muziek maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door daantjuh_15, 15 dec 2006.

1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb even een vraagje, ik heb nu een tijdje een nieuwe pc, werkte eerst altijd op een imac ( apple ), op die imac had ik een programma waarmee je muziek kon maken, genaamd garageband...werkte heel goed, simpel..maar je kon toch leuke nummers maken, nu zoek ik zo'n zelfde soort programma...maar dan voor pc..dus weet iemand een programma die wel redelijk lijkt op garage band, zo ziet garageband eruit:

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    MTV Music generator op de PS1, haha neej maar ik had wel ooit zo'n programma was wel pleuris moeilijk om te begrijpen

3. SupahMaster

SupahMaster Guest

4. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Cubase, wel duur progje en niet het eenvoudigste maar wel professioneel :)

5. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ja, daar ga ik binnekort ff na kijken, wantvriend van me heeft die, ff kijke of dat goed werkt, maar er is tog niet echt iets simpels zoals garage band, want dat werkte vet chill., ik ben nu zo'n trial van acid aant downloade...misschien is dat wat...maarja wel jammer dat er geen garageband is voor pc

6. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik Reason. Het tofste muziekprog. wat er is naar mijn mening.
    Alleen kun je daar geen audio mee opnemen (en geen VST's gebruiken). Als je audio wilt opnemen is Ableton ook een goede keus. Magix Music Studio is ook een mooi, volwaardig pakket.

7. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ableton trial gedownload, aleen snapte er niet echt heel veel van..maarja ik probeer reason ook nog wel

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Muziek maak je met instrumenten, niet met een computer =(

9. Thamaster

Thamaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Simpel dock leuk is Fruity Loops.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    reason 3
    bandstand
    cubase

@ Joene90, 75% van muziek nummers is digitaal gemaakt..

Laatst bewerkt: 15 dec 2006
  12. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Digitaal bewerkt ja. Weet niet wat voor muziek jij luistert... :{

13. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste is dat gewoon niet waar. Ten tweede vind ik 'muziek' die niet uit instrumenten komt geen muziek. Voor mij geldt dus dat 0% van de muziek digitaal gemaakt is, omdat het simpelweg geen muziek is.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is dat jouw smaak, maar voegt dit niks toe aan dit topic.

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Veel arragementen worden toch echt digitaal geschreven... Insturmenten klanken zijn gewoon opgenomen en bespeeld vanachter de computer.

16. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens een site met goede gratis samples voor zulke programma's?

17. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi wel, dit topic heet muziek maken. Dan mag ik toch zeggen wat ik muziek maken vind? Jouw reactie daarentegen heeft niks met muziek maken te maken..
    Tegenwoordig ja, maar niet 75% van alle muziek ooit gemaakt is digitaal. Dat is iets wat de laatste 30 jaar pas op gang is gekomen. Daarvoor was er ook muziek. Heel ver daarvoor had je Bach, Mozart, Haydn, Wagner, Beethoven etc. waarvan ik niet denk dat die digitaal muziek maakten. Bands als the Beatles en Queen hebben ook altijd zelf hun instrumenten gebruikt om muziek te maken.

Gelukkig zijn er nog steeds bands die zelf muziek spelen, ook al lijkt al die andere troep te overheersen. Kijk maar naar U2, Greenday, Good Charlotte, Red Hot Chili Peppers en ga zo maar door. Toegegeven, ik ben geen fan van Slipknot of dat soort muziek, maar toch heb ik meer respect voor hun dan voor een Tiësto die een beetje achter z'n computertje zit te spelen.

18. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bestaat er zoiets als een programma waarmee je van een nummer de zang en muziek van mekaar kan scheidden?

19. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ligt aan de opname of dat mogelijk is. Een programma kan het volgens mij niet zomaar van elkaar onderscheiden.

20. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    sjonnie, je vraagt een programma om muziek te maken op je pc... dan is dat toch digitale muziek of niet? kijk, als je je eigen muziek niet mooi vindt, prima, moet je aan werken maar dat wat jemaakt is en blijft digitaal hoor...

en dan maar ff een update: als je het dan over de laatste 30 jaar wil hebben, de laatste 30 jaar wordt 70-85% van de muziek digitaal geschreven en tegenwoordig zelfs meer dan 90%...:{

tiesto maakt wel betere muziek denk ik als jij met je "garageband"...:eek:

Laatst bewerkt: 16 dec 2006

Deel Deze Pagina