1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    sommige metal is nog wel te pruimen maar als het naar de gothic kant neigt begin ik spontaan te kotsen!
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zelf ga ik meer richting black metal dan death metal als het op smaak aankomt. Bij death metal vind ik de vocals soms te laag/monotoon, waardoor ik het na een paar nummers al zat ben (en versta ik er totaal niets van, zoals bijv. bij Disgorge :+).
    Gothic doet het bij mij ook erg goed.
    De meesten die geen metal luisteren denken dat het alleen schreeuwen en rammen op je gitaar is. Maar goed, over elke groep/stijl/stroming zijn er wel vooroordelen.
    Laatst ook wat van Anal Cunt zitten luisteren. Met een paar cd's was ie vreemd bezig (zo een kinderstem, bij The Picnic of Love bijv.). Op zijn tijd zijn de (normale) cd's wel lekker. Zit flink wat tempo in. Kwam het volgens mij eens tegen alszijnde dat het grindcore was.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  3. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    DB was even wennen voor mij, niet alles vond ik leuk van ATB, maar het is wel leuk. Al de nieuwe nummers gehoord?
    Gorgasm is zeker goed, Masticate to dominate ofzo, maar live vallen ze tegen, echt jammer.
    Dan vind je Odious Mortem zeker ook leuk? Ik vind Odious Mortem echt oersaai, totaal niet boeiend of bijzonder.

    Wat vind je van Brutus en Prostitute Disfigurement, PD is live echt geweldig, Niels is een beest op het podium.
    Brutus komt (eindelijk) met een nieuw album, zal dit jaar nog verschijnen.

    Psychroptic is tof ja, moest wel even wennen eraan.

    Vooral hyperspeed technische death metal vind je gaaf? Een bruut album is Origin-Informas Infinitas Inhumanitas , Unmerciful vind je zeker weten geweldig.
    Vraagje, wat voor soort vocalen vind je gaaf bij DM:

    -De ultra lage gore rioolgeluiden?
    -Of meer frognoise zoals Prostitute Disfigurement, Devourment?
    -Of zoals bij CC en Vital Remains?

    Ikzelf ben fan van de snelle death metal, vooral laaggestemde (in B of A), ultra lage rioolgrunts en frognoise geluiden.

    Een tip: Guttural Secrete, dat is lekker.
    Een Nederlandse underground tip nu: www.massmurder.nl

    www.myspace.com/devourment , kun je wat horen. Het is echt brute death metal. Het is echt een aanrader, dit is pas brute death metal.

    Maar nu een grote vraag: Vind je dat we af moeten van de traditionele teksten en wat anders moeten proberen zoals Wormed en Decrepit Birth?
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  4. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja inderdaad, vond die een beetje op AC/DC's Hells Bells lijken. Maar er zit nog iets in, maar weet niet waar het van is.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat soort vocals hou ik persoonlijk niet zo van.
    Zojuist wat van Kataklysm, Morgoth, Mystic Circle, Thy Serpent en Throes of Dawn zitten luisteren en klinkt goed. Maar even op mn iPod zetten.
    En dan zijn er nog zoveel andere (goede) bands. Kan iig voorlopig weer even vooruit (nog lang niet alles beluisterd).
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik luister zelf naar een hele hoop verschillende soorten metal. Ligt eraan wat voor stemming ik in zit.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik luister ook naar diverse stromingen en is idd afhankelijk van stemming. Naast metal luister ik ook wel het nodige andere muziek.
     
  8. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Vette clip en vet nummer. Disgorge heb ik helaas geen cd's van (moeilijk te vinden). Dus behalve de nmmrs die je op hun site kan downloaden ken ik vrijwel niks van hun. Maar wat ik er wel van gehoord heb is vet goed. Ze zijn inderdaad rete snel.

    Ik weet nog goed toen ik voor het eerst een live clip van Cannibal Corpse had gezien, ik was zwaar onder de indruk. Zo snel en goed spelen en dan toch nog zwaar staan te headbangen (behalve Jack Owens, die staat er meestal als een zoutzak bij vergeleken met de rest toen hij nog bij Cannibal Corpse zat =P).

    Das ongeveer 3 kwartier rijden vanwaar ik woon. Maar als dat waar is dan wil ik het zeker niet missen, ookal zou het 3 uur rijde zijn 8)


    Nog een leuk bandje, Abysmal Torment. Brute death metal of grindcore, kweet niet zeker.
    http://www.abysmaltorment.net/
     
  9. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    AT ken ik, uit Malta, brute death/grindcore denk ik. Je hoort beide stijlen terug.

    Maar Beheaded vind ik beter;)
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Odious Mortem vond ik wel leuk ja, maar niet echt wereldschokkend. Op een gegeven moment had ik de zoveelste van die bands wel gehord en ben ik wat meer naar de old school kant zoals Obituary en Bolt Thrower toegegroeid. PD is erg goed ja, met name het laatste album. Normaal ben ik niet zo'n fan van die vocalen maar bij PD werkt het uitstekend. Het album van Brutus heb ik ook ja, klonk erg goed. Goed nieuws dat ze met iets nieuws komen! Origin ken ik ook ja, III is echt waanzinnig, maar ook het nieuwe album is bizar snel en technisch, niet gedacht dat ze iemand op drums zouden vinden die het werk van John Longstreth zo moeiteloos over kon nemen!

    Over het algemeen trek ik de frognoise vocals het minst, eigenlijk neig ik het meest naar de normale grunts zoals idd CC, Bolt Thrower, Hate Eternal, Severe Torture, oudere Cryptopsy. Decrepit Birth heeft trouwens ook erg vette grunts, net een tikkie dieper van bv CC. Het is niet zo dat er echt een grens is, het verschilt van band tot band. Overigens luister ik ook vrij vaak naar Black en Doom, waarschijnlijk is mijn zangvoorkeur daarom ietsje minder extreem... hoewel, een tip voor een ultravette grunt is Evoken, tenminste als je van overheerlijke Funeral Doom houdt.

    Ik zal je tips zo eens een luisterbeurtje geven! Qua teksten... tja, het stoort me allemaal niet moet ik zeggen. Ik vind dat de hele gore er gewoon bij hoort, de muziek is nu eenmaal ziek en ranzig, dan mogen de teksten dat ook zijn. Grind heeft wel wat tekstuele stromingen die van mij geskipt mogen worden, maar daar luister ik dan ook niet zo gek veel naar (niet vanwege de teksten overigens, muzikaal boeit alleen de zweedse Grind van Nasum, Gadget, Regurgitate etc en de old school grind en dan met name van Carcass me). Van mij mogen ze af en toe wat anders proberen (zoals Hypocrisy met z'n Alien-fetish en Dying Fetus met zijn politieke inval), maar het is voor mij verre van een hoofdzaak

    Luister- edit:
    Abysmal Torment klinkt wel geinig, maar ik vind het af en toe wat druk, daardoor klinken de drums niet echt alsof het erbij past.
    Massmurder vond ik een beetje te standaard, het klinkt goed maar dat is het dan.
    Guttural Secrete klinkt erg gaaf, vooral de nrs van de oudere cd (althans, wat ik van Myspace kan maken)
    Devourment is een typisch voorbeeld van lekker bruut, je hebt gelijk, het klinkt erg goed. Zang kan ik ook prima mee leven, meer dan met bv Disavowed
    Unmerciful klinkt geweldig!

    Nog een tipje van mij dan? Zat net naar een band genaamd Fleshgore te luisteren (album May God Strike Me Dead, check http://www.fleshgore.com/). Of de band Domination Through Impurity (http://www.dominationthroughimpurity.com/)
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Klinkt opzich wel aardig. Goed om even hard te zetten en headbangen, maar verder niet echt een meesterwerk ofzo. Wel coole vocals moet ik zeggen:thumbs:

    Iemand die hier naar Finntroll luistert?
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Finntroll is coole muziek. Heel relaxt en geschikt om dronken op te worden:D . Vooral Natfodd is echt een toppertje:thumbs: :b: Die blije trollen zijn altijd leuk*) .
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Finntroll is wel geinig van tijd tot tijd ja. Voor mij echt momentmuziek, live is het doorgaans wel erg feestelijk en prima biermuziek
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Leuk nummertje.
    Nog meer fans van bands als Tristania, Trail of Tears et cetera?
     
  16. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Fan is een groot woord, ik heb "Beyond The Veil" en die vind ik best aardig, maar wat erna kwam boeit me niet zo. Ik vind zelf Sirenia beter dan Tristania. Trail of Tears vind ik wel goed, omdat ze met name op de 2 latere albums een hardere koers varen, met name "A New Dimension of Might" is erg goed! Vind het wel jammer dat ze cleane zanger het live niet altijd even goed neerzet, maar dit valt met name op bij zijn andere band, Green Carnation (wel erg goede band trouwens, met name het 2e en 3e album).

    Heb nu Belphegor aanstaan, een gave mix van Black en Death.
     
  17. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij staat op nr 1: Machine Head, maar hebben jullie ooit gehoord van Necrophagist, das zoooo lkkre Death Metal. Heerlijke muziek en t is echt het downen waard;):D
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    "Burn my Eyes" is een klassieker! Necrophagist is zeker lekker ja, als je ze nog niet kent moet je Spawn Of Possession en Cryptopsy (da's wel een tikkie bruter dan beiden) eens de kans geven, ook uitermate technische Death
     
  19. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    SOP zag ik met Hate Eternal een paar dagen terug, het was geweldig. \o/
    En die Rino is een beest achter het drumstel zeg. :thumbs:
     
  20. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker een goede live band ja, erg knap dat ze het technische materiaal zo strak neerzetten. Nieuw werk gespeeld, en zo ja, hoe klonk het?

    HE heb ik eerder al 2 keer gezien met Derek Roddy, ook geen misselijke drummer! Alleen was beide keren het geluid verschrikkelijk, veel te veel bass drums en zang en amper iets van gitaren. Ik was de tour een beetje vergeten, anders had ik ook wel gegaan. SoP sowieso eind Augustus, dus het is geen drama
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina