1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

  1. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    [GB]Informatie[/GB]

    "Dance is een veel gebruikte verzamelnaam voor alle soorten elektronische dansmuziek. Het belangrijkste kenmerk is dat de muziek dus grotendeels gemaakt is met elektronische muziekinstrumenten en meestal niet 'live' gespeeld kan worden. De meeste dancestijlen kenmerken zich doordat de melodie eenvoudig is en in een 4/4 maat gespeeld wordt. Vaak heeft de muziek repeterende melodieën en bevatten de meeste danceplaten een bassdrum. Soms worden oude nummers bewerkt en soms worden ook akoestieke instrumenten toegevoegd aan de muziek.

    Dance kent veel stijlen, die elkaar kunnen overlappen, variërend van heel soft (Ambient en Chill Out) tot keihard en snel (Hardcore en Schranz), van minimalistisch en monotoon (minimal en techno) tot melodieus (trance) en bombastisch (industrial). Veel subgenres zijn puur elektronisch en instrumentaal (electro), terwijl andere genres juist veel vocalen en akoestische instrumenten bevatten (house).

    De eerste dance stijlen zijn ontstaan begin jaren '80 in de Verenigde Staten en vloeiden voort uit de toen populaire disco, new age en synthesizer muziek. House en techno zijn de oudste stromingen, uit welke de meeste andere stromingen zijn ontstaan. De naam house is ontleed aan de club the Warehouse in Chicago, waar DJ's als Frankie Knuckles als eerste begonnen te experimenteren. Techno ontstond parallel aan house in Detroit. De naam techno is bedacht door techno-pioniers Juan Atkins, Derrick May en Kevin Saunderson.

    Eind jaren '80 waaiden deze stromingen over naar Europa, met name naar Engeland, Duitsland, Nederland, België en het party-eiland Ibiza. Vrij snel daarna kwamen de eerste dance platen in de hitlijsten. In Nederland werd er tot aan c.a. 1992 geen onderscheid gemaakt in de verschillende soorten dance en noemde men alles house. In 1993 kwam er vrij plots een scheiding tussen harde en zachte house. Zachte house noemde men mellow en hardere house werd Hardcore genoemd. Hiermee kwam er ook ineens een einde aan het tot dan toe gangbare oldschool en acid house geluid. Kort daarna waaierde deze twee stromingen uit tot talloze verschillende sub-stromingen.

    Uiteindelijk werd de stroming in Europa vele malen populairder dan in de VS, waar dance altijd in de underground bleef. Ook ontstonden er bij de opkomst van dance veel clubs die zich uitsluitend richten op dance, zoals de Roxy (Amsterdam), Nighttown (Rotterdam) en Cherry Moon (Lokeren). Eind jaren '90 ontstonden er ook enorme festivals (houseparties) waar duizenden mensen op af kwamen, zoals de Love Parade (Berlijn), Dance Valley (Spaarnwoude) en I Love Techno (Gent)." bron: wikipedia

    Verschillende genres/subgenres

    * Acid house
    * Drum and Bass
    * Dance
    * Deephouse
    * Dubstep
    * Dutch house
    * Electro
    * Hiphouse
    * House
    * Industrial
    * Latin House
    * Minimal
    * Progressive
    * Trance
    * Techno
    * Tech House

    [GB]DJ Mag / Top 100[/GB]
    DJ Magazine, kortweg DJ Mag, is een maandelijks Brits tijdschrift over elektronische dansmuziek en dj's, dat werd opgericht in 1991.
    Het blad is vooral bekend vanwege de DJ Mag top 100, die sinds 1997 elk jaar wordt samengesteld en die wordt gezien als een wereldwijde graadmeter voor het succes van dj's die actief zijn in de elektronische dansmuziek. De verkiezing geschiedt op basis van ingezonden stemmen, waarbij deelnemers uit de hele wereld hun lijst van de 10 beste dj's kunnen kenbaar maken. De stemmen worden vervolgens opgeteld binnen twee tot drie maanden vanaf het moment van de inzendingen.

    Winners:
    1997 Carl Cox
    1998 - 1999 Paul Oakenfold
    2000 Sasha
    2001 John Digweed
    2002 - 2004 Tiesto
    2005 - 2006 Paul van Dyk
    2007 - 2010 Armin van Buuren
    2011 David Guetta

    [GB]XBW Mini Mix[/GB]
    http://www9.zippyshare.com/v/18229461/file.html
    TL:
    01. Afrojack & Steve Aoki Feat. Miss Palmer vs Laidback Luke - My GOD No Beef (Sn1z Mashup)
    02. George Hefner - Reminiscing (Original Mix)
    03. Diplo, Tiesto, Chuckie, Klosman - C'mon Mutfakta (Duke Mashup)
    04. Bassjackers vs Sebastian Ingrosso & Alesso - Call Mush (El Xero Mush Mush Up)
    05. Gregori Klosman & Kat Deluna - Whine your battery up (dJR Mash-up)

    [GB]Beatport[/GB]
    http://www.beatport.com/
    Beatport is een Amerikaanse website die tegen betaling dance-muziek aanbiedt, in de vorm van digitale downloads. De dienst wordt aangeboden door Beatport LLC. Het hoofdkantoor bevindt zich in Denver.
    De website bood haar eerste muziek aan in januari 2004. Momenteel zijn er meer dan 700.000 nummers beschikbaar.

    Muziek kan gedownload worden als MP3 (320 kbps), MP4 (192 kbps VBR) en als WAV (44.1 kHz, 16 bit, CD-kwaliteit). Van ieder nummer kan kosteloos een fragment van twee minuten beluisterd worden. Alle downloads zijn vrij van DRM. Van de downloadopbrengsten komt 40 procent op rekening van Beatport, de rest gaat naar de betreffende labels.

    Via Beatportal, opgericht in augustus 2007, kunnen gebruikers op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen omtrent elektronische muziek, artiesten, labels en dergelijke.

    Met dank aan Meneer Stefan voor de eerste thread en informatie en ofcourse wikipedia
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  2. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraagje heeft iemand misschien of kan iemand misschien een leuke banner maken voor deze thread. :)

    De lay-out van deze thread wordt nog veranderd
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    http://soundcloud.com/dj-duke-1/the-october-mix

    Mijn nieuwe mix

    Tracklist:

    Had nog 2 nummers aan het begin , maar die moest ik helaas eruit knippen omdat het weer niet mocht van Soundcloud (copyright bullshit). Verder vind ik 'm goed gelukt, geprobeerd wat sneller te mixen dan normaal wat te merken is. Nummers duren minder lang dan normaal, soms is de overgang een beetje sloppy maar het ritme houdt lekker aan.
     
  4. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Copyright gezeik bij een mix?

    Dat is voor het eerst dat ik dat hoor...
    Bij een mash-up oid kan ik me er iets bij voorstellen maar niet bij een normale mixtape.

    Om welke tracks ging het?

    Klinkt btw wel lekker :b:
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Jup, Drink to get drunk mocht niet.
     
  6. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Lekker vaag dan.

    Nummer is gewoon gereleasd en staat meerdere malen op soundcloud....dus wat is het probleem vraag ik me dan af.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    geen idee .. Al zou ik het legaal gekocht hebben dan mocht het er nog niet op staan.
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ik word al heel gelukkig van de tracklist, dus ff checken dan! :cool:
     
  9. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Vind hem erg tof Duke! Vooral grappig om twee keer What happens in Vegas te horen en twee keer bij de break dat je een ander nummer er in gooit. Alleen omdat je die break haat? Maar erg tof, zitten veel toffe tracks in en de snelheid/lengte vind ik echt perfect. Lekker lang en veel nummers!
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ik vind de drop van WHIV totaal niet boeiend namelijk , vandaar dat ik er een gewoon een ander nummer achteraan gooi.
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ja, ik had het al eerder gelezen dat je dat kut vond. Die remix van Levels is trouwens echt hard.
     
  12. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
  13. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Lekker Dyonko
     
  14. Remco

    Remco Guest

    Viking <3
     
  15. chasin11nl

    chasin11nl 023!!!

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Bwhahaha te grappig :D

    Voor de rest is ie wel wat saai maar het is dan ook niet mijn stijl.

    Welk progamma gebruik je?
    Ben ook flink aan het klooien in Fruity Loops maar heb nog niet iets wat waardig is om te laten horen.
     
  17. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat het nummer zonder vocals vetter zou zijn.
     
  18. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    http://soundcloud.com/shark-e/bring-down-the-house-part-9-by

    Enjoy :b:

     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Wel tof!

    Heb je echt alles zelf gemaakt, of gebruik je ook bestaande loops ?
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand nog tips wat lounge muziek betreft om een beetje op de achtergrond te spelen als je aantal mensen over de vloer hebt?
     

Deel Deze Pagina