Muziek over het web streamen / beluisteren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 15 apr 2008.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ola,

Was zojuist even aan het denken, over wat de beste manier is om muziek van mijn PC te kunnen streamen naar een PC ergens anders op het web (op het werk bijv). Op werk of op mijn laptop, wil ik het liefst mijn gehele collectie zonder problemen kunnen beluisteren. Steeds weer wat nieuws op je iPod zetten en hele dag aanhebben is ook niet alles. Steeds wat naar laptop overpompen evenmin.

Nou kan je met Winamp shoutcasten, maar dan kan je niet afspelen wat je op dat moment wilt horen. Een ftp server zou kunnen, maar dan moet je alles alsnog downloaden, alvorens je het kan afspelen.

Remote desktop, wat nu nog niet gaat vanwege XP home thuis, is ook niet alles. Moet je op laptop of werk PC steeds overswitchen naar andere desktop om muziek even te kunnen pauzeren, of wat anders op te zoeken.
    Moet haast toch wel wat makkelijkers zijn om op een andere locatie even wat muziek te beluisteren die ik op dat moment wil horen en op mijn PC thuis staan.

Weet niet of je alles in je library kunt zetten en die kunt streamen buiten je netwerk om?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klasgenoot heeft een soort linux server ofzo met daarop iets waarmee je in feite gewoon een online itunes hebt waar je de playlists ziet en nummers kan beluisteren. Zal eens kijken hoe hij dat gedaan heeft.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    i say: www.winamp.com/remote
    need i say more? :D

zonder gein: winamp remote is echt cool. al je muziek gewoon streamen naar een andere pc, pda, xbox, ed

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Maar eens proberen inderdaad.
    En dan kan ik via Winamp op een andere PC of een andere player als WMP/iTunes gewoon in mijn library van Winamp bladeren?

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf Winamp Remote eigenlijk nog nooit uitgeprobeerd, wel interessant om eens een keer te doen eigenlijk.

Maar wat ik heb gelezen is dat je zelf beslist welke mappen gedeeld worden via Winamp Remote en dat je via internet door alle bestanden kunt zoeken die gedeeld staan.

Ik weet niet of het echt hetzelfde werkt als de Winamp Library, zal wellicht iets anders gaan. Maar je kan in ieder geval wel door je muziek bladeren :)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    de service is webbased. je kiest op een pagina de video/mp3 die je wil kijken/luisteren en dan krijg je een playlist bestand die je dan kan openen..

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Net even snel wat getest, maar ziet er best ok uit. Nog niet goed kunnen testen, maar dat doe ik van het weekend thuis wel. Ziet er naar uit als een prima oplossing zo.

Deel Deze Pagina