1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Even een stelling:
    De vocals bij metal moeten verzorgt worden door mannen en/of vrouwen (en dan niet richting gothic, maar echt het gegrunt/gebrul/geschreeuw)?

    Zelf vind ik muziek als Walls of Jericho, Kittie en Otep erg heerlijk. Nog meer aanraders (naast Arch Enemy, ook erg goed) met (brute) vrouwenvocals?

    Weet nog wel dat iemand een clip of stukje van een concert liet zien van Arch Enemy en dat ik erachter kwam dat een vrouw zong, nadat iemand het zei/zag (was low quality en zat er niet goed voor (was met game bezig)). :D
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    het maakt me niet uit of het een vrouw of man is, zolang het maar klinkt. Alleen de echt brute vocalen zijn toch altijd mannenwerk.

    OPERA IX, met name het album "The Black Opera". Na dit album is de zangeres Cadaveria eruit gegaan en heeft een gelijknamige band opgericht. Vergelijkbaar qua stijl met Arch Enemy is het Poolse ENTER CHAOS. In Amerika is er een Death Metal band genaamd ESTUARY, de zangeres heeft een uitermate brute grunt. En ik geloof uit Canada heb je nog WETWORK. Er is ook nog een zeer goede Noorse Black Metal band genaamd MALSAIN. in Nederland heb je nog IZEGRIM, spelen Thrash
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2006
  3. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms is het wel te verstaan. Mikael Akerfeldt toen ie nog bij Bloodbath zat was wel te verstaan (in Opeth zou ik niet weten, ik vin t saaie muziek). Glen Benton kan je op cd ook wel redelijk verstaan, live niet.

    Maar of het verstaanbaar is maakt mij opzich niet zoveel uit. Bij vocals vind ik het vooral belangrijk dat het een goede melodie of ritme heeft.

    Ik ben het met Vittra eens, zolang het goed klinkt maakt het mij helemaal niks uit.
     
  4. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    mja kwa metal vin ik slipknot heel vet maar wel de limit, juist omdat death metal bijv. niet te verstaan hou ik er niet van. vin dat muziek een beteje inhoud moet hebben en ja als je er toch geen fuck van verstaat:confused:
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Cadaveria, Enter Chaos, Izegrim, Opera IX en Wetwork klinken erg goed. Dat staat de komende tijd vaak aan bij mij.
    Van Malsain en Estuary nog niets gehoord/gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2006
  6. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer dan Cannibal Corpse, met George Fisher als zanger dan.

    Death metal heeft trouwens veel inhoud, meer dan je denkt.
     
  7. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsof verstaanbaarhied met inhoud te maken heeft. Het thema van muziek zal per band of cd verschillen. Alle respect voor Slipknot hoor, maar naar mijn mening heeft menig death metal band meer inhoud dan de cliche nummers van Slipknot met het overmatige gebruik van het woord fuck en motherfucker endergelijken.
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.tidesofestuary.com/music.html
    hier staan enkele nrs, je moet de nrs van "To Exist And Endure" beluisteren. Ze heeft echt een grunt waar menig man nog jaloers op kan zijn!

    http://www.malsain.no/
    kan volgens mij een nr streamen. Anders moet kan ik je wat nummers via MSN toesturen, heb de CD hier toch

    wat betreft verstaanbaarheid, ben ik het totaal met Exar Kun eens. Vocalen zijn net zo goed een instrument met een boodschap, maar dat hoeven niet altijd de teksten zijn, zeker bij genres als Death, Doom en Black is het een zekere emotie die de muziek wil overbrengen, daar hoef je het niet voor te verstaan. Ik snap de mening van Spartan in deze wel, maar het is toch een beetje oordelen zonder echt kennis te hebben van het genre. Want menig band heeft wel degelijk teksten die ertoe doen, ondanks het feit dat het voor sommigen onverstaanbaar is.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat vooral qua muziekale inhoud death metal inderdaad vaak onderschat wordt. Ik ben persoonlijk niet echt een fan van deze muziek, en al die bands mogen dan vaak wel verdacht veel op elkaar lijken, maar het is zeer ingewikkelde en moeilijk te spelen muziek die vaak wordt geclassificeerd als 'een beetje geschreeuw en gebeuk op gitaren'.
     
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt inderdaad gelijk, het is inderdaad moeilijk om te spelen. Death metal wordt muzikaal gezien inderdaad onderschat. :{

    De bands lijken verdacht veel op elkaar, dat kan, er zijn ook bands die veel op elkaar lijken. Maar je luistert er niet actief naar zoals je zegt, dat verklaart het waarom je het veel op elkaar vind lijken. Maar desondanks zie jij wel in, in tegenstelling tot velen, dat het niet zomaar beuken om gitaren is en schreeuwen, maar dat het toch heel wat complexer is dan men denkt.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  11. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm, de teksten die Corey Taylor schrijft zijn wel wat dieper dan je aanvankelijk zou denken. Niet dat ik het tegendeel over deathmetal beweer, dat zeker niet (zou er niet nog niet eens over kunnen oordelen trouwens). Cannibal Corpse vond ik trouwens nog erg vermakelijk, dit kon ik weer niet zeggen van Cradle Of Filth (is dat Death?). Children Of Bodem vond ik ook erg goed, maar ook of dit DeathMetal zou ik niet weten.
     
  12. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    "If you're 555, then I'm 666."

    COF is alles behalve death metal. COB zou ik ook geen death metal noemen.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    CoF is meer black, al las ik ergens dat het daar ook niet helemaal bij past.
    Zelf vind ik CoF geweldig en luister ik er al vele jaren naar.

    "If you're 555, then I'm 666." is dacht ik van Iowa, tweede (studio)album.
    Vol 3 - The Subliminal Verses is aanzienlijk anders qua teksten. Dit album moet je (als je de vorige ook goed vond) echt een paar keer draaien voordat je hem pas goed vindt. Toen ik de teksten hiervan las had ik soms iets van 'euhm, dit begrijp ik niet helemaal' (kan aan mn Engelse kennis liggen).

    Ik vraag me af of iedereen de teksten wel leest/volgt. Het gaat er mij om dat het lekker klinkt, of ze nou over strijdslagen, haat of wat dan ook zingen.
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees teksten soms, in het verleden heel van Paradise Lost gelezen, maar nu alleen als ik er zin in heb of een opmerkelijke zin hoor. Ik vind het wel goed dat sommige bands zoals bv Nile er echt heel veel aandacht aan besteden.

    De puristen zullen CoF geen black meer willen noemen, technisch gezien zijn ze het ook niet echt meer en is het meer een mix van verschillende stijlen ("nymphetamine" heeft ook redelijk wat Thrash), maar in het verleden waren ze absoluut een van de trendsetters in het genre. Is min of meer na Dusk (geniale plaat) er wel uit gegaan
     
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Cannibal Corpse:

    'Headless
    Headless
    Headless'

    Dude, alsof dat het enige is wat ze zeggen. (Wat ik net noemde was een voorbeeld, zo heb je vak elke band iets wat weleens herhaald wordt).

    Verder lees ik altijd de teksten, vind deze dan ook erg belangrijk. Als de vocalen/teksten niet 'goed' zijn hoeft het voor mij al neit meer.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  16. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0

    je hebt gelijk. maar als ik de text moet gaan opzoeken om te weten te komen waar het over gaat:confused:


    buiten inhoud enz om, vind ik dat een band/artiest goed live moet kunnen presteren, als ie dat niet kan vind ik het geen goede band, rotzooi, maar dat zullen meer mensen vinden
     
  17. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat versta je onder 'goed'?
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Slipknot is voor mij meer wat muziek om een tijdje gruwelijk op te gaan headbangen, maar niet om lekker een tijdje naar te luisteren. Zelf heb ik ook niet echt veel met Death en Black metal. Het is voor mij wel leuk om zo af en toe naar te luisteren, maar voor de rest niet.
    Live vind ik wel heel cool.

    Kent iemand The Architect uit Groningen?
    Klik

    Live zijn ze heel goed. Een paar maand geleden waren ze hier in Assen. Samen met Gascoigne (Band van mijn zwager (Drums)). Ook een aardige band, alleen The Architect is toch een klasse beter vond ik.
    Klik voor website Gascoigne
     
  19. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Naar mijn mening zijn vocalen goed als ik het goed vind klinken (ruige schreeuw, mooie zang, of passende stem) en als de teksten echt over iets gaan en dus een betekenis hebben.
     
  20. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    en gister veel plezier gehad gothicjes?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina