hallo iedereen. Ik erger me laatst helemaal kapot aan de multiplayer in nieuwe spellen. Het lijkt namelijk alsof een multiplayer voortaan een must is in spellen. deze multiplayer wordt er vaak in gegooid waar nog niks van klopt en het lagt als een gek. kijk naar spellen als brothers in arms: hells highway, de single player was hartstikke goed maar de multiplayer was echt een ware ramp! dit moeten developers toch ook in de gaten hebben? ze zijn vaak niet orgineel, zit een slecht systeem in en er wordt vaak niet goed na gedacht over de maps. ook de multiplayer van saint's row 2 is hieraan kapot gegaan, het zit gewoon niet goed in elkaar (met uitzondering de co-op wat ik niet beschouw als deze vorm van multiplayer) het lagt heel de tijd en het voelt gewoon niet goed aan. denken developers nou laatst echt van laten we er maar gewoon een multiplayer bij gooien voor de reclames? ze zouden toch veel beter de tijd en geld van dat soort multiplayer in de singleplayer kunnen stoppen zodat die ervaring erop vooruit gaat? geloof me er zijn ook spellen met goede multiplayer ook al is het experimentief maar voor sommige spellen merken ze toch wel dat het gewoon niet goed is? ik zou graag jullie mening hier over horen. groeten, Luuk
Soms gooien ze gewoon een MP erin, idd. Hell's Highway is daar een goed voorbeeld van. Maar helemaal geen Multiplayer is eigenlijk wel nog erger, tenzij het een goeie game van oorsprong is en de Single Player helemaal klopt (Bijvoorbeeld Assasins Creed).
ja wat ik dus bedoel is dat er dus of evenveel tijd moet worden gestoken in single of multiplayer of gewoon helemaal single of multiplayer en niet dat afgezaagde snel even een mp erbij gooien
Het spel is nog niet eens uit, singleplayer kan je vaak van tevoren wel aan zien komen dat het top gaat worden, maar multiplayer is echt moeilijk beoordelen. Misschien ziet het er wel bruut uit, maar als de balans slecht is uitgewerkt en de maps snel vervelen, ben je er na een maandje toch weer op uitgekeken. En boeien dat er vaak een afgeraffelde MP bij zit, je koopt het spel dan toch voor de SP? Andersom hoor je er ook nooit mensen over klagen, zoals bijv. bij battlefield etc.
ik klaag er over nee maar ik vindt het laatst te erg als de makers er "gewoon" maar een multiplayer bij gooien. stop hier ook gewoon genoeg tijd in of doe het gewoon niet
tis toch een beetje de trend dat developers perse "2-16 online multiplayer" achter op t doosje willen hebben staan. beetje stom aangezien er duidelijk spellen zijn die je voor de multi koopt en spellen die je voor de sp koopt, ik vind t wel stoer als een developer zegt; fuckit wij zijn hier goed in en we doen alleen multi of alleen SP. Je zal bethesdag bijv niet snel een multiplayer mode zien maken voor Fallout 3 , gewoon omdat ze weten dat de doelgroep er niet op zit te wachten daar hun sterke punten niet liggen. ik vind de game er echt niet minder op worden als 1 van beide ontbreekt, games als bijv Dead Space en UTIII, respectievelijk echte Single en Multiplayer games zijn volgens mij alleen maar beter omdat ze gefocused zijn om 1 ding heel goed te doen.