1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Thread over de beste uitvinding ever, elektronische muziek :cool:

    Informatie

    "Dance is een veel gebruikte verzamelnaam voor alle soorten elektronische dansmuziek. Het belangrijkste kenmerk is dat de muziek dus grotendeels gemaakt is met elektronische muziekinstrumenten en meestal niet 'live' gespeeld kan worden. De meeste dancestijlen kenmerken zich doordat de melodie eenvoudig is en in een 4/4 maat gespeeld wordt. Vaak heeft de muziek repeterende melodieën en bevatten de meeste danceplaten een bassdrum. Soms worden oude nummers bewerkt en soms worden ook akoestieke instrumenten toegevoegd aan de muziek.

    Dance kent veel stijlen, die elkaar kunnen overlappen, variërend van heel soft (Ambient en Chill Out) tot keihard en snel (Hardcore en Schranz), van minimalistisch en monotoon (minimal en techno) tot melodieus (trance) en bombastisch (industrial). Veel subgenres zijn puur elektronisch en instrumentaal (electro), terwijl andere genres juist veel vocalen en akoestische instrumenten bevatten (house).

    De eerste dance stijlen zijn ontstaan begin jaren '80 in de Verenigde Staten en vloeiden voort uit de toen populaire disco, new age en synthesizer muziek. House en techno zijn de oudste stromingen, uit welke de meeste andere stromingen zijn ontstaan. De naam house is ontleed aan de club the Warehouse in Chicago, waar DJ's als Frankie Knuckles als eerste begonnen te experimenteren. Techno ontstond parallel aan house in Detroit. De naam techno is bedacht door techno-pioniers Juan Atkins, Derrick May en Kevin Saunderson.

    Eind jaren '80 waaiden deze stromingen over naar Europa, met name naar Engeland, Duitsland, Nederland, België en het party-eiland Ibiza. Vrij snel daarna kwamen de eerste dance platen in de hitlijsten. In Nederland werd er tot aan c.a. 1992 geen onderscheid gemaakt in de verschillende soorten dance en noemde men alles house. In 1993 kwam er vrij plots een scheiding tussen harde en zachte house. Zachte house noemde men mellow en hardere house werd Hardcore genoemd. Hiermee kwam er ook ineens een einde aan het tot dan toe gangbare oldschool en acid house geluid. Kort daarna waaierde deze twee stromingen uit tot talloze verschillende sub-stromingen.

    Uiteindelijk werd de stroming in Europa vele malen populairder dan in de VS, waar dance altijd in de underground bleef. Ook ontstonden er bij de opkomst van dance veel clubs die zich uitsluitend richten op dance, zoals de Roxy (Amsterdam), Nighttown (Rotterdam) en Cherry Moon (Lokeren). Eind jaren '90 ontstonden er ook enorme festivals (houseparties) waar duizenden mensen op af kwamen, zoals de Love Parade (Berlijn), Dance Valley (Spaarnwoude) en I Love Techno (Gent)." bron: wikipedia


    Verschillende genres/subgenres

    * Acid house
    * Drum and Bass
    * Dance
    * Deephouse
    * Dubstep
    * Dutch house
    * Electro
    * Hiphouse
    * House
    * Industrial
    * Latin House
    * Minimal
    * Progressive
    * Trance
    * Techno
    * Tech House
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  2. EenGespierdeOma

    EenGespierdeOma Organized Konfusion!

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Heerlijk voor op feesten of met vrienden om op te zetten. Er is weinig betere muziek om aan te horen als je uit gaat dan goede dance. Wat ik nog meer wel eens lekker vind is Jump- en Hardstyle. Maarja, klopt is erg lekkere muziek :).
     
  3. basovich

    basovich Guest

    dance=toppie:)

    idd leuke muziek tijdens het uitgaan, maar vrij kut als je een dronke kop hebt:cool: (wanneer je dicht bij een box staat)
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ja zeker..

    naast mijn loungeliefde vind ik het met uitgaan bij vhet lekkerst om dance te horen. Mijn vrienden houden vooral van hiphop, mja dat vind ik niet ideaal met uitgaan. Ben sowieso geen barhanger, dus wil wel hele avond uit me dak gaan en das het best op dance.
    Thuis is het ook wel relaxt. Krijg er vaak wel energie van. En is ook leuk om zelf te draaien.

    Btw ik was echt heel lang op zoek naar zo'n bekend nummer, maar nu kon ik gister ineens niet slapen zet even tv aan en zag eindelijk clip ervan.
    Nummer van Bodyrox feat zo'n chickie - yeah yeah _O_
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat is zo'n heerlijk nummer, maar ik wist ook niet hoe die heette. Hoorde hem onwijs vaak op de radio enzo, maar nooit werd de titel genoemd.

    Zelf hou ik ook wel van dance, en bij het uitgaan is dit inderdaad het beste.
     
  6. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ In Arie(cafe in woerden) hoor je dat liedje ook 3 keer per avond..heerlijk is dat!

    Met uitgaan vind ik Hardcore en Jumpstyle het lekkerst. Hakken is gewoon oldskool lekker om te doen, en Jumpen is ook verslavend:) Thuis luister ik vooral HipHop/R&B en af en toe Rock.
     
  7. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Bodyrox met yeah yeah is idd een heerlijk nummer. Hier thuis in de woonkamer of boven op me kamer staan 5.1 setjes met dolby digital of weet ik hoet heet, iig.... ( :+ ) Als je dat dan hard opzet dan knalt die bass eruit, fantastisch _O_ :cool:


    Iig, als jullie nog wat dope artiesten of nummers weten tell me.
    Zelf vind ik al die Sneakerz-shit wel vet om te luisteren, of Housequake van erick e en DJ roog, dies ook de bom!
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
  8. basovich

    basovich Guest

    en natuurlijk proper education van pink floyd en erik prydz niet vergeten he;)!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2007
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Geen dank (K)

    Iig Just Be (Antillas Club Mix) -- DJ Tiesto is ook wel een lekker nummertje, duurt 9.44 minuten is puur genieten.

    The Real Booty Babes -- Meet her at the Loveparade

    Is ook een lekker nummertje ^^
     
  10. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zie daar in de startpost Olav Basoski staan. Die heeft me toch een chill nummer gemaakt hey, genaamd "Waterman"

    Heerlijk nummer_O_
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Sharam - PATT (Party All The Time)

    Heerlijk nummertje :cool:
     
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0

    @ iedereen, Mja, bedankt voor de tips, kzal ze eens proberen :)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  13. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit topic zeker regelmatig checken.. :thumbs: en meteen een hoop luistertips te pakken!

    Sinds kort ben ik me ook een beetje aan het orienteren op Dance en er ziten wel lekkere nummers tussen.. :b:


    *Heb nu BTW de laatste 538 Dance Smash te leen gehad van mijn lieve zus en moet zeggen: _O_
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dance niet echt mijn stijl, zal het niet worden. Vind overigens DJ Tiesto, Faithless wel soms lekker om naar te luisteren, en dan vooral Faithless.

    Maar geef mij maar gewoon vette metal en headbangen tijdens het uitgaan:)

    Waar valt The Prodigy eigenlijk onder? Vind dat echt vette muziek:cool:
     
  15. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  16. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
  17. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    @mr. stefan, in dat stukje van jou word techno wel een beetje teniet gedaan, techno is verre van eentonig, en met dat woord klinkt techno ook meteen makkelijk en saai, maar dat is het zeker niet.

    als je goede techno dj´s wil horen moet je even naar www.livesetsonline.com en lid worden van het forum. Kijk vooral naar sets van ILOVETECHNO 2006 en 2007, dat is wel representabel gloof ik.

    Een aantal dj´s die ik zo op kan noemen zijn Miss Kittin, Digitalism, Justice, Marco Nastic, Dj Bone, Dj Hell, Vitalic, Dave Clarke, Derrick May en Sven Vath. Sven Vath is al heeeel lang bezig en je kan er dus ook sets van de 90´s zoeken, klinkt nog steeds goed. Hopelijk heb ik hierbij je horizon weer wat verbreed:b:
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    The Prodigy is koel!

    Valt dat niet onder Drum and Bass...?
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    nou tis niet echt drum & bass..

    ik zou het eerder progressive house/electronic punk of iets noemen.

    dat is mij wer iets te trance-ig.. niet echt mijn smaak.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  20. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Fedde le grand schijnt echt alleen maar te draaien op de 'put your hands up for Detroit' tune, wat ik een briljant nummer vind. Maar je kotst het natuurlijk uit als je er een hele avond naar luistert. Ik hoorde van iemand dat hij echt bagger is in het echt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina