[MSN] Is MSN Messenger 7 een vooruitgang t.o.v. 6.2?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Mike, 9 mei 2005.

?

Is MSN Messenger 7 een vooruitgang t.o.v. 6.2?

  1. Ja, ik kan echt niet meer zonder die winks en buzzertjes etc.!!

    0,8%
  2. Ja, je kunt er lekker veel aan customizen, daar houd ik van!

    20,3%
  3. Geen idee, ik heb het gewoon geïnstalleerd en vindt het prima zo.

    39,0%
  4. Nee, ik vind het vreselijk, doe mij maar MSN 6.2!

    39,8%
  1. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Sinds een maand is de nieuwe MSN Messenger beschikbaar: MSN 7. Veel mensen zijn inmiddels overgestapt van de oude 6.2 naar deze nieuwe versie. Maar is MSN 7 wel zo'n geweldige vooruitgang?

    [​IMG]

    Ik vind van niet. Speerpunt van MSN 7 zijn de (in mijn ogen nutteloze) winks, buzzers en nog meer gekke knipperdingetjes. Wanneer je MSN 7 opstart, word je meteen overspoeld met emoticons en schermafbeeldingen die in je contactlijst staan weergegeven. Voor mij al reden genoeg om na de installatie van 7 terug te schakelen naar MSN 6.2.

    Daarnaast lijkt het wel alsof het MSN netwerk in elkaar is gezakt sinds de eerste release van de MSN 7 beta. En nu iedereen het gebruikt lijkt dit alleen maar erger geworden. MSN 7 zelf zit ook nog steeds vol met kinderziektes, want het ene na het andere probleem duikt nog steeds op.

    Nee, doe mij maar gewoon 6.2. Ik kan er mee chatten, bestanden overdragen, eventueel een webcam aanzetten... en het draait in principe allemaal vlekkeloos. Waarom zou ik nog upgraden?

    Hoe denken jullie erover? Is MSN 7 echt zo'n grote vooruitgang t.o.v. MSN 6.2? Zo ja, waarom? Zo niet, waarom niet? Graag duidelijk beargumenteren!
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2005
  2. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een of andere manier ligt deze msn me niet,ik had de beta voor een maand maar op een of andere manier is deze zeer irritant.

    Aangezien mijn contactpersonen er ook zo over denken is het voor mij niet echt nodig de nieuwe te hebben.Hangeschreven berichten sturen is mischien grappig,maar niet handig.

    Ook is er nog geen MSN Plus! voor deze versie dus hou ik het maar bij 6.2+MSN Plus!v 3.0

    Ongeloofelijk slechte afwerking van dit product maakt het nog meer aantrekkelijk om ''Vroegah'' te blijven.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2005
  3. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehh msnplus voor msn7 is er wel hoor? Heb 3.52 ofzo en werkt prima
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind van wel en van niet. Er zitten een paar leuke vernieuwingen bij voor mij zoals:
    - Je eigen plaatje is evengroot als degene waarmee je praat.
    - Je ziet niet al die gare (x) in namen maar gewoon de emoticon.
    - Mooiere vormgeving.
    - Status kiezen bij inloggen.
    - Afbeelding bij melding van online komen van contactpersoon.

    Maar ook minder leuke (lees domme) vernieuwingen zoals:
    - Je ziet in de lijst ook de afbeelding van contacts.
    - Domme winks en buzzer.
    - Bewegende emoticons die soms wel erg groot zijn.
    - Nutteloze My Space.
    - Domme persoonlijke bericht functie.
    - Patch moeten download voor versturen van bestanden.

    Dus ik vind dat er goede en slechte vernieuwingen zijn die 7.0 heeft. Al met al laat ik hem gewoon op mijn pc staan, en als ik me irriteer heb ik altijd nog een versie van 6.2 die ik meteen kan installeren.
    Wat ik wel nog altijd slecht vind is dat het aanmelden soms gewoon niet gaat en dan krijg je een of andere foutmelding. En ook dat MSN nog wel eens uitvalt (al heb ik daar de laatste tijd geen last meer van gehad, vele contacts van mij wel...)
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik vind het een ''edit: minder O-) '' programma met een íets te hoog breezah (wat heb ik een hekel aan dit woord)-gehalte. Echt een programma voor meisjes zoals mijn zusje, die in onbegrijpelijke taal conversaties houden :+ .
    Verder loopt heel mijn pc er slomer door, en valt de verbinding vaak weg.
     
  6. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem met msn 7, ik gebruik gewoon de apatch (apatch.tk) waarmee je zowat alle knopjes en onderdelen kan in of uit schakelen. Ik heb nu dus een hele basic msn 7 die verder niet meer verschilt van msn 6.
     
  7. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zat in de officiele betatest en moet zeggen dat het erg wennen was in het begin. Maar ik zou nu echt niet meer terug willen...Maar gebruik al die fratsen als buzzers en winks niet. Alleen de dynamische displaypicture is wel grappig:)
     
  8. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.a-patch.tk/

    Even downen en runnen en hupsakee, alle domme meuk van msn is hartstikke dood.
    Mijn msn venster is zo minimalistisch dat het enige wat ik nog zie is wat iemand anders en ikzelf getypt hebben, en een invoervenster.
    En daar houd ik wel van.
    Bij msn6 was dit ook al mogelijk, maar daar ik liever niet tegen vervelende compatibiliteits-probjes aanloop op den duur, heb ik maar geupdate nadat deze patches publiek waren.
     
  9. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de boel gewoon erop gezet, zitten wel wat leuke extraatjes bij, maar echt überhappy ben ik er niet mee.
     
  10. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    wel een verbetering, maar 6.2 kon ik het ook nog wel een jaar mee uithouden hoor :)
     
  11. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja er zijn wel wat veranderinge, maar inhoudelijk is ie nog steeds hetzelfde.

    Op 6.2 blijven vetrouwen is ook een beetje "uitstel van executie", uiteindelijk moet je toch verplicht updatern als je op MSN wilt blijven.
     
  12. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    een of andere mannier vond ik 6.2 gewoon leuker 7.0 boeit me niet zo alleen het aanmeld scherm vindt ik beter geworden voor de rest boeit het me nie tzo alsi k maar kan praten met me vrienden.
     
  13. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Lekkere poll keuzes!

    Wat is "Ja, ik kan echt niet meer zonder die winks en buzzertjes etc.!!" nou voor objectieve keuze? Anders verwerkt je meteen ff je eigen mening erin :). Zo kan ik het ook weet je. "Nee ik ben ouderwets en koppig, ben te lui om MSN 7 goed te bekijken en ik wil me niet aanpassen dus ik gebruik msn 6.2".

    MSN 7 is op alle fronten een verbetering tenopzichte van 6.2. Tuurlijk je vind buzzers en winks leuk of niet, maar je kunt ze altijd uitschakelen als je het niet wilt. De contactlijst doet voor mij veel schoner aan zonder vage emoticon codes en dergelijke. Daarnaast hebben ze nu eindelijk de optie om een persoonlijke boodschap toe te voegen zodat ik principe niemand een naam van 3 kilometer hoeft te hebben. Bewegende emoticons zijn gewoon cool, net als de intergratie van spaces, het kleiner weergeven van je eigen avatar, je eigen visitekaartje en de optie om je al aan te melden met afwezig. Daarnaast vind ik hem er ook veel leuker uitzien dan msn 6.2.

    Dus ik stem "Ja ik verkies MSN 7 boven MSN 6.2"
     
  14. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan had je voor "Ja, je kunt er lekker veel aan customizen, daar houd ik van!" moeten kiezen, die is wel objectief.

    Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. Voor mij in ieder geval geen schokkende verbeteringen waar ik op zit te wachten. Het enige wat handig is, is het van tevoren instellen van je status wanneer je online komt.
     
  15. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu we het er toch over hebben,weet iemand wat je nodig hebt om WEL te kunnen ''handschrijven'' want als ik rechstonder in het venster penseel klik zegt hij dat ik software nodig heb
     
  16. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet bijdehand doen ofzo, maar als iemand anders deze thread geopend zou hebben zou hij gelijk op slot gaan met een verwijzing naar deze thread!

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=60521

    Deze draad voegt dus nix toe behalve die poll dan!
     
  17. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    laat het nou net de poll zijn waar het hier om gaat....
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    En toch kan je nu al niet meer zonder die winks en buzzertjes etc. ?

    ;)
     
  19. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de BETA-versie voor ongeveer een maand en de ene fout kwam na de andere. Ik werd er gewoon chagerijnig van. Heb daarom ook gelijk 6.2 en Plus geïnstalleerd. Ik hoor van veel mensen die nog wel 7.0 hebben en ook veel last hebben van virussen en andere dergelijke troep.

    Conclusie: Het is wel een vooruitgang kwa nieuwe mogelijkheden (wat me allemaal geen reet interesseert), maar het stikt van de kinderziektes.
     
  20. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik MSN Messenger alleen om berijkbaar te zijn als ik achter de computer zit, dus in principe zou ik ook gewoon Windows Messenger kunnen gebruiken.
    Al die onzin er omheen heb ik niet nodig. Ik heb dat MSN 7,0 nog niet eens geïnstaleerd, op school heb ik het wel een paar keer gebruikt. Zoals ik al zei, als ik er maar mee kan chatten dan vind ik het al snel goed.
     

Deel Deze Pagina