1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    [​IMG]

    Zoiets waarschijnlijk.

    Als je wilt beginnen met mixen kun je imo het beste gaan voor een controller, bv. de Reloop Digital Jockey 2 :

    [​IMG]

    Kost 299 euro, koop er bv. een mixprogramma als Traktor Pro bij en je kunt direct beginnen.

    Als het dan echt bevalt kun je altijd nog voor de ''echte'' gear gaan.
     
  2. DutchMada

    DutchMada Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0

    Is het misschien een goed idee om iemand op te zoeken die de DJ gear heeft. Kijken of je er aanleg voor heb en dan beslissen of je DJ gear aanschaft? Od misschien een lesje nemen?.Die tussenstap op die van 299 euro lijkt mij zonde van het geld namelijk.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gast, weet jij wel hoeveel de apparatuur kost waarmee top dj's draaien? Lijkt me niet dat je meteen 2/3000 euro gaat uitgeven aan dj gear voordat je ook maar een beetje kan draaien.
     
  4. DutchMada

    DutchMada Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ojawel hoor :9

    Eerst kijken of ik aanleg heb. En dan meteen knallen! :thumbs:
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Sorry hoor, maar ik denk dat het je nog behoorlijk kan gaan tegenvallen.. Het is écht veel oefenen.
     
  6. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Verdiep je eerst maar eens in van alles, want jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  7. DutchMada

    DutchMada Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaring met mixen, ik weet wel degelijk wat ik kan verwachten.

    En tuurlijk is het veel oefenen, in het begin zal ik dan ook alleen maar mixen kunnen maken, dat zal hopelijk met een stijgende lijn gaan. Van simpele overgangen tussen nummer, zelfde tempo en volume. Dan zal het lastiger worden, nummers een eigen identiteit te geven.

    En als dat allemaal gaat, dan wordt het tijd om zelf een nummer te maken, ik hoop dat de OP-1 dan uit is ;)
     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Waar kom je vandaan?
    Ben zelf ook klein begonnen, maar sta nu ondertussen in verschillende tenten.
    Het is heel veel oefenen en er echt heel erg veel tijd in steken! Heb zelf een Pioneer 400 setje thuis staan. Puur om af en toe wat mee te spelen. Echter praat je dan al over aardig wat centen. Er zijn heel wat leuke Cd spelers op de markt. Heb nog wel een mengpaneel hier liggen van Jb Systems (zonder effecten).
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Sowieso zou ik niet een mengpaneel nemen met effecten (ja tenzij je echt geld teveel hebt) , hou het gewoon basic als je begint. Wie weet vind je het toch niet zo.
     
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Eerst moet hij eens bij anderen gaan kijken of hij het iets vind...
    Ik heb veel mensen in mijn omgeving de start zien maken als Dj met eigen apparatuur. Helaas zijn er veel van deze mensen uiteindelijk gestopt, en hebben de spullen weer verkocht of nog steeds op de zolder staan.
    Niet zomaar gaan investeren als je er niet 110 % achter staat.
     
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmm je komt een beetje met de verkeerde additude aan, de apparatuur maakt namelijk niet de dj maar de ervaring en de 'skills'.
    De apparatuur is daar alleen een hulpstuk voor, de echte kwaliteit komt van jezelf.
    Ik zou nooit maar dan ook nooit gelijk een goed set kopen om te beginnen, dan leer je het nooit op de harde/goede manier.

    Ik raad je gewoon aan om zo'n controller te kopen en eerst te leren draaien en dan pas naar duurdere apparatuur gaat kijken, want zeg nou zelf, denk je dat een dj als David Guetta of dj's als swedish house maffia gelijk zijn begonnen met zo'n set?
    Dacht 't niet;)

    Veel succes ermee though! :)
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vriend van me wil (dankzij mij, kijkt vaak mee hoe ik mix enzo en hij vindt 't helemaal geweldig) ook gaan draaien.

    Nou wil hij gaan voor de Reloop Digital Jockey 2 , omdat ik daar ook mee ben begonnen en ik het een goed beginnersding vind. Ik zelf doe alles met Traktor Pro, maar is de Reloop Digital Jockey 2 ook compatibel met Virtual DJ (dat heeft hij namelijk al op z'n computer staan)?
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
  14. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Het is gewoon een midicontroller dus in principe compatibel met alles dat midi aan kan, ook virtual dj. Overigens zou ik dan alsnog voor Traktor kiezen, mja that's just me.

    Ik hou van mijn Kontrol X1's in combinatie met Traktor. _O_
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    HOEZO IS T IN GODSNAAM CAPS LOCK DAY!?
     
  16. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    http://www.22tracks.com nu als app voor de iphone verkrijgbaar! Verplichte download (gratis!) voor elke fan van electronische muziek (en in het bezit is van een iphone, toch ook wel handig)
     
  17. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er eigenlijk mensen naar ADE gegaan?
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik tuurlijk , woensdag Armada Nights (armin van buuren in Escape) en gisteren SJRM Invite in club AIR. Vanavond misschien nog naar Smash & Bateria in Panama (Dada Life / Kaskade / Martin Solveig).
     
  19. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    http://www.22tracks.com de APP daar van kan je dan gewoon gratis muziek luisteren? of hoe werkt dit?
     
  20. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoezo krijg ik bij Grand Slam! 2010 vol4 op iTunes 28 nummers en in de winkel 49 nummers...?
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina