msn audio gesprek

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SoMaluM, 17 apr 2004.

1. SoMaluM

SoMaluM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een microfoon en messenger plus, maar door mijn firewall kan ik geen audiogesprek starten. volgens sommigen moet ik poorten in mijn router openzetten. hoe doe ik dat? en welke zijn het ? graag helder antwoorden want ik heb er niet zoveel verstand van.

alvast bedankt

2. Karelax

Karelax Guest

Ik weet het niet.. misschien googlen..

Graag gedaan

3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Is er niet gewoon ergens een out put in je systeempje waar je dat in kan stoppen?Tenminste dat heb ik wel gewoon...

4. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    weet je zeker dat het aan je firewall ligt? zelf heb ik ook enorme problemen met audio gesprekken via msn, volgens mij heeft dat het nog nooit gedaan bij mij.

ik raad je aan om skype te downloaden, het is dezelfde kwaliteit van je huistelefoon en het is ook nog wel vrij uitgebreid. het start netzoals msn vanzelf op als je je computer opstart. het enigste nadeel is dat de gene waar mee je wil praten ook skype nodig heeft.

www.skype.com ( het is gratis )

5. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    poorten in je router openzetten doe je in je routermenu, daar kom je door in je Internet explorer scherm het ip van je router in te typen bij mij is dat bijvoorbeeld: 192.168.1.1

6. FabianNL

FabianNL Guest

vreemd verhaal, ik heb zowel een software matig als hardware matige firewall en heb nergens last van, msn en ook skype draaien hier zonder problemen, volgnes mij hoef je geen poorten open te zetten. Als het toch moet, moet je eerst ff uitzoeken welke poorten dat zijn. Ik weet niet welke router je hebt maar als je een speedtouch hebt heb ik nog een simpele 'tutorail' voor jouw:

Okee... als je een speedtouch (adsl) router gebruikt, dan moet je onderstaande doen:

Ga naar je Internet Explorer en typ in de adresbalk http://10.0.0.138, nu kom je in je router settings terecht.
    Ga in je router-config naar Advanced -> NAT.
    Daar moet je de poorten even toevoegen, zowel TCP als UDP, eerst doe je de ene, daarna de andere, volgorde mag je zelf bepalen. (Klik op NEW en je kunt beginnen).

Bij inside/outside poorten geef je bij beide dezelfde poort aan, namelijk de poort die open moet staan (!!!).

Inside IP = 10.0.0.150
    Outside IP = 0.0.0.0 (dit gewoon laten staan).

Dan op APLY, en klaar ben je.

Als je bovenstaande bij zowel TCP als UDP hebt gedaan, klik je linksboven op SAVE ALL.

Klaar voor de start... MSN moet nu perfect draaien (zorg dat je firewall ook goed staat ingesteld, vele doen dit automatisch!)

(bron: lichtelijk bewerkt van ikkedus http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=704&i=727&t=705)

7. XeoN

XeoN Guest

Probeer Eens Op De Oude Msn Te Proberen !
    Bij Mij Doet Hij Ook weleens Moeilijk..
    Als ik Dan op De Oude Msn Ga Dan Doetie Het meestal wel !
    Of Het Ligt zoals je al zei aan je firewall

8. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn mijn forwarded poorts op mijn router:

6891 t/m 6901
    1863 t/m 1863

Met deze poorten kan ik alles doen, praten, files verzenden etc.

9. SoMaluM

SoMaluM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het geprobeerd... nu nog iemand hebben die online is en dan kan ik het proberen.. in ieder geval bedankt. en skype is leuk maar er zijn bijna geen andere mensen die ik ken en die het programma hebben gedownload.

10. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Maar hoe zet je die dan open? Ik heb een e-tech router, en geen firewall op m'n pc. Maar programma's als msn doen echt kut als ik iets wil versturen.

11. SoMaluM

SoMaluM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    telkens als ik iets instel staat er unable to change settings
    en heo weet dat het aan mijn firewall ligt?

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens in je handleiding van je router, als het goed is kom je dan vast wel ergens de optie "port forwarding" tegen. Hier kan je dan de poorten instellen, je moet er dan voor zorgen dat de poorten die je kiest naar jou pc op het netwerk wordt gestuurd en hiervoor moet je dus je interne ip weten. Als je dit weet kan je het allemaal invullen.

neem anders eens een kijkje hier: http://www.xbchelp.com

en dan vul je gewoon voor de poorten in wat je nodig hebt

Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  13. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4

Dit is volgensmij het port forwarding schermpje. Maar hoe moet ik nu verder? Ik weet echt niet wat ik bij al die opties moet invullen.

Deel Deze Pagina