1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Korn maakte opzicht wel goede muziek. Alleen het nieuwste album vind ik niks. Maar wat betreft System heb je gelijk.

    Nog fans van Disturbed hier?
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Nee, wel van Dream Theater :)
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hou wel erg van Korn, al vind ik nieuwe cd ook niet mijn ding.
    RATM vind ik niets en heeft me nooit echt kunnen interesseren. SoaD is wel lekker, maar er zijn nog zoveel meer goede bands.
    Mn collectie (death/black/doom metal en gothic) flink uitgebreid de laatste tijd. :D
     
  4. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig heb ik net wat nummers van hen gehoord. Stupify, Ten thousand Fists en Down with the Sickness. DAMN, wat een nummers. Echt super relaxte muziek en ben nou heel geinteresseerd naar die band. Kun jij der misschien wat meer over vertellen?
     
  5. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    luister is atreyu of biohazard dat zijn ook wel dope bands
     
  6. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, the memories, tijdens hun State of the world adress tour in Paradiso, stagediven mocht nog, ik woog 30 kilo minder en ik was jong (1995), beste concert ooit, wij stonden eerst boven in Paradiso, helemaal uitverkocht, tijdens de set ons naar beneden geworsteld en toen in midden in de zaal stond speelde ze net: "Black and White and red all over", ik stond daar en het was echt zo'n moment om nooit te vergeten, 1 grote deinende mensenmassa alles leek in slowmotion te gaan, kan het moeilijk uitleggen, was echt fantastisch, op het podium klauteren een beetje rondspringen en dan het publiek weer induiken, totdat ik op het podium stond en de muziek stopte, stond ik daar met mijn maat in de spotlight op het podium, begint Evan Seinfeld tegen ons te praten: jongens jullie mogen stagediven maar doe het rustig aan, en jullie mogen nu het publiek weer in, machtig gewoon wat een concert, en wat een verhaal ineens, kreeg even een flashback......

    Snel maar weer State opzetten!!_O_
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Sure:)

    [​IMG]

    Disturbed

    - David Draiman (vocals)
    - Dan Donegan (guitar)
    - Mike Wengren (drums)
    - Fuzz (bassist)

    Disturbed is een metal band, opgericht in 1996, bestaande uit vier jeugdvrienden. In 2000 bracht Disturbed zijn eerste album uit, genaamd The Sickness. Van deze CD werden 3,4 miljoen kopietjes verkocht. Dat vroeg dus om een tweede album. Die kwam er in de herfst van 2002. 'Believe' was de titel van deze CD, en bereikte de top van de Billboard top 200. In september vorig jaar bracht Disturbed het album Ten Thousand Fists uit.

    Disturbed staat bekend om zijn ijzersterke riffs en het prachtige drumspel. Toch is misschien wel de kracht van Disturbed de geweldige zangkunsten van zanger David Draiman. Draiman heeft het vermogen op vlekkeloos over te gaan van schreeuwen tot briljante zang in zeer korte tijd. Bovendien is Draiman befaamd om zijn kreten die hij tijdens veel songs laat horen.
    -------------------------------------------------------​

    Zelf ben ik groot fan van Disturbed. Ik beschik zelf over het laatste album (in mijn ogen de allerbeste) Ten Thousand Fists, legaal. De andere twee albums heb ik nog op een DVD staan. Heerlijke muziek om elk moment te luisteren.

    Meer info:

    www.disturbed1.com (officiele site)
     
  8. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nou het laatste album besteld, want ik vind de nummers die ik heb gehoord echt heel erg strak. Ik vind de zang inderdaad ook erg mooi, omdat hij gevoel en kracht tegelijktijd kan uitdrukken, het lijkt een beetje op de zanger van Nevermore, die kan dat ook.
     
  9. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je Resurrection van Fear Factory eens luisteren, gevoel en kracht in 1 nummer is nog nooit zo goed gedaan.....
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Goed nummer.. Weet iemand eigenlijk of de laatste cd van FF wat is (Transgression) Vond namelijk zelf dat ze met archetype weer aardig op de goede weg waren.
    Ga vanavond toch naar media markt, even kijken of ze hem hebben liggen.. :)

    edit:
    hehe over gevoel en kracht gesproken.. Life of Agony - River Runs Red.. Wat een machtig album is dat nog steeds.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  11. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is zeker een vet album, kheb hem al een tijdje. Vette nummers, maar ik vond Archetype net iets beter (ik denk omdat het toen alweer een tijdje geleden was dat we iets van FF hadden gehoord). Vooral Bonescraper en Cyberwaste zijn brilliante nummers.
     
  12. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Demanufacture all the way, wat een machtig album, heb ik toendertijd gekocht toen het uitkwam (de digipack), en met me stomme kop een jaar ofzo later verkocht....:'-(
    Gelukkig een paar maanden terug weer kunnen kopen, nieuw en ook weer de digipack (4 bonusnummers!), wat een album van begin tot eind IJZERSTERK!!
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hm dus het in ieder geval zeker waard om even te gaan luisteren.. Archetype was idd weer een toffe verrassing.

    hehe dude.. hoe kun je!! dat doe je toch niet.
    Hm nee het laatste wat ik wel zou verkopen zijn wel mijn cd's .. Ziel, no prob. mijn muziek? no way ..lol

    Sommige cd's zijn ook nauwelijks meer te vinden, vooral als het gaat om de digipacks. b.v op mijn Mutter, van rammstein zit een krasje, net genoeg dat ik eigenlijk een nieuwe wil. Maar de digi-pack vinden? ... Heb die niet meer in de winkel zien liggen. (ok doe ook niet echt super veel moeite).
     
  14. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, digipacks zijn vaal snel weer verdwenen, ik vind ze bij de weg wel kut, het beschadigd zo gauw, maar de bonus tracks/extra content haalt me telkens weer over ze toch te kopen!
     
  15. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben momenteel onder de indruk van Vermin, het laatste album van Old Mans Child. Ik heb toch wel enigzins bewondering voor de frontman van deze band, Galder. Helemaal als je bedenkt dat hij wederom het hele album zelf heeft ingespeeld en opgenomen (op de drums na). Het album bevat een hoop melodie en een duistere sfeer.

    In mijn top 3 blijft Dissection op één en twee staan met de albums The Somberlain en Strom of the Lights Bane. Technisch en wat sfeer betreft haast onovertroffen terwijl de albums onderhand al haast meer dan tien jaar oud zijn! :)
     
  16. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Der zijn genoeg sites waar je nog altijd de digipacks van albums kunt vinden. Ik kijk altijd op www.large.nl echt een goede site voor cds.
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er vrij recent achter gekomen dat Fear factory een erg goede band is. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik weer eens echt geraakt wordt door muziek.

    Demanufacture is gewoon echt super vet, self bias resistor is het beste harde nummer wat ik ooit heb gehoord.

    Wat ik zelf een heel mooi emotioneel nummer van hun vindt is timelessness.

    Ik had ressurection nog nooit gehoord dus heb em ff opgezocht en ben em NU aant luisteren :p.

    Ze komen btw 3 Mei in de melkweg Amsterdam, ik en mn vriendin hebben kaartjes. Iemand anders die er ook heen gaat hier?

    Edit: ik heb laatst hun eerste cd geluisterd maar die vond ik tbh erg slecht :p
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog niet zeker of ik ga, want dan ben ik misschien in italie voor een uitwisseling van school. Hoe duur waren de kaartjes? Lijkt me wel zeker tof, ik heb ze nog nooit live gezien.
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.......
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze waren 22.50 per stuk bij de free record shop. Maar ik geloof dat je aan de deur ook nog lid van de melkweg moet worden voor 3 euro ofzo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina