MTU veranderen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiresOUTLAW, 14 aug 2006.

1. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een paar dagen chello classic, internet werkt prima maar als ik xbox live probeer te starten kan ie geen connectie maken. Bij de test geeft ie aan dat mijn mtu te laag is, die moet minimaal 1345 ofzo zijn. Er staat dat je de mtu waarde van je modem moet veranderen maar ik heb geen idee hoe dat moet. Dus als iemand weet hoe ik die mtu waarde omhoog kan gooien naar 1500 dan zou ik het graag horen

2. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bel eens met chello helpdesk ?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    chello helpdesk bellen .. dit is namelijk een provider probleem/ modem probleem

4. VeliteS

VeliteS Rainbow style

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit probleem ook, heb al tijdje geleden provider over gebeld maar volgens hun moet ik het via de computer aanpassen in mijn modem, alleen kan ik echt nergens de mtu settings van mijn modem vinden :{

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de helpdesk van de provider weet het dan ook niet ... dit is namelijk een modem provider probleem ... alleen de provider kan dit op afstand oplossen

6. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook Chello Classic en had in eerste instantie hetzelfde probleem.

Wat bleek, ik moest persee een router tussen mijn internetverbinding en m'n XBox 360 gooien, anders begon hij inderdaad altijd te zeuren over de MTU die te laag is/was.

7. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor router heb jij en hoeveel moet dat geintje gaan kosten? (ik moest zowiezo toch al een router aanschaffen omdat ik nog een pc moet aansluiten)

8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze router in huis liggen:

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=O1SS82&showTechData=true

Kost wel 39 euro, maar was bij mij in ieder geval wel makkelijk te installeren. Ik weet niet hoe jouw internetsituatie eruit ziet, maar mijn internetkabel gaat direct op de router en van de router gaat er een kabel naar de 360 en een kabel naar m'n pc.

Hij was hier vrij makkelijk te installeren.
    Als je alle kabels erin hebt zitten moet je eerst je pc werkend krijgen. Je moet daarvoor dan naar een internetadresje gaan die eigenlijk ja... soort van op de router gehost wordt, daarmee kan je internet installeren.
    Als dat werkt kopieer je alle data (gateway, dns-gezeur, etc.) naar de handmatige instellingen van je 360, je verandert alleen even het laatste cijfertje van het ip-adres en dan zou het als het goed is moeten werken.

---

Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het werkt, maar ja, ik en meerdere mensen hebben Chello Classic en hebben/hadden hetzelfde probleem, dus het is niet geheel 1 + 1 = 2, maar goed.

Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het mtu probleem los je niet op met een andere router ... je moet een gateway ( modem/router) halen .. maar het kan ook zijn dat je provider de MTU gecapt heeft... dus moet je met je provider bellen.. aha ik zie dat tsux hetzelfde probleem had :eek:

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb ook chello classic

Heb geen mtu probleem..

Heb wel oud modem 8) Com21 geval

En verbonden via wireless router.

11. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja volgens moet er voor een werkend Chello tussen de 360 en de internetverbinding een router liggen...

Maar waarom? Geen flauw idee...

Deel Deze Pagina