1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    kon hij hem niet even de tribune opgooien halverwege:p of lars zijn drum stok;)
     
  2. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Metallica was briljant, voorprgramma was onverstaanbaar. Ze gaven wel flink wat aandacht aan bassist Rob, ik denk dat ze hem wat bekender en populairder wilden maken. Wat sprong hij trouwens gehurkt rond? Zag er wel grappig uit. Het geluide was geniaal, ging helemaal los daar. Trouwens nog schaatser (Johnie Robben, hoe schrijf je dat) aangetroffen in de pit. Het nieuwe nummer van Metallica vond ik niet zo boeiend, hoogtepunten waren de hele Master Of Puppets cd en One!
     
  3. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    IK was er ook gister. Meesterlijk concert_O_ t was m'n eerste concert, dus ik vond t zowiezo helemaal geweldig. Trivium en BfmV vond ik wat tegenvallen, kwam idd omdat t niet te verstaan was. Avenged Sevenfold klonk al veel beter vond k, en Metallica was gewoon perfect. Het nieuwe nummer vond ik ik erg goed, klonk toch veel beter als de meeste nummers van St. Anger. :D
     
  4. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ze aardig gelukt ook, trouwens. Ik wist eigenlijk niet dat hij zo goed was. Jammergenoeg hoor je de bas bijna nooit bij dat soort concerten.
     
  5. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dechristianize is een geweldig album, Benton heeft het idd briljant ingezongen. Miss wel beter dan zn werk in Deicide.

    Behalve Dechristianize heb ik geen cd's van Vital Remains, ik ben ook niet echt op de hoogte van de line-up. Maar is het waar dat Dave Suzuki zowel gitaar en bas als drums heeft gespeeld voor Vital Remains? Wel een multi-talent dan.

    Behemoth is idd een geweldige band. De overstap van black op death metal is een grote stap vooruit geweest. Ik geloof dat de hardcore Behemoth fans hier niet zo blij mee waren, maar ik kan het wel waarderen. Thelema 6, Zos Kia Cultus en Demigod zijn pracht albums. Hun black metal albums zijn zeker ook de moeite waard. De bandleden zijn ook imposante figuren. Vooral Nergal, zijn vocals zijn bruut, hij heeft een zeer intrigerende stem.

    Ik moet ook maar es kijken dan of ik dat nummer ergens kan vinden, ik ben benieuwd. Gorgoroth is samen met Darkthrone, Immortal en Emperor toch wel een van m'n favoriete black metal bands. Gorgoroth heeft iig wel de corpsepaint =P
     
  6. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ja, VR bestaat in feite uit 2 personen, 1 speelt gitaar & bas, de ander drums en ook wat slag gitaar geloof ik. Of Benton er vast in zit weet ik niet. Ik heb meerdere cds van ze, oa "Forever Underground" is erg bruut bij vlagen, maar "Dechristianize" is echt het beste wat ze hebben.

    Ik vind Behemoth met name ook interessant sinds hun stijl-verandering, maar idd, het oude werk kan me ook wel bekoren. Eigenlijk hebben ze vanaf "Satanica" geen slecht album gemaakt!

    Het nr van Gorgoroth kan je vinden op de site van Regain Records (www.regainrecords.com), rechts de cd hoes klikken en dan kan je een nr streamen. Schijnt ook een ruwe mix op hun site te staan van een ander nummer. Ze zijn niet zozeer mijn favoriete Bm band, maar het staat vast dat ze een paar geweldige albums hebben (alleen Incipit Satan boeit me niet zo). De andere bands die je noemt zijn ook legendarisch te noemen, eigenlijk wel essentiele kost voor de Black fans.
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    bas hoor je nooit tot dat je het weghaald. toen bij dat nieuwe nummer rob ineens weg ging zei ik ook tegen een vriend dat ie weg was. (speel 13 jaar elektrisch gitaar ik hoor gewoon meteen of er bas is of niet) en ja even later kwam die met een andere gitaar;) ik heb overigens het hele voorprogramma oordoppen ingehad en een aantal delen van metallica zelf om je oren te laten rusten. met oordoppen hoor je het trouwens nog steeds vet hard en goed alleen iets doffer
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    _O_ :lol:

    The more that you fear us, the bigger we get. :cool:

    Ken wel wat Black Metal van Behemoth en klinkt erg goed, maar ken nog geen Death Metal van ze. Maar eens wat opzoeken, want ben dan erg benieuwd naar de overstap. Thelema 6, Zos Kia Cultus en Demigod zijn in Death Metal stijl? Dan ga ik die eens proberen (als ik mijn eigen pc over ca 1,5 week weer terug heb).
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt eraan bij welke band. Bij bijvoorbeeld The Kovenant en Iron Maiden hoor je de basgitaar altijd erg goed. Ik kan het nou ook redelijk herkennen omdat ik zelf iets van 4 jaar bas speel. :)
     
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hij is zeker goed. Hij was ooit de bassist van Ozzy Osbourne (niet Black Sabbath). Hij leverde mooi werk op Orion, klonk erg goed. Wel een beetje een mafkees geloof ik, maar spelen kan hij zeker! (zag je hem ronddraaien met zn basgitaar? 8) )
     
  11. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    die albums en Satanica zijn een goede indicatie van hoe ze klinken ja, Demigod en Zos Kia Cultus zijn de laatste 2 albums en dus wat verder uitgewerkt. op het album "Pandemonic Incantations" kan je trouwens de overstap echt horen, da's het eerste album met Inferno op drums en daar gaan ze al een stukje de death kant op. Bijzonder goede drummer trouwens, hij heeft nog een ander project genaamd AZARATH wat ook de moeite waard is!

    Overigens nog een gave band: VORKREIST. Mixen globaal oude Morbid Angel met (oude) Immortal. 2 albums uit, waarvan "Sublimation xxixA" de meest recente is.
     
  12. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik dacht dat hij bijna opsteeg, of van het podium viel van duizeligheid:+
     
  13. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha ja inderdaad, maar hij was niet eens 'duizelig'. Althans, dat liet hij niet merken. Wel stoere gast die Trujilo.
     
  14. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schop het maar weer eens omhoog: Het debuut van Guttural Secrete is uit!
     
  16. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van deze band gehoord. Is de cd wat? Anders moet ik t zeker ff een keer checken.


    Ik begin de laatste tijd ook weer naar Pantera te luisteren en een beetje op mn gitaar te spelen. Wat is die Dimebag Darrell goed man, echt zo jammer dat hij is neergeschoten.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    DVD-tje van Marduk aan het kijken.
    Cannibal Corpse - The Bleeding is remastered. Nog niet veel naar geluisterd, maar wat ik ervan gehoord heb klonk goed. Schijnt een van hun beste, zoniet hun beste albums te zijn.
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Pantera is zeker erg goed, met name na het schietincident krijg ik rillingen bij het nr "Cemetary Gates". Vooral "Far Beyond Driven" en "Vulgar Display of Power" zijn heerlijke albums.

    welke DVD van Marduk is dat? Ik heb zelf "Funeral Marches And Warsongs", die's goed maar jammer dat het 2 keer dezelfde set is!

    Wat Betreft "the Bleeding", zeker een vet album ja, maar met Barnes vind ik zelf "Tomb of the Mutilated" net wat beter (al is het al om kraker "Hammer Smashed Face"), en met Corpsegrinder vind ik zelf "Kill" het beste
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Die dvd is het inderdaad.
     
  20. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    www.myspace.com/gutturalsecrete
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina