1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    nog een paar goeie bands, the agony scene,bleeding through,coal chamber
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Luitser de laatste dagen geregeld naar Anal Cunt, The Bezerker en Burzum. The Bezerker en enkele andere bands worden btw verwerkt tot een game.

    Wordt vast geen supergame, maar wel leuk dat ze er eens geen urban muziek in stoppen, maar eens echte metal. Ook niet voor de Xbox helaas. :mad:

    Clip van The Bezerker.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  3. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan hoe jij je stem gebruikt, als ik ''schreeuw'' met zingen dan gaat dat vanzelf en klinkt het aardig :)
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Metalzingen (grunten) is in feite stemvervorming. Sommigen weten er een krijsgeluid uit te krijgen, anderen alleen de lage klanken.
    Lijkt me een kwestie van oefenen en het in je hebben.
    Sommigen hebben er ook zangles voor.
    Een schreeuw produceren valt voor sommigen al niet mee, laat staan constant zo te kunnen 'zingen' (bij bijv een concert).
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
  5. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zangles, geen gewone maar echt om hardrock/metal geluiden uit mijn mond te kijgen.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben al heel lang aan het oefenen. Krijsen of dat gegrom is niet al te moeilijk. Ik wist eerst niet eens dat ik dat krijsen nog kon, totdat ik het voor de gein eens probeerde bij keiharde metal. Ik probeer het zingen een beetje mooi te laten klinken. Deathmetal en Blackmetal lukt mij wel. Alhoewel moet ik nu wel minder oefenen sinds de buren hebben zitten klagen8)
     
  7. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer mensen die niet kunnen wachten op het nieuwe Tool album, getiteld: 10.000 Days ?
     
  8. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Guns 'N Roses komt naar Nederland! Vergezeld door Stone Sour, Alice in Chains en Bloodsimple! 2 Juli is het, in Nijmegen. Heb er zo veel zin in, Stone Sour is mijn favo band, Alice in Chains is erg goed en Guns N Roses zijn voor mij een soort metal goden ;). Kaarten kosten €45,-
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Guns and Roses...leven die ook nog?8)
     
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha jawel, terug van weggeweest ;). Beter heeft AXL zn stem niet teveel ver...woest. Jammer dat Slash er niet meer inzit, zou wel erg vet zijn. Damn, heb zin in dat concert!
     
  11. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht niets meer van Guns 'n' Roses, tuurlijk Axl is vet, maar de echte bandleden zijn er allang uit. Velvet Revolver worden de nieuwe metal goden!
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    45 euri8)

    Hehe ik hou het voorlopig nog even bij die regionale bandjes elke week in mijn rockcafé:9
     
  13. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe metal 'goden' wordt Trivium. Zijn allemaal nog heel jong, begin 20, en nu al heel goed. Daar gaan we nog heel veel van zien.
     
  14. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie zowieso het verband tussen G 'n R en metal niet, ze spelen gewoon rock, niet dat het uitmaakt ik vind ze ook retegaaf maar ze spelen geen metal!

    Trivium staat in het voorprogramma van Iron Maiden ik meen 29 November!
     
  15. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, daar heb je een punt, ik heb ook wat gehoord, klonk idd erg goed zeg. Weet iemand hier misschien meer over hen?
     
  16. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Officiele site

    Als je hun albums wilt kopen, gewoon ff naar bol.com surfen.;)
     
  17. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel ze liever via de large of gewoon in de winkel.
     
  18. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook prima. De reden dat ik liever bij bol.com bestel, is dat je middels een acceptgiro kunt betalen. Dus geen spullen, geen betaling. Kan bij de large volgens mij niet. En in de winkel is het aanbod kleiner, dan op bol.com. Tenminste, m.b.t. mijn ervaringen.
     
  19. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, bij mij in de buurt in Venlo hebben ze een winkel die echt heel veel metal cds verkoopt en ik heb altijd goede ervaringen met de large gehad..
     
  20. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er eigenlijk nog meer mensen (die zoals ik) naar het concert van In Flames met supportband Sepultura geweest zijn afgelopen dinsdag?

    Sepultura vindt ik echt een sch**tband, en ze teren nog altijd op Roots Bloody Roots (wat overigens dan wel weer een heel vet nummer is). Maargoed, ondanks dat, vond ik het toch een geslaagd optreden van ze.

    Daarna kwam In Flames, de hoofd act. Zelf had ik ze nog nooit live gezien, maar ik hoorde heel wat goede verhalen. En damn... Het vuurwerk knalde er letterlijk vanaf! _O_ Jammer vond ik alleen dat hoogstwaarschijnlijk het volume een tikkeltje te hoog stond... je kon echt vrijwel geen enkele noot meer horen, laat staan de zanger. Maargoed, al met al vond ik het toch best een vet concert. :)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina