1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Welkom bij de nieuwe algemene thread over alle metal/hard-rock/industrial/death/thrash/black/doom/punk etc stromingen.

    Hier kan van alles besproken worden wat met metal (en overige harde muziek stromingen) te maken heeft, CD tips, favorite bands, aankomende concerten.. dat soort dingen.

    Hier kan je de oude thread vinden:
    [Muziek] Metal algemeen

    Zelf niet al te veel nieuws te melden op metal gebied.
    Alleen een tip, Dark Tranquility - character. Dit is hun nieuwe cd en wederom weer een goede cd. Had hem eigenlijk op de gok besteld maar hij bevalt erg goed.
    (hey grappig, begon de eerste thread met een tip van dezelfde band)
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dus over twee jaar bij de nieuwe Dark Tranquility cd kunnen we metalthread deel 3 verwachten :) (tenzij die cd tegenvalt....hmmmmm....). Zal 'm eens checken, ken eigenlijk niks van Dark Tranquility.
    Op dit moment helemaal verslaafd aan zweedse neoklassieke powermetal, heb laatst alle cd's van Majestic gekocht (zijn er maar twee :)). Richard Andersson is echt de koning van de neoklassieke metal. Tevens veel Rainbow aan het luisteren. Het nummer 'Stargazer' is zo ongelooflijk vet! Het is gemaakt in 1977 maar veel powermetal bands kunnen hier nog wat van leren. Check die dubbele bassdrums van Cozy Powell in dat nummer, supervet!
     
  3. Imhotep1337

    Imhotep1337 ownage 4 life

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede band voor Death/Heavy Metal luisteraars -> Soilwork

    SLiPknOt OwnZ
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoor veel: Linkin Park maar Slipknot is ook erg vet.
     
  5. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    ik luister meer naar hardcore zoals : hatebreed(<--aanrader), god forbid, unearth, blood for blood
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister veel naar Evanescence. Kheb pas net hun nieuwe cd: anywhere but home. Echt een super cd! Ook heel erg mooi opgenomen (ik heb veel live-cd's dus ik kan het vergelijken). Er zit een hele mooie diepe bas in de nummers (daar moet je wel goede boxen voor hebben om die te kunnen horen;)). Heeft er eigenlijk iemand hier nog meer die cd en wat vindt ie ervan?

    Sorry als Evanescence niet in deze thread thuishoort.
     
  7. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Evanecsence ook geweldig ik heb de oude cd. Egt coole muziek. Voor de rest luister ik veel naar: koRn, MetallicA en Guns 'N Roses. MetallicA heeft gewoon coole solos, en KoRn geweldig gitaarspel. En GUNS is gewoon de beste Rock band ever (mijn mening) die stem van Axel Rose is gewoon zo geweldig. De mooiste nummers vind ik : Dont Cry (original versie), Aint Fun, Welcome to the jungel en Cival War
     
  8. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is Stonermetal/Stonerrock het toch echt. Kyuss en alle bands die eruit ontstaan zijn zoals Unida, Hermano, Queens, Mondo, Brant Bjork is echt mijn muziek. En uiteraard waar het stoner allemaal een beetje mee begonnen is, Black Sabbath. Verder heeft Melvins ook aardig goeie nummers, mr t meeste van hun is toch wel iets te hard voor me.
     
  9. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    ik luister voornamelijk:
    - Greenday
    - Blink 182
    - Metallica
    - Red Hot Chilli Peppers
    - Pennywise
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Goeie metalbands! ...eeehm... :confused: ....nevermind
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Foei da-Z-, dat je Dark Tranquility niet eens kent :)
    Wat ik tot nu langs heb zien komen kwa cd's die je heb moet je ze zeker eens beluisteren, denk dat het wel wat voor je is.
    Powermetal is niet echt mijn ding, vaak geprobeerd maar het pakt me gewoon niet.
    Maar stargazer zal ik wel eens luisteren.

    @styliciouz: Vind Kyuss zelf ook een goede band, maar als je echt van stoner houdt moet je voor de aardigheid eens The Mushroom River Band en Spritual Beggers luisteren. Iets andere stroming van stoner dan Kyuss maar zelf vind ik het 2 leuke bands. Overigens is Mushroom een side-project van de zanger van Spiritual.
    Black label society is misschien ook wat voor je, hoewel ik dat niet echt stoner vind.

    Evanescence is gewoon niet mijn ding, die cd (eerste geloof ik) een keer geluisterd en ik werd er nog warm nog koud van. Kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind het gewoon niet intressant.

    Guns n' Roses is best een leuke band. Of was eigenlijk. Waar de beste rock-band ever? hehe sorry dude, not by a long-shot. Die eer gaat imo naar Deep Purple. Guns zit ergens rond plaats 32 of zo :p

    Metal-liefhebbers die het wel kunnen waarderen dat een band eens iets anders probeert moeten deze 2 bands/cd's eens proberen.
    Dog Fashion Disco - Anarchists Of Good Taste (volgens mij hun enige cd)
    Five Horse Johnson - The No.6 Dance (of latere cd)

    Dog Fashion Disco is lastig uit te leggen kwa stijl.
    Five Horse Johnson is een cross tussen metal en country.
     
  12. gtaer

    gtaer Adje

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    METALLICA!!!! Iron Mainden Slayer hehehe

    Metal up your ass!!!

    de oude nummers van metallica zijn de beste vind ik erg orgineel en vet dat die zanger kan zingen en tegelijk moeilijke/snelle stukken kan spelen. :cool:

    Wie gaat er mee naar fields of rock!!!!??? ergens in juni met Black Sabath Slayer Rammstein Motorhead en meer :D
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2005
  13. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    voor 70 euro, die is gek! (iedereen z'n geld was op dus we konden niet voor 50 euro die kaartjes halen)
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    argh, dit is crap.
    Bestel net de laatste 2 cd's van Nasum, altijd wel een goede grindcore band gevonden, muzikaal erg strak.
    Denk dus van nou laat ik dan meteen even kijken op hun site ivm met eventule nieuwe cd releases etc.
    Wat zie ik
    Nou zijn er natuurlijk heel veel slachtoffers gevallen in die ramp en is hij "slechts 1 van de vele" maar na de dood van Dimebag Darrel is dit wederom slecht nieuws voor de Metal muziek want we verliezen met Mieszko weer een goede muzikant. :mad:
     
  15. Incubus is vet.. :cool:
     
  16. MurderDoll666

    MurderDoll666 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    oude nu-metal ruleert (bv korn)
    maar dark punk is ook wel lache (frankenstein darg queens, dope en murderdolls)
     
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    8)
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Foei Nemesis, dat je power metal niet eens trekt :D
    Ik ga het inderdaad ff checken, ze krijgen overal goeie cijfers en ze schijnen uit Gothenburg te komen en dat staat natuurlijk garant voor uberdikke metal :). Ik dacht altijd dat het zo'n "snotter-snik-ik-heb-het-zo-bout-snik-snik-ik-moet-zes-lagen-plamuur-op-mijn-gezicht-met-zwarte-make-up-en-een-nijntje-rugtas" gothic bandje was, maar dat is dus niet het geval. Je bent nooit te oud om te leren dat iets heel tof kan zijn waarvan je altijd dacht dat het bout was :). Morrege ff checkuh in duh platuhzoak :+
     
  19. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    welke deathmetal bands waar jij naar luistert lopen met 6 lagen make-up?
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    gothic = geen death metal :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina