1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Alternatief / Punk / Rock :

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 5 feb 2007.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En wat te denken van bands als the White Stripes en Smashing Pumpkins? Zijn ook echt van die enorm goede bands! Voor je eerste kennismaking, download deze:

    The White Stripes met Seven Nation Army
    Smashing Pumpkins met Bullet With Butterfly Wings (ook bekend als Rat in a Cage)

    Zoek gewoon ff op YouTube ofzo en je hebt meteen Live of een clip! :9


    @Wooffa, dan zal ik Good Charlotte wel 's checken!
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat alternative, punk en rock in de metal algemeen thread thuishoorden?
     
  3. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dan is het toch geen Metal thread meer?
     
  4. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me raar, want het hoort niet echt bij metal. Dus dan zou de topictitel aangepast moeten worden. Wel dacht ik dat er een Ska/Punk topic bestond, maar dat laat ik over aan anderen om daar achter te komen.
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Rock/metal is een heel breed begrip hoor.
    Ik zou ook graag een thread zien over emorock, wat ik zelf ook regelmatig luister
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Emorock/emocore kan je dan beter gewoon hier in plaatsen. Want om emo nou een apart topic te geven ook weer niet. Je hebt rock en zijn stromingen, en metal en zijn stromingen. Gewoon houden zo.
     
  7. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    HAH. Jimmy Eat World tot punk? Foei!

    /edit: Billy Talent geef ik je trouwens wel gelijk in, zou 'k namelijk ook tot punk rekenen.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  8. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Emo stamt af van de Punk. Is een soort stroming die ver is doorgevoerd, zoals Willem ook al een beetje zei.
     
  9. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt zeer goed. Thanks for the recommendation :thumbs:.
     
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Poets of the fall, die band is hier al vaker gevallen op het forum.
    Is toch een bandje met heel veel potentie imo.
    Ze treden nu alleen nog op in Scandinavië maar ik hen van de manager van de band vernomen dat ze Europa in komen dit jaar.
    Click < Hier staan wat samples.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat heb je allemaal geluisterd?

    Echt helemaal niemand in m'n vriendenkring op één iemand na vind Coheed and Cambrial leuk, dus beter dat jij 't leuk vind! ;)
     
  12. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Die heb ik een maandje geleden nog live gezien! :cool:
    Geniale show!

    Mja, ik denk dat ik die voorbeelden wel verwijder uit de beginpost.
    Ik kan eventueel Emo er wel bij zetten. :)
     
  13. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog niet heel veel (nummers als A Favor House Atlantic / Blood Red Summer / Devil in Jersey City). Wat ik tot nu toe heb gehoord bevalt me goed. Zit een lekkere sound, goed tempo en veel pit in de nummers. Heb bijna de drie albums binnen dus zal nog wel 'n keer spammen welke nummers er bij me uitschieten. :)
     
  14. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Check ff deze site http://www.last.fm/user/Oakshield/ daar kun je dan ook je eigen profiel maken etc, ennieuwe muziek leren kennen. echt een toffe site, zo leer je ook nog eens mensen kennen!! :)

    Adios Metal Xboxers!
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ah goeie topic, punk/pop punk/emocore is ook mijn favoriete genre.

    Ik luister persoonlijk naar deze bands vaak:

    [​IMG]
    Eleventeen - In The Air (www.purevolume.com/eleventeen)
    heb het album uit de VS moeten Importeren omdat het hier niet tekoop was, ik kwam bij deze band door het geweldige nummer Come Clean in Amped.

    American Hi-Fi (www.americanhi-fi.com)
    Alle albums heb ik, het zonnige geluid van deze band waardeer ik heel erg. Jammer dat ze nooit hier optreden... en dat hun laatste album een stuk minder was.

    [​IMG]
    ZebraHead (www.purevolume.com/zebrahead)
    De enige vrolijk old skool pop-punkrock band die vrolijk is gebleven in vergelijking met NewFoundGlory, Sugarcult, Blink etc. Hoewel ze wel beoorlijk wat aggressieve lyrics hebben is het geluid altijd lekker snel, en als je even wat sneller pop punk wil dan is dit toch echt 1 van de beste.

    [​IMG]
    The Secret Lives Of The Freemasons (www.purevolume.com/secretlivesofthefreemasons)
    Een emocore band, met aardig wat geschreeuw erin maartoch hele fijne melodietjes! :)

    Drive By Punch (www.purevolume.com/drivebypunch)
    Kwam deze band eens tegen en vond ze gelijk al tof, niet bekend en das meestal zelfs leuker als die bekend bands. Alleen jammer dat ze hier waarschijnelijk ook nooit op zullen treden.

    Alesana (www.purevolume.com/alesana)
    Behoorlijk vette screamo, album is ook erg de moeite waard!

    So They Say (www.purevolume.com/sotheysay)
    Een band die in de VS al aardig hoge ogen geeft gekregen, maar hier in NL niet of nauwelijks bekend is, valt niet echt onder punk meer onder emo. Maar ook hier is het album weer erg de moeite waard!

    SR-71 (www.purevolume.com/sr71)
    Een band die al aardig wat jaar meegaat, Bowling For Soap heeft meerdere teksten van deze band gecoverd. Leuk bandje, hoewel de albums wel veel op elkaar lijken.

    Number One Gun (www.purevolume.com/numberonegun)
    Heel fijne band, mooie lyrics zeker de moeite om eens te beluisteren.

    A Day To Remember (www.purevolume.com/adaytoremember)
    Me laatste aanwinst geweldig album, met veel goeie nummers met grunge erin, afgewisseld met melodieuze stem van de zanger.

    ...sow dat was wel weer even genoeg! \o/
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ok Go - 24 Feb.

    voor de concert agenda ;)

    Ga ik dus heen, evenals naar FOB \o/
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar rock en metal overlappen en elkaar. En waar zou ik dan Hardcore punk en metalcore moeten plaatsen? Want dat vind ik dan weer meer metal dan punk. Lijkt me beter om alles in 1 topic te gooien, maar misschien speel ik nu wel te veel voor moderator.

    /salute

    Even een voorbeeldje van metalcore, skip door naar 35. Dan begint het nummer pas.
     
  18. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hou echt helemaal niet van metal, veel te 'zware' gitaren, te hard en alleen maar geschreeuw
    ik weet het, ik overdrijf nu.
    wil ook graag naar OK Go, maar heb niemand om mee te gaan, mn vrienden houden niet van OK Go.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  19. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    In mijn omgeving zijn er toch best veel fans van Coheed and Cambria hoor.

    Overigens kwam ik er net achter dat in april het nieuwe album van Nine Inch Nails gereleased wordt. \o/
     
  20. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Eindelijk een muziektopic waar mijn muziek ook ondervalt.
    Ik kijk eigenlijk vaak naar www.purevolume.nl of daar nog wat staat,
    vette bands vind ik
    Boyslikegirls
    The plain white t's
    The All american rejects
    Cute is what we aim for
    The fray
    FAllout boy
    Der zijn er vast nog wel meer,
    En uiteraard, vroeg luisterde ik als 12 jarig mannetje blink 182, sum41 en goodcharlotte, maar ik ben wel een casual mannetje, geen vage gothic of punker :p
    Good charlotte vind ik tegenwoordig echt slecht, kheb er niet meer veel van gehoord, maar wat ik hoorde was meer pop, opzich leuk, maar sommige waren flink Geigh
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007

Deel Deze Pagina