1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0

    Zo'n kromme gedachtengang ook:

    "shit, de band is uit elkaar, nouja dan schiet ik de briljante gitarist maar overhoop"=(
     
  2. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Nederlandse glorie:

    -Putrefied (www.myspace.com/bluuuurgh)
    -Severe Torture (alles)
    -Prostitute Disfigurement

    Verder nog:
    -Guttural Secrete
    -Origin
    -Disgorge(US) www.disgorge.us
    -Suffocation zoals al genoemd is, net name het album Effigy of the Forgotten;)

    En tenslotte:

    SPAWN OF POSSESSION EN DECREPIT BIRTH
     
  3. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    laat ik eerst zeggen: ik heb een gruwelijke hekel aan metal waarin gegilt/geschreeuwt wordt, het lijkt wel of er tegenwoordig alleen nog maar van zulke metal gemaakt word, heb laatst de nieuwe killswitch engage cd gedownload, de instrumenten klonken goed, totdat die gast begon te zingen, meteen uitgezet
    ben een groot metallica fan (behalve dan de latere albums), ik hou van classic metal cds zoals megadeth-rust in peace(mustaine gilt/schreeuwt al een beetje-maar dit kan ik wel waarderen) anthrax-among the living, black sabbath-paranoid, iron maiden, led zeppelin(als je dat metal kan noemen)
    kunnen jullie me een paar bands/albums noemen die ik misschien wel kan waarderen? dwz geen gegil/geschreeuw
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  4. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Pantera is echt de bom :D

    101 Proof is ook erg aan te raden, een live cd met 2 studio nummers erbij :D
    Wel alleen de 'Cowboys from Hell en later' album's zijn vet. De albums ervoor zijn totaal anders en daar vind ik helemaal niks aan :).

    Het nieuwe album van Killswitch Engage is trouwens ook wel vet :)
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Probeer eens wat Powermetal. Zoals Kamelot, Iron Maiden etc.
     
  6. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ben nu kamelot albums aan het downloaden, alleen de covers van de cds bevallen me niet. je neem me toch niet in de maling he?
    iron maiden ken ik al (check mn post hierboven)
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee is qua vocals een beetje als Iron Maiden. Black Halo is een aanrader btw.:)
     
  8. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Iced earth moet je eens proberen, en dan vooral alive in Athens, en de albums wel netjes kopen he als je ze goed vind!!!:mad:
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies wat je onder schreeuwen en gillen verstaat, maar misschien vind je de rustige nummers van Machine head wel wat (deafening silence, the burning red) echt hele mooie nummers.

    En verder misschien dragonforce? Klik! Wordt over het algemeen als zeer catchy ervaren.

    @ X-heer: Had laatst het nummer Scorched face of god van Putrified van iemand gekregen, maar ik moet zeggen dat ik het echt bagger vond.

    K ben dan ook niet echt een super death metal fan ofzo, maar shit als bijv "Lead us" en "Cold demons" van Vader kan ik wel waarderen evenals bijv "Cure for the common complaint" en "Silence is deafening" van Napalm death.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    I second that. Kamelot heeft met the Black Halo een sterk album gemaakt.
    Ik begin zelf trouwens steeds meer Apocalyptica te luisteren, geniale muziek _O_
     
  11. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    HammerFall, is ook wel een aanrader, maar je moet er wel van houden. HammerFall instrumentaal goed vind ik en ik denk ook dat jij daar meer op gericht ben. De zang is wel hoog en zuiver enz, dus het is anders dan geschreeuw etc, maar je moet er wel van houden.
    Er zijn nog andere bands die niet echt 'geschreeuw' hebben, maar dat is dan ook niet echt zware metal:
    -Disturbed
    -Breaking Benjamin
    -puddle of mud
    ik kan nog wel meer bands opnoemen, maar ik weet niet echt waar je van houd. Metal is namelijk zo verschillend, omdat iedere band een stijl heeft wat jou aanspreekt. Mocht je HammerFall goed vinden, dan heb ik nog wel een paar tips.
     
  12. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^is zon beetje waar ik van hou. met gillen/schreeuwen bedoel ik (sorry voor het woord) "gothic" bands, met van die lijken enzo op de cover (sorry voor de generalisering - maar zo weet je wat ik bedoel). zo had ik laatst een bullet for my valentine cd gedownload, de intro klonk goed, lied 2 begint meteen met zon gil, ik schrok me kapot. ik wil gewoon zuivere zang, dus niet expres gaan schreeuwen/gillen:9 .
     
  13. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    "Gothic" bands...haha. Maarja...het is wel begrijpelijk als ik naar die avatar van je kijk. En inderdaad, iedere "gothic" band heeft lijken op de cover staan. :lol:

    @ Boogiemaster, ik denk dat hij die MTV bandjes wel kent, aangezien ze vaak genoeg op de radio voorbij komen. Die zeik valt dan ook echt niet onder metal.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2006
  14. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    had je dit niet gezien makker? ps ik luister nooit naar de radio en kijk zelden mtv.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Iemand bekend met Brutal Murder en War Thorn?
    Zit twee nieuwe albums van deze bands te luisteren een klinkt goed. Vind BM wel beter dan WT, maar afwisseling kan nooit kwaad. De komene tijd nog maar eens een zooi nieuwe DM cd's luisteren.
     
  16. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    geen woord aan gelogen. thanks!
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek voortaan plz eerst even op wat "Gothic" precies betekent.

    Jij zou het ook nogal dom vinden als ik zou zeggen dat Snoop duitse slager muziek maakt.
     
  18. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Precies....Goth bands hebben geen eens lijken op hun covers staan. De gast weet waarschijnlijk niet eens wat Gothic Metal is, maar goed. Zoals ik al zei...z'n avatar en z'n signature zeggen genoeg, wat moet hij in godsnaam in dit topic? Anyway... |:-

    @ [2K], die bands ken ik niet. Heb er ook nog nooit van gehoord, is het wat? Kun je het ergens mee vergelijken?

    Ik had vanmorgen nog eens "Affiliated With Suffering" van Blood Red Throne op staan...man die shit blijft lekker. Vooral het eerste nummer.."Unleashing Hell" met die meesterlijke riffs, wat een top band. Indien je BRT niet kent, ga die shit dan NU checken 8)
     
  19. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^ja het is natuurlijk onmogelijk voor iemand om naast metal ook naar andere muziek te luisteren...
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Crap, kom er net via youtube achter dat de orginele drummer van Vader in 2005 is overleden. Fuck dat is kut, want ik was tbh echt zwaar impressed door zijn werk.

    Eigenlijk luister ik de nummers van Vader vooral om de drums.

    Fucking crap dat ie dood is dus, maargoed dat wisten sommige hier waarschijnlijk al.

    Nog 1 keertje dan - WINGS!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina