1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de death metal lui onder ons, wie bespeelt een instrument?
    Ikzelf speel bas (beginnend), maar hou ervan en ga vooruit.
    Hopelijk zijn hier nog dm drummers en bassisten, die zijn heeeeeeelll erg schaars.

    Nog even en dan komt SOP, kan ik ze zien\o/
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 14 jaar geleden begonnen met gitaar spelen, maar de laatste 2 jaren heb ik amper gespeeld. In die tijd ook nog een jaar of 2 bas gespeeld. Maar geen bands op het moment, ooit eens een dramatisch bandje ver in het verleden en verschillende opstartbandjes die nergens toe leidden.

    SoP nog niet gezien? Gaaf hoor, qua podiumpresentatie niet echt heel spannend, maar superstrak gespeeld allemaal! Is dat de tour met Hate Eternal? Moet nog even zien of ik er ook heen ga. SoP speelt naar het schijnt ook 20 augustus samen met Morbid Angel en Severe Torture (nog 3 andere bands, wel onder voorbehoud) in de 013 in Tilburg. Morgen begint de vvk, is natuurlijk een must om te zien (zeker omdat MA met David Vincent speelt dus lekker veel oud werk!!!!)
     
  3. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Was David niet uit MA gegooit vanwege zijn racistische opvattingen?
    En ja, ze touren met Hate Eternal.

    Dus:

    -MA
    -SV
    en welke 3 andere bands? voor €20+€3,75 service kosten=€23,75. Eens kijken wie die 3 andere bands zijn dan.

    Severe Torture is live gaaf.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  4. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Misery Index kende ik nog niet, thx voor de tip Vittra. Ik heb een paar nummers van hun site gedownload, het klinkt erg goed. Ik ga zeker proberen een cd van hun te pakken te krijgen.

    Ik speel sinds december(ongeveer) gitaar, niet in een band ofzo. Kwil eerst alles onder de knie hebben voordat ik daar aan begin. Ik probeer iedere dag wel een paar uur gitaar te spelen. Het is een van de weinige dingen in mn leven waar ik gemotiveerd voor ben =P. Ik heb iedere week prive les of hoe dat ook heet. Die gast heeft een eigen manier van lesgeven, maar volges hem zit ik erges op niveau 3 vd 5 van een muziekschool ofzow, kweet niet of dat iemand wat zegt =P.
     
  5. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je death metal wil spelen, kun je nog zeker zo'n 4 jaar oefenen voor je het enigzins kan:D
    Death metal is best lastig.
     
  6. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik speel bas, maar vrijwel nooit death metal (ookal vind ik het wel aardig om met wat nummers van Soulside Journey mee te spelen).
     
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Nadat Steve Tucker er weer uit was gegaan hebben ze David Vincent terug in de band genomen, een poos geleden uitgebreid mee getourd (heb ze in Eindhoven gezien). Als ik de site en persberichten moet geloven zit hij er nog steeds in, ik hoop het wel want dan spelen ze lekker veel oud werk. Vorige keer speelden ze bv alleen maar nrs van de eerste 4 albums waaronder een stuk of 7 nrs van "Altars of Madness", biljante set dus.

    de bands die bekend zijn: Morbid Angel, Severe Torture, Spawn of Possession, Skinless. er zijn nog 2 bands die nog niet bekend zijn.

    @ Exar Kun, graag gedaan! Ze hebben 3 cds, Overthrow (veredelde EP eigenlijk), Retaliate en pas uit, Discordia. Verder hebben ze nog een EP Dissent, en 3 splits (1 met Dying Fetus als 7", 1 met Structure of Lies en 1 met Commit Suicide, beiden op CD). Discordia heb ik helaas nog niet, Retaliate is sowieso geweldig maar je kan alles eigenlijk blind aanschaffen.
     
  8. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhmm, ik ga liever naar Suffocation de week daarop. €15, 9 bands met Suffocation als hoofdact, wat wil je nog meer_O_
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zit een paar cd's van Amon Amarth te luisteren. Zeer lekkere muziek.
    Met name 'Once sent from the golden hall' is een lekkere plaat (zeer chille stem heeft de zanger daar, die ik op 'The Crusher' en 'Versus The World' iets minder vind).
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op mensen, ik wil weten wat jullie van death metal vinden. Vooral de mensen die er nooit van gehoord hebben, laat weten wat jullie ervan vinden.
     
  11. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja t is idd nie echt makkelijk nee, je moet er natuurlijk wat voor over hebben om de relaxte muziek soort ooit te kunnen spelen =P
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede CD ja ("Victorious March" is geweldig), maar mijn favoriet is "Versus The World" vanwege de heerlijk epische nummers!
     
  13. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Grind is nog ontspannenner, hehehe8)

    Maar serieus, je hebt gelijk: death metal is niet echt de meest makkelijkste stijl om te spelen. Jammer dat veel mensen dat niet inzien of weten of begrijpen.

    Trouwens, wat vinden jullie van Unmerciful of Decrepit Birth?
    Suffocation komt naar Europa in augustus, de datums moeten bekend gemaakt worden.
    Voor de mensen die niet weten wie Suffocation zijn: [​IMG]

    [​IMG]

    En [​IMG]
     
  14. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Death Metal is niet mijn favoriete metal soort. Ik hou er gewoon niet van... @ 2k... Amon Amarth is zeker cool. Ik vind Bloodshed, Pursuit of the Vikings en Fate Of Norns echt hele goede nummers.
     
  15. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Amon Amarth is ook death metal =P
    Melodische death metal volges mij.

    Ja idd, over het algemeen denken veel mensen dat het een beetje op een gitaar rammen, wat schreeuwen en maar flink op een drumstel inbeuken is. Dit zijn over het algemeen mensen die nog nooit van hun leven ook maar een muziek instrument in hun handen hebben gehad en naar trance en hardcore enzo luisteren. Ik kan me echt zo ontzettend aan dat soort mensen irriteren.

    Ik denk dat metal in het algemeen een zwaar onderschatte muziek stroming is.

    Coole pics trouwes, Suffocation is dodelijk.


    Edit: Wel vaag trouwes dat mijn post count altijd op 0 blijft staan :+
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Posts in de Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle tellen niet mee voor je postcount hea :cool:

    Wat ik zelf altijd lastig vind is om een band ergens te kunnen 'plaatsen', wat zijn bijvoorbeeld bekende Metal bands?
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Zo even een totaal andere opmerking. We kennen hier waarschijnlijk allemaal wel het nummer 'Rock and Roll Hallelujah' van Lordi. het winnende nummer van het songfestival. Nu heb ik dit nummer nog eens goed geluisterd en is me het volgende opgevallen.
    Het nummer doet mij sterk denken aan POISON van Alice Cooper. De tekst niet zo zeer, maar de melodie. Als je beide songs achter elkaar luistert zul je het zeker herkennen.
    Verder vind ik Lordi nog best redelijke muziek maken, ookal lijken hun nummers redelijk op elkaar. Ze hebben ergens wel zo'n classic rock geluid zitten, weet niet waardoor dat komt.
     
  18. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, metal is zwaar onderschat, maar vooral death metal. Luister maar eens Consume the Forsaken van Disgorge, als dat niet moeilijk is, dan weet ik het niet, het is moeilijker dan CC en Suffocation man, Disgorge is echt geweldig, maar het is zo moeilijk om te spelen. Hun filmpje bewijst het ook, wat een snelheid van de gitaristen en bassist, de drummer is geweldig.
    (Het filmpje vind je op www.disgorge.us --->Downloads-->Video consume the forsaken.)
    Kon ik maar leden vinden die dat konden spelen, maar die zijn er vrijwel niet helaas. Het lijkt me wel gaaf om in de stijl van Disgorge te bassen, maar het is zo snel, ik hou het niet bij. Ik moet nog veel oefenen, maar doe het met plezier.:thumbs:

    Suffocation is zeker dodelijk, vooral op het podium zoals je weet. Op cd heersen ze, maar op het podium nog meer. \o/

    Ga je ze zien, ze komen in augustus naar Europa, ik weet niet uit welk deel van NL jij komt, maar er gaan geruchten dat ze naar de Baroeg komen.

    Een leuk forum voor je: www.smnnews.com/board , hier staan aparte forums van bands als Suffocation, Neurotic Records, Decrepit Birth enz.

    Zitten hier nog trouwens Devourment en Disgorge (US) fans naast mezelf?

    Weet iemand of er tabs van Disgorge te vinden zijn? (Tabs die kloppen)
    Of heeft iemand Consume the forsaken kunnen ontcijferen?
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Devourment ben ik niet echt bekend mee, maar Disgorge is erg goed! Sowieso vind ik de meest van die hyperspeed technische death als Decrepit Birth, Disgorge, Gorgasm, Nile, Cryptopsy, Psycroptic etc te gek!
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Je hebt wel gelijk denk ik. Lijkt inderdaad een beetje op Poison. Maar zo lijkt het nummer: 'Rock the Hell outta you'' ook sterk op iets anders, maar ik weet niet wat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina