geraken en de daling van de prijs van hun kubus zal daar grotendeels voor zorgen. ;)

Laatst bewerkt: 4 okt 2003
  4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik geloof dat ze 4 miljard op de bank hebben ofzo...dus die rode cijfers maken niet dramatisch veel uit, als ze maar weer goedkomen.

5. Ik vind dat Nintendo geen goede tactieken gebruikt om het een winstgevend product te laten worden. Het wekt bij mij de indruk dat ze er geen zin meer in hebben en dat ze het liefst ermee willen kappen. Op de E3 was Nintendo een zware tegenvaller. Geen enkele game die mij (en anderen) versteld deden staan. Gamedevelopers zien ook al geen vertrouwen meer in het bedrijf en haakt af. Ik beschouw de Gamecube als een flop. Nintendo heeft het gewoon te makkelijk gehad vroeger en volgens mij kunnen ze de concurrentie niet aan.

Als je Nintendo vergelijkt met Microsoft, dan vind ik Nintendo maar een bedrijf dat alleen maar stil zit. Ik weet dat er nu heel veel mensen geprikkeld gaan reageren dus ik zal deze uitspraak voor de zekerheid even onderbouwen:

1. Microsoft stamt uit het niets een console uit de grond en heeft gelijk een van de succesvolste games in handen (wat erg goed is voor een console die zich nog moet bewijzen);
    2. Microsoft heeft vanaf het begin plannen voor online gaming op de console en lanceert in korte tijd (zonder enkele problemen)Xbox Live;
    3. Microsoft luisterd naar haar gamers en lanceert Xbox Live 2.0;

Als ik zo naar Nintendo kijk, dan kan ik niets verzinnen wat Nintendo nou eigenlijk ondernomen heeft om het uberhaupt een succes te maken.

Conclusie: Nintendo heeft het aan zichzelf te danken.

6. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    microsoft moet dan gewoon die zooi overkopen.

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    mensen, nintendo komt echt niet uit de rode cijfertjes door de gamecube prijs te verlagen, het enige wat je ermee stimuleert is de verkopen.
    Maar het nadelige voor gamecube is dat de gamecube voor meer dan 250 euro gemaakt moet worden.
    Dus draaien ze eigenlijk verlies op iedere gamecube die ze verkopen.
    Ze hopen dan ook niet uit de schulden te komen door de gamecube verkopen want daar gaan ze eigenlijk alleen maar me achteruit.
    Ze hopen dat mensen door de prijsdaling van de cube er meer spellen worden verkocht zodat ze daar hun winst mee kunnen halen, ook wel complementaire goederen genoemd.
    Ook is het zo dat nintendo ookal draaien ze verlies op iedere cube wel moet verkopen onder de maakprijs want als je niets verkoopt heb je altijd een grotere schuld dan als je iets verkoopt, hiermee hoop ik voldoende geinformeerd te hebben,

Wel kewl dat een cube 99 euro gaat kosten goedkoper dan een gameboy advance mischien moeten ze die een keer omlaag doen, maar ik denk dat ik voor 99 euro ook wel ff een cubje koop met metroid prime en de aankomende pokemon games :)

8. Mee eens,

Maar als je uitgaat dat een spel voor GC 60 euro kost, dan moet iedereen met zo'n goedkope GC rond de 2 games kopen om het verlies voor Nintendo eruit te krijgen. (250 - 99 euro = 151, 151 : 60 = 2,52 spellen). En dat is natuurlijk excl. de drukkosten, geld voor de spellenmaker, winst voor de Free record shop enzovoort. (m.a.w: brutowinst).

Opzich geen slechte tactiek als ik het zo bekijk. Waarom hebben ze dat niet eerder gedaan?

9. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    De productieprijs van de Gamecube is geschat op 100 Dollar

Ook is berekend dat ongeveer 20 euro per spel (van 60 euro) dat verkocht wordt naar Nintendo gaat. Minimaal de helft gaat naar de uitgever, die zijn winst weer verdeeld over de developer en zichzelf. De rest is voor de distributeur en de winkelketen.

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar de productieprijs zakt ook weer als je de productie opvoert. En de chips zijn weer wat ouder en dus wat goedkoper. Maar het zijn mooie prijzen voor een console.

11. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Vanaf 17 oktober gaat de Gamecube ook in Europa een enorme verkoop boost krijgen.

Puur omdat de prijs naar € 99,-- gaat. Ik wou 'm eerst ook niet, heb al de Xbox en Playstation 2.

Maar vanaf 17 oktober staat hier ook een Gamecube (en bij veel meer wat ik al zat te lezen). 99 euro vindt ik echt weinig voor een console. Daarbij kopen de meeste meer dan 2 games dus kan goed winstgevend voor Nintendo zijn.

Ik vind dit een superzet van Nintendo. Die rode cijfers zijn ze volgend jaar weer uit. _O_

12. Platina

Platina Nintendo Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent volgens mij ook niet de slimste van de klas he?
    Dankzij de verbeterde productie methoden kost het Nintendo maar 109 euro om een GameCube te produceren. in tegenstelling tot de 350 dollar die een Xbox kost om te produceren.

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    o ok, 250 euro waren de productie kosten bij de launch, kan nu natuurlijk al wat vermindert zijn door bijv. goedkopere chips enzo.
    Alsnog maak je er dan geen winst op.

14. Platina

Platina Nintendo Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat lijkt me logisch

Alsnog Nintendo maakt in theorie 10 euro verlies per verkochte GameCube maar dat word toch zo terugverdiend door spellen. Waar de xbox het wat moeilijker mee heeft aangezien niet echt veel spellen van Microsoft zelf zijn en ze dus 150 euro moeten terugverdienen.

15. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of jullie het door hebben hoor.. maar dit is gewoon een normale tactiek.. het is algemeen bekend dat Sony en M$ verlies maken op het verkoop van de console.. Nintendo maakte er nog steeds winst op...
    Nu stappen zij in het zelfde schuitje als Sony en MS.. 99 Euro tegenover 199 per console vind ik wel kwijl... duidelijk welke je dan pakt he.. voor SM en Sony zal het moeilijker worden om Nintendo te volgen in een pricecut... aangezien zij nu al dik verlies maken op hun consoles.. terwijl N er maar een beetje verlies op maakt..
    ok.. punt 2... Het is algemeen bekent dat de winst je je maakt op een console van de spellen komt..
    Gilette (spelling :confused:???) tactiek... je moet het zien als een scheer'apparaat' van Gilette te kopen.. (een goedkoop gevalltje) maar ja.. dan zul je toch dure wegwerp mesjes moeten kopen he.. en daar maak je winst op...

Er is dus duidelijk geen schaap van de dam... GC staat nu op het punt eindelijk een beetje een grote usersbase te krijgen... (als je al ziet dat na de pricecut in de VS vaan 99 dollar de verkopen verviervoudigd zijn..)
    En laten we niet vergeten dan nintendo nogaltijd de GBA heeft.. die veel oplevert..

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    de productie van de cube ligt stil, er zijn er nu 4 miljoen op vooraad, die kosten zijn dus al gemaakt, elke daarvan die je nu verkoopt is dus winst....

17. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo heeft het op dit moment gewoon wat moeilijk, ze moeten tegen Microsoft en Sony concureren met de cube en nu ook nog hun Gameboy met de N-gage..... Hoewel de Gameboy dit waarschijnlijk wel kan winnen.:{

18. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    eerst werd er nog gezegd dat je na een jaar de xbox bij een pakje boter zou kunnen krijgen maar dat word geloof ik de gaycube :). opzich is het wel een goede zet. vooral omdat m$ de prijzen niet ver omlaag kan doen.

19. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox gaat voor 149$ over de toonbank.

20. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Gaycube? waar slaat dat nou weer op... tsss.. no0b...

Deel Deze Pagina