1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe last days of humanity is geweldig!
    Putrefaction in progress heet het, lekker extreem grinden!:thumbs:
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Woot, zie ik net op ozzfest.com dat er 22-8 een nieuw album van Walls Of Jericho uit komt. _O_
     
  3. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie oh wie kom ik tegen op 10 Aug. in de Baroeg bij SFU, en wie op 20 Aug. in 013 bij Morbid Angel?
     
  4. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor SFU ga ik nietnaar de Baroeg, Morbid Angel, zo geweldig vind ik ze nou ook weer niet moet ik zeggen.

    Nieuw nummer van Suffocation, eerst Misconceived, nu Blind torture kill.
    www.myspace.com/suffocation
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bij Morbid Angel!
     
  6. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je neit naar Suffocation in de Baroeg dan?
     
  7. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je AC/DC niet goed dan?




    of snap ik de zin niet? :+
     
  8. vodka_mike80

    vodka_mike80 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas weer Carcass herontdekt en Turmoil...geweldig. Jeugdsentiment haha
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Carcass is ronduit briljant!
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb laatst het nummer Broken van Seether nog 's gehoord, maar dan samen met Amy Lee. Alleen heb ik het gevoel dat ik de stem herken, is zij de zanger van Evenasence? Of hoe je het schrijft. :+
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, Dacht het wel. Zangeres. ;)
    Even op de NL fansite gekeken:
    Naam: Amy Lynn Lee (zang & piano )
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, ik dacht het al, thanx! :)
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik in elk geval niet. Ik vind dm en bm wel heel bruut om live te horen (Dan kan je lekker flippen8)), maar verder heb ik er weinig mee. Ben meer van de nu-metal, prog. metal, Industrial en folkmetal (Finntroll:))
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan ook nog steeds niet wennen aan death metal. Vind het zo snel 'saai'. Tenminste, weet niet hoe ik het anders moet verwoorden, maar na een paar nummertjes heb ik het wel weer gehad met die diepe grunts.
    Arch Enemy is volgens Wikepedia ook Death Metal, en dat soort muziek kan ik erg lang naar luisteren, maar Cannibal Corpse en Nile ed vind ik na een paar nummers wel mooi geweest.
    Hypocrisie valt volgens Wikepedia onder melodieuze death metal en vind ik ook super. Vind het ook heel anders klinken dan bands als Carcass, CC en Nile ed.
     
  15. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Probeer Six feet under eens, en dan vooral de wat latere albums!
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zal ik eens doen. Heb er nog wat op de pc van staan.
    Moet ook wel zeggen dat ik weinig naar DM luister en mezelf de kans niet geef om het echt te waarderen.
     
  17. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Arch Enemy is gothenburg metal, wat dan een vorm is van melodische death metal. Als je Arch Enemy goed vind moet je is At the Gates, In Flames of Dark Tranquillity proberen als je die bands nog niet kent. Ook zeer goede gothenburg metal bands.

    Ik ken het gevoel dat je krijgt bij het luisteren van een bepaald genre dat je het na een paar nummers al niks meer aan vind. Bij mij zijn het meestal periodes dat ik naar een bepaald genre luister. Een tijd terug was ik helemaal weg van black metal. Maar als ik nu een cd van Immortal of Carpathian Forest bijvoorbeeld luister heb ik het na 2 nummers ook wel weer gehad, terwijl ik de laatste tijd hele dagen naar death metal kan luisteren. Ik denk dat je het gewoon een beetje tijd moet geven dus =P
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En het ligt aan het moment op de dag. Had op vakantie even voor het slapen gaan wat DM opgezet en wat overdags in de zon en dan klinkt het al minder lekker. Sommige muziek lijkt op een iPod ook niet altijd goed tot zijn recht te komen, zeker als het dan niet het juiste moment is (ook het geval bij hardcore).
    Kon de term Gothenburg metal nog niet, maar bij diverse bands staat op Wikepedia inderdaad melodische death metal, bij de bands die me wel bevallen.
    At The Gates, In Flames en Dark Tranquility zijn erg aangenaam om te horen.
    Net wat van Six Feet Under opgezet en het klonk best lekker.
     
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    als je van melodische death houdt kan je toch echt niet om Heartwork van carcass heen, dat is 1 van de albums die de stijk gevormd hebben zonder er altijd de krediet voor te krijgen. Ook een geniale band in een wat meer voor de hand liggend straatje is Edge of Sanity, en dan met name de albums "Purgatory Afterglow", "The Spectral Sorrows" en "Crimson". Overigens is het wellicht aan te raden eens naar bolt thrower te luisteren, heerlijke mid-tempo death metal met veel gevoel voor de riff als het ware. Albumtips: For Victory, IVth Crusade, Those Once Loyal

    Ik heb zelf niet echt mood swings wat betreft stijlen. IK luister even makkelijk naar Doom als Death als Black, maar het verschilt meer per moment wat ik wil, niet per periode. Nu is het wel zo dat als er wat goede albums in een stijl zijn je dan iets meer luistert, maar ik houd het doorgaans redelijk afgewisseld. Nu heb ik gelukkig ook de collectie om dat te doen!
     
  20. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de dm fans:
    http://www.myspace.com/candlelightrecordsusa

    Nieuw nummer genaamd Shadowsfear van Vader van het album Impressions In Blood die op 4 september uitkomt. Klinkt erg lekker moet ik zeggen, ben benieuwd naar de rest van het album.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina