1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, heerlijk he, al die slechte bandnamen om maar zo duister mogelijk te klinken :)

    Ik hou niet zo van metal, maar Grip Inc. vind ik wel vet, maar dat valt dan wel een beetje onder de term oude mannen metal :)
     
  2. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk deed Bishop of Hexen er mij aan denken. Een band uit Israël. Ik heb een paar nummers gehoord van hun album Archives of an Enchanted Philosophy, en het klonk wel aardig. Het is in dezelfde stijl als CoF, alleen met een wat mindere productie. Misschien dat je het wat vindt.
     
  3. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vind je dan van Pantera? :)
     
  4. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Grip Inc....is dat niet die band waar Slayer's Lombardo bij zat? Als je Grip Inc. vet vind kun je TestamenT ook eens checken, da's voor mij persoonlijk de beste thrash band die ooit bestaan heeft. Hun album "The Gathering" uit 1999 is voor mij absoluut het beste van de laatste 20 jaar.

    @ Vittra, die 3 bands die je nog opnoemde staan zeker bij m'n collectie, hoewel ik Obituary niet echt geweldig vind. Nile is daartegen wel weer fantastisch, vooral het nummer "Nas Akhu Khan She En Asbiu" op Black seeds of Vengeance vinnik meesterlijk. Ken je Lock Up, Torture Killer, Wynjara, Vital Remains en Vehemence ook? Da's ook aardig strakke Death. Ik haalde gisteren de disc van "Pitbulls in the Nursery" op, een franse band die death/technical en thrash perfect mixt. Ook zitten er regelmatig stukken tussen die bijna als "Jazz" aanvoelen, zeker het proberen waard. Als het op Graveworm aan komt vind ik Scourge of Malice (2001) nog altijd het vetste. Het vioolwerk op dat album slaat me keihard voor m'n kop. Misschien kun je Urgehal eens checken, da's niet in de stijl van CoF maar wel geweldige black metal. Dragonlord en Immortal zijn ook super.

    Iemand de nieuwe disc van Sodom al gehoord? Zeker niet de beste maar wel een zeer strak album. Ook de nieuwe van Witchery is retestrak. *Sigh...*...zoveel om op te noemen en aan te raden. *Bestelt nog wat nieuwe albums*
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  5. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Misery Index is zeker goed, nog beter dan Retaliate.

    NOg meer tips:

    -Suffocation (overbodig eigenlijk:+ )
    -Unmerciful
    -Prostitute Disfigurement
    -Wormed
    -Putrefied
    -Severe Torture
    -Vomit Remnants
    -Gorgasm

    En natuurlijk Devourment en Disgorge (US), man wat ramt het nr Consume the forsaken toch heerlijk!
     
  6. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Pig Josh, de meeste ken ik zeker ja. Lock up is te gek, ik ben niet zo'n grinder maar dit is super! Vital Remains vind ik met name Dechristianize het einde, beste zangprestatie van heer Benton op een superbruut album met geweldige composities. Vehemence vond ik met name het 2e album erg sterk, maar Torture Killer kan ik weinig mee. Heb wel hun debuut maar vind het niet echt heel spannend. Wat ook een gave geflipte franse band is is Trepalium, daar zitten ook nogal wat jazzy stukjes in. Dan heb je ook nog Martyr uit canada (er zijn er nogal wat). Het album "Warp Zone" is uitermate technische Thrash, zeer de moeite waard. Overigens ben ik het ook 100% eens met de aanbeveling van Testament en Immortal! Dragonlord vind ik met name het nieuwe album erg goed, de vorige vond ik een tikje te keyboard-georienteerd. Nieuwe Witchery is retestrak inderdaad, ben niet zo'n Thrasher maar ik vind Legion of The Damned ook een prachtalbum uit hebben!

    @ X Heer, de meeste bands ken ik wel ja (vind Severe Torture de beste huidige neerlandse band, hoewel het briljante Pestilence natuurlijk heer en meester blijft). Suffocation is zeker een grondlegger, met name "Effigy..." is een must voor elke Death fan. PD vind ik ook erg goed, sowieso is Neurotic Records een geweldig nederlands label, die gast brengt alleen maar geweldig spul uit! Gorgasm en Disgorge ook erg goed, Unique Leader Records heeft enkele jaren alleen maar geweldige platen uitgebracht (Agiel, Decrepit Birth, Spawn of Possession, Psycroptic etc).

    uiteraard moeten we ons met zijn allen nog even schamen voor het feit dat über-bands Cannibal Corpse en Morbid Angel niet genoemd zijn. CC is nog altijd een topband, MA zijn de eerste 4 platen grensverleggend. In die context is een band als Luciferion de moeite van het checken waard, hun album "Demonification" is haast een soort verdwenen MA album, geweldig dus!

    Overigens nog eventjes, voor een mooie mix van Pantera, Nevermore en een vleugje Priest, check Biomechanical! Geweldige band die de zang van Priest/ Pantera mixt met hard-hitting vrij technische Power/Thrash
     
  7. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Dechristianize is inderdaad zeer vet. Die heb ik waarschijnlijk al meer dan 200 keer gedraaid 8)

    P.S ;)

    Toch wel eh! _O_
    ____
    Heb nu Origin op staan...die shit is ook zwaar machtig! *Bangs his Fuckin' Head*
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  8. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Dechristianize is zeer goed.

    Iemand nog meer underground tips? Ik voorlopig wel.

    -Guttural Secrete
    -LSD Mossel (deze band is zooooo vet!!8) 8) )
     
  9. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kent ze dus niet allemaal, hehe. NR vind ik ook goed, ik heb er een goed gevoel bij. Ze hebben Ulcerate getekend, ken ze niet, maar is wel de moeite waard denk ik.
    UL heeft wel goede vooruitzichten:

    -Unmerciful debuut--------->www.myspace.com/unmerciful
    -Inherit Disease debuut ---->www.myspace.com/inheritdisease
    -Nieuwe Vomit Remnants cd (mijn gebeden zijn verhoord!)
    -Nieuwe Beheaded (dit wordt geweldig!)

    Eens, maar geef toe: CC heeft ook saai werk geleverd: Gore Obsessed bv, maar Kill heeft alles goedgemaakt. Kill is een geweldig album, the Cannibals are back!

    Zozo, er zijn dus wel death metal liefhebbers die ook gamen gaaf vinden, tof!
    Als je nieuwe underground tips hebt, laat ze weten, we willen ze allemaal leren kennen.

    /edit: Over schamen gesproken.....CARCASS!!
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  10. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Whorecore
    Grindcore band uit Israel, ze hebben 4 nmmrs van hun debut album Protection op hun site staan. Ik vraag me af of hun cd ergens te bestellen is ofzow. Ze hebben t zelf uitgebracht en kvin de site nogal vaag dus ik heb geen idee. Maar de nmmrs die op hun site staan klinken erg relax.
    http://www.whorexcore.com/


    Ik heb vandaag weer 2 cds bijgekocht, niet echt nieuwe cds ofzow maar khad ze nog niet. The Art Of War en Blood van Vader. Zeer goede death metal. Zeker de moeite waard voor iedereen die van death metal houd.


    Zijn dr hier trouwens nog Dying Fetus fans? Ik vind het egt een zwaar brute band.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  11. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    @ X Heer, ik ben het zeker met je eens dat sommige CC platen niet even goed zijn, maar hetzelfde geldt voor zoveel bands die al zo lang meegaan. wat betreft UL, ben ook erg benieuwd naar de nieuwe CD van Internal Suffering, want ik vond "choronzonic ..." erg goed! Jammer alleen dat de distributie zo waardeloos is sinds het europese kantoor gesloten is, bv Aeon heb ik bergen voor moeten verzetten om die ergens vandaan te toveren. Gelukkig hebben we altijd Displeased nog die wel enorm veel binnen krijgt! Welke Beheaded bedoel je trouwens, "Ominous Bloodline"? Die is namelijk wel al te krijg! En ja, Carcass (had Pig Josh wel genoemd overigens) is grensverleggend geweest, en met name Necrotism en Heartwork zijn pareltjes.

    Goed, even mij collectie bekijkend kan ik dit nog wel aanraden voor zover het niet eerder genoemd is: Disparaged (lekker lomp hakken, soms wat Bolt Thrower achtig), Vorkreist (mix van Immortal en Morbid Angel), The Deviant (mixt death/black/thrash), Nephasth (Krisiun-achtig, met name "Conceived by Inhuman Blood" is erg goed), Vomitory (lekker zweeds old school met vette grunt), Imperious (zweedse Nile kloon), Rotten Sound (meer grind), Lost Soul (Morbid Angel-achtig). Speciale vernoeming gaat naar de band Deviant, met het album genaamd "Larvaeon", die moet je echt horen! En volgens mij nog niet eerder genoemd, Behemoth! De drummer zit trouwens nog in een andere band genaamd Azarath.

    @ Exar Kun, die Vader EPs zijn zeker de moeite waard. Ik vond "The Beast" niet zo goed als bv "Litany" en "revelations", maar ik zag ze vorig jaar live en toen was het allemaal superstrak. ze spelen trouwens begin November oa in de Effenaar met Illdisposed en Severe Torture! Dying Fetus ben ik ook zeker fan van, je moet zeker ook eens Misery Index beluisteren als je ze nog niet kent, dat zijn namelijk enkele leden die er na "Destroy The Opposition" uit DF gestapt zijn.

    wat vinden we trouwens allemaal van de nieuwe Decapitated? Wat een knaller van een album zeg, beste DM album van het jaar tot dusverre! En dat met "Kill" en de nieuwe Psycroptic! Ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe Spawn Of Possession!
     
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mweh, ik vind die nieuwe Decapitated niet zo geweldig. De nieuwe Psycroptic is daartegen echt fantastisch. Ook Kill vind ik erg goed, maar absoluut niet CC's beste. Als het op Vader aan komt verveel ik me erg snel, ik vind hun stijl helemaal nix tegenover de bands waar ik vaker naar luister. Zo heel af en toe kan ik wel een uurtje naar Vader luisteren maar dan houw ut ook up.
     
  13. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Decapitated valt zo erg tegen, vind ik.

    Dying Fetus is gaaf ^^.
    Heartwork is mijn favo Carcass album: No love lost bijv.

    -Internal Suffering is al verkrijgbaar.
    -Vader vind ik zo saai, echt waar, kan ik niet naar luisteren.
    -Beheaded: Omnious Bloodline vond ik minder dan Recounts of Disembodiment.
    Recounts of Disembodiment is echt een superplaat, goede death metal. Hoop ze weer eens te mogen zien, ik heb ze maar 1x gezien.
    -Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe SOP.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  14. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die geen death metal luisteren, wat vinden jullie van ons muziek? We hebben wat bands en sites neergezet, ben benieuwd naar jullie mening en hopelijk mogen we nieuwe death metal fans verwelkomen.
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet mee eens, want welk Suffocation album vind je dan tegenvallen?

    Trouwens, voor de death metal fans, wie vinden jullie beter:

    Suffocation of CC?

    Ik heb geen favoriet, maar dit filmpje moet ik met jullie delen. Suffocation in de Baroeg in 2004!
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  16. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet echt een fan van death, maar af en toe luister ik wel een nummertje. Afgelopen jaar was ik bij Deathfest, ook in de baroeg. Alhoewel het niet m'n favoriete genre is, heb ik me daar toch wel goed vermaakt. Ik sta in principe open voor alle metal subgenres. momenteel neig ik meer naar doom, maar volgende week kan het weer iets anders zijn.
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Met name het comeback album vind ik niet echt hetzelfde niveau als wat ze eerder maakten. maar eerlijk is eerlijk, dat kan van bv Obituary of Cannibal Corpse ook gezegd worden, dus een punt heb je wel. Qua keuze ga ik voor CC, maar ik denk wel dat Suffocation meer impact gehad heeft op de ontwikkeling van Death Metal

    @ Doerak, Doom vind ik ook geweldig. Ik luister veel Funeral Doom, maar vind melodische doomdeath als Swallow The Sun, Daylight Dies, Saturnus, My Dying Bride etc ook geweldig!
     
  18. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Toegegeven: Souls to deny is niet zo super als Pierced from within bijvoorbeeld

    Maar desondanks vind ik het een goed album.

    *Effigy of the forgotten is een goed nummer\o/
     
  19. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Suffocation zou op het RDF spelen, als je ze had gezien zou je anders tegen death metal aankijken. Live zijn ze echt geweldig, tot nu toe het beste optreden dat ik ook heb gezien.

    Wat vinden jullie van het filmpje?
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  20. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Death, ben er geen fan van. Maar daar heb ik het eerder over gehad geloof ik ;). Zit nu erg uit te kijken naar het nieuwe Stone Sour album, zeker wel m'n favo band. Onlangs nog IV van Godsmack gekocht, zeker de meite waard. Dudielijk herkenbaar als Godsmack, toch net een tikkeltje ander geluid.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina