[Multi] Metal Gear Solid 1,2,3 etc.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sharkysharky, 17 okt 2003.

1. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Eej mensjes, ik dacht ik start eens een algemeen topic over de MGS serie.

Waarom denk je?
    Ik ben deze week eindelijk begonnen aan deeltje 2 (op de PS2) na hiervoor altijd vanwege non-interesse de games te hebben vermeden. Een avn de redenen is dat MGS3: Snake Eater mij door de hele setting (lees: Jungle) nu al fascineert, en ik dus mijzelf een beetje dwing om nu maar eens het geduld op te brengen om de huidige MGS-spellen nu eens goed uit te checken.

Nu heb ik een aantal vraagjes hierover:

- Had ik eerst misschien beter kunnen beginnen aan de eerste MGS, zodat ik het verhaal beter zou snappen? Hoewel ik daarbij moet zeggen, dat ik een beetje verwend ben door de huidige graphics, en dus een grote afkeer heb tegen die pixels van de PSOne...:+

- Welke moeilijkheidsgraad raden jullie mij aan om mee te beginnen? Ook hierbij moet ik iets zeggen: ik ben niet de beste en meest geduldige gamer op aarde...;)

- En wat is jullie mening over dit spel (en de rest van de serie)?
    AUB houdt de spoilers binnen de perken :)

- The Twin Snakes (GameCube): Kan iemand mij misschien vertellen wat deze game precies inhoudt? Ik hoor steeds andere verhalen hierover. :confused:

2. Veggie

Veggie Guest

Mwah, alleen de kleine dingen, zou et wel doen als k jou was ...

Normal :confused:

In 1 woord, vet! :)
    Hideo Kojima is de man als het gaat om filmische games etc.
    De graphics zijn super, het verhaal nog beter en de gameplay zit vol variatie ... de stemmen etc ... k kan nog uren doorgaan.

The Twin Snakes op de Cube, is een remake van MGS 1.
    Maar met gameplay eigenschappen van deel 2, zoals hangen, first person schieten etc.

3. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    The Twin Snakes is gewoon de PSOne versie maar dan met cube graphics, daarbij wordt 't geluid ook nog eens opnieuw opgenomen..
    verder zullen er wat moves uit MGS2 te gebruiken zijn, zoals bijvoorbeeld het hangen aan een railing.

MGS op de PSOne was een zeer indrukwekkend spel, naar mijn mening verreweg het beste PSOne spel (alleen zullen de RPGers het daar misschien niet mee eens zijn:))

Trouwens Metal Gear is niet op de playstation ontstaan, maar komt van de MSX en kwam ook uit op de NES. Is erg leuk om de oorsprong van het spel nog eens te kijken nadat je de playstation versies hebt uitgespeeld.

Metal Gear 2 had natuurlijk ontzettend mooie graphics voor die tijd (paar jaartjes terug alweer), alleen was 't spel iets minder goed dan deeltje 1. Vooral 't einde was nogal matig... Ook waren de dialogen minder goed

Maar Metal Gear blijft natuurlijk gewoon een van de beste series die bestaan _O_

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tsja ik moet zeggen dat Veggie het eigenlijk allemaal al heeft beantwoord, maar ik zal toch nog even mijn visie geven. :)

Wat betreft je eerste vraag hebben we iets gelijk. Ik heb namelijk ook eerst MGS2 gespeeld voor ik het legendarische eerste deel speelde. En dan te bedenken dat ik het al sinds de launch van de game in m'n kast had liggen. Ik was er gewoon nooit aan toe gekomen gek genoeg. In ieder geval had ik echt geen last van de verouderde graphics, de game blijft gewoon mooi imo. Ik had alleen wel een deja vu gevoel tijdens het spelen. Ondanks dat er dingen in MGS2 lijken te zijn overgenomen stoorde ik me er niet echt aan, maar het viel gewoon op. Achteraf had ik wel liever deel 1 al eerste gespeeld omdat dat toch dingen verduidelijkt in het verhaal van deel 2. Let er wel op dat het verhaal in deel 2 een behoorlijk grote rol heeft dus je moet niet vies zijn van een beetje lezen. Tekst skippen is niet echt verstandig omdat je er anders echt niets meer van snapt, zeker niet tegen het einde van het spel.

Ik beschouw de games iig als echte hoogtepunten in de gamesgeschiedenis en ik zal MGS3 dan ook zonder twijfel aanschaffen. MGS : The Twin Snakes wordt ook zoals Veggie al heeft gezegd de remake van het PSOne spel. Deze zal ik overigens ook gaan aanschaffen. :cool:

Ik weet ook niet of je ook weet dat de MGS games boordevol met geintjes zitten (meestal sexueel gericht, Japanners he), maar deze zijn echt te leuk om te missen. Tenzij je ze zelf toevallig tegenkomt kun je altijd op internet terecht om ze te zoeken of anders vraag je het maar.

Edit: Damn, Rare ltd was me ook al voor. :)

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  5. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie net in je IGN-verzameling dat je MGS1 in je bezit hebt... als ik jou was zou ik gewoon dat spel eerst uit spelen en dan de Twin Snakes overslaan (scheelt ook geld:))

aan die graphics ben je na een kwartiertje spelen wel gewend en 't prachtige geluid maakt heel veel goed

6. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    't is trouwens jammer dat ik geen spoilers mag verklappen, maar d'r zitten een paar momenten in Metal Gear Solid 1 en 2 die echt onvergetelijk zijn...

bij MGS2 bijvoorbeel dat gedeelte dat Otacon en Snake elkaar een handruk geven (in die scene met dat stukje met die papegaai), dat stukje is echt zo goed en vond 't zelfs een beetje emotioneel :)

komt ook door 't perfect geluid / camera werk: sluit dit spel absoluut aan op een stereo installatie (en zet het geluid lekker hard), dan wordt 't spel een stuk leuker

7. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Look at ma pic.
    Ik hou erg veel van MGS maar zoals de anderen het hier al hebben gezegd het is een geweldige game(s).
    Ben van plan een ps2 te kopen speciaal voor mgs snake eater.
    En dat stukje met die handdruk was best emotioneel ;) .
    Erg geweldige game met super mooie filmachtige tussenfilmpjes.
    Kopen die game(s).:)

8. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    <sniff> ut doet me goed dat er nog echte MGS die-hards zijn </sniff>

anyways, net een kubus gekocht, en twin nakes is next op m'n lijstje, na Zelda (d0h).. :)

9. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch maar direct begonnen met MGS2, en wat mij al eerste is opgevallen, is dat het spel er erg goed uitziet (grafisch); kan zich in mijn ogen zeer meten met zelfs de spellen die nu uitkomen.

Wordt de Twin Snakes ook zo mooi?
    Weet iemand dat?

10. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    zoals 't er nu naar uiziet wordt de Twin Snakes iets minder mooi dan Metal Gear Solid 2, maar ze hebben nog even de tijd om het een of ander recht te zetten,

vooral het sneeuw(flokken)effect heeft Silicon Knights niet echt door hoe je dat realistisch op het scherm toverd ;)

11. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die eerste beelden zullen inderdaad van een wel heel vroege versie zijn, dus ze hebben genoeg tijd om die nog wat beter te maken.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    MGS1 vond ik eigenlijk veel beter dan deel 2. Sfeer was beter, verhaal was beter. En wat me vreselijk stoorde aan MGS2 was dat je zoveel wapens had maar velen had je nooit nodig (bijvoorbeeld de RGB granaatlanceer ding). In MGS1 had ieder wapen een doel, de grenades had je speciaal nodig voor de Tank-eindbaas enz. En het verhaal van MGS2, dat alles een oefen-situatie was in de vorm van Shadow Moses. Sorry hoor, maar bij mij klinkt dat in de oren als "Te lui om met iets nieuws te komen."
    MGS2 was wel een goed spel, maar deel 1 blijft heersen.

13. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we de Gameboy Color versie niet vergeten, een van de coolste gameboy games die ik heb gespeeld.( Moest die ook gewoon hebben)

14. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel voor een deel gelijk in, en daarom zou ik ook erg graag MGS Twin Snakes willen spelen om te kijken of het een goeie remake is geworden.

Weet iemand trouwens hier of er een vervolg op MGS2 komt?
    MGS3 Snake Eater is geen vervolg want die speelt iets van 40 jaar eerder af.
    Hopelijk komt er wel een vervolg want je wil toch weten wat er met die ene badguy gebeurt die ontsnapt(zal niet zeggen wie voor degene die hem nog niet heeft gespeelt).

15. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Whoah!!!

MGS2 net uitgespeeld (11 uurtjes maar...). De presentatie, graphics en sound zijn echt van een waanzinnig hoge kwaliteit zeg. Alleen dat verhaal....een beetje te allemaal. Op een gegeven moment wist ik niet meer wat er gaande was. En ik vond de verhouding cutscenes/gameplay was ook een beetje teveel van het goede.

Al met al wel genoten van de gehele kwailiteit van het spel en van de (wat weinige) echte gameplay.
    Ik kijk nu nog meer uit naar Snake Eater, maar wil ook zeker The Twin Snakes spelen om het verhaal iets meer te kunnen begrijpen.

16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    MGS2 uitgespeeld in ongeveer 10 uur alleen ik werd gek van al die cutscenes vooral in het laastse gedeelte van het spel :confused:

17. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Die codec verhalen werd je op het laatst wel gek van ja maarruh iemand nog een antwoord op mn vraag :p .

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Eigenlijk zou ik best er een gamecube bij willen halen nu die maar 99 euro kost. Ik wil gewoon MGS1 eens herspelen op hedendaagse kwaliteit filmpjes enz. Want die pc versie die ik heb loopt om de haverklap vast, slechte graphics, kartelige letters, niet echt geweldig gepoort.

19. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof mij ik ben de grootste mgs fan ;) , dat zeggen ze allemaal maar ik zou mgs1 ook heel graag willen spelen die remake dan.
    Maar ben ook van plan een ps2 te halen, ik zie wel dan of ik een gamecube later haal want hij is natuurlijk wel erg goedkoop.
    Ik had gister mgs2 weer uitgespeelt, en kan niet w8en tot een nieuwe mgs dus wie weet nog een gamecube halen maar je hebt misschien ook wel een grote kans dat ie later naar een andere console komt of pc.

20. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil MGS Substance nog op xbox :'-(

Deel Deze Pagina