1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Waarom zijn de 'betere' bands nooit degene die doorbreken?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Saaur, 17 jun 2003.

  1. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja...ik zat net op de fiets naar huis naar m'n muziek te luisteren toen ik me dit afvroeg....om maar meteen met wat voorbeelden in huis te vallen:

    Onbekend:
    Craig's Brother (2 albums, weet niet hoe ze live waren)
    The Ataris (aantal albums, live zeer goed)

    Bekend:
    New Found Glory (ze hebben er lang over gedaan en ik vond ze altijd wel leuk....live ín kleine zalen wel goed, op t grote podia vielen ze tegen...mede omdat ze alleen nieuwe zooi speelde, muzikaal niets speciaals though)
    Bust(ed) (1 van de 2, weet niet precies hoe ze heten, met dat nummer year 3000 ofzo....naja...echte bagger, geen worden over vuil maken)
    Good Charlotte (Lekker ruig punk imago maar ondertussen muziek maken ala Goo Goo dolls, die dat een heel stuk beter kunnen)

    Onbekend:
    Boy Hits Car (Minstends 2 albums, live zeer goed)
    Blindspott (1 album, nog niet live gezien)
    Trust Company (1 album geloof ik, live zeer goed)

    Bekend:
    Linkin Park (Muzikaal wel aardig, live wel aardig)
    Lost Prophets (Muzikaal wel aardig, live 2x gezien, 1e keer was goed, 2e keer was bagger....durf er dus niets over te zeggen :))

    De enige bands die (de "laatste tijd") innovatief/vernieuwend waren Korn (hebben de weg geopend voor alle "nu-metal" en omstreken bandjes) en System of a Down (ondanks hun eigen sound toch enorm populair geworden, live niet eens zo heel goed...maar wel leuk :))

    Van muzikaal goede bands die een totaal andere stijl hebben, zoals Tsunami Bomb of Boy Sets Fire, snap ik best dat mensen het niet zo snel zullen accepteren, maar op het moment komen (vooral in de "punk rock" scene, want Linkin Park en Lost Prophets zijn niet slecht, alleen niet de beste) alleen de slechte bandjes naar boven...nou vroeg ik me af...ten 1e...kennen jullie nog meer van dit sort voorbeelden...en ten 2e...hoe komt dit....gaan mensen dan echt alleen op marketing/uiterlijk/hypes af, of willen de meeste mensen vermaakt worden door zo eenvoudig mogelijke muziek???

    ik hoop dat ik nu niet geflamed ga worden omdat ik wat bands hiero in een wat slechter daglicht zet dan dat ze gewend zijn, maar ik wil gewoon een kleine discussie op gang brengen, want het benieuwd mij echt...ik kom misschien later met nog wat meer voorbeelden, want er zijn er nog wel genoeg, maar nu....over to the audience :)
     
  2. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Met je muziekkeuze (en dan vooral Korn en SOAD) ben ik het niet echt eens maar daar gaat het nu niet over.
    Je hebt gelijk, er zijn veel goeie bands de maar niet doorbreken, hoewel ze goed zijn

    Zo vind ik scapegoat wax bvb heel inovatief, maar op aisle 10 na vind je der amper nummers van op kazaa

    Nog zo'n band is saliva, in the states begint het al een beetje te lukken (op OST's enzo) maar in europa kent geen hond ze |:- terwijl het toch zeker een van de betere metalbands van het moment is.
     
  3. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    het licht natuurlijk aan je smaak, ik bedoel, jij vindt ze goed maar dat hoeft niet iedereen te vinden.

    En ook aan dat producers denken het te kunnen verkopen en geld aan te verdienen.
    Het moet wel een beetje "leuk" en "hip" klinken natuurlijk.
     
  4. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    matje....ik weet dat smaken verschillen, maar je hoort zeker het verschil wel (als muzikant en muziekliefhebber) tussen bands die muzikaal helemaal niets voorstellen (busted) en bands die muzikaal gewoon goed in elkaar zitten....(The Ataris, Craig's Brother)....ik vraag me dan af hoezo het algemene publiek gaat voor die 1e....waarom verkoopt simpele muziek zo goed?
     
  5. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet gewoon aanslaan bij de massa en niet een kleine groep mensen interreseren.
     
  6. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat laat t aanslaan??? De simplicity??? De marketing??? De leuke kopjes???

    Maar zijn er niet voorbeelden uit genre's waar ik zelf niets van af weet?? Hip Hop, Dance etc. etc.
     
  7. StormX

    StormX from Storm Inc.

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    ben naar Field of Rock geweest. Ik vond Autumn, Disturbed en Stone sour echt heel rock!! Monster Magnet was echt klote :)

    UIteraard ownde Matellica alles, maar dat spreekt voor zich
     
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik het gedeeltelijk met je eens.

    Ik denk dat het een combinatie is van kwaliteiten en connecties. Niet te vergeten dat het ook afhankelijk is van de markt.

    Er gaat helaas te veel geld in om. Het zou eigenlijk niet om connecties moeten draaien. Zo zijn er veel dingen die anders zouden moeten zijn.
     
  9. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn toch behoorlijk bekende bands....volgens mij gaat t daar niet helemaal over hier :+

    Edit: naar beneden verplaatst :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  10. StormX

    StormX from Storm Inc.

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    nou geen 538 bands hoor! je kon bijvoorbeeld aan Autumn zien dat ze zeker weten niet voor het geld spelen, de enthousiastme sprong er van af. echt leuke band!

    nederlandse band trouwens :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  11. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    [off-topic]
    Wat is een 538-band??? ;)
    [/off-topic]
     
  12. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, m'n edit ff omlaag gehaald:

    nog ff over dat smaak....het gaat hier om bands die behoorlijk op dezelfde lijn zitten qua muziek, in princiepe zou iemand die over het algemeen de nummers van NFG goed vind de nummers van The Ataris of Craig's brother ook goed moeten vinden....qua stijl iig....maar NFG is aardig simpel qua muziek en de andere 2 (vooral Craig's Brother) een stuk muzikaler.....een band eigenlijk best bekend is, maar dan alleen in 'de scene', en die ook veel beter is dan een NFG en in mijn ogen ook een mainstream publiek zou moeten kunnen berijken is Lagwagon....The Starting Line ligt er misschien nog t dichts tegenaan...


    __________________
    maar 't zijn idd geen 538 bands, maar in hun genre zijn ze aardig bekend....ik bedoelde eigenlijk meer dat we zo van 't topic af zouden raken en een "ik vind die leuk" topic zouden krijgen ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  13. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm hele hip-hop scene is zo'n beetje zo. Wie kent nou rappers (ik noem ze maar rappers, maar dat zijn ze allang nie meer) als Ja Rule of Puff Daddy (P.Diddy ook goed) niet?? Iedereen dacht ik zo, maar dat is allang geen hip-hop meer, maar een marktproduct die verkoopt (bijv. Ja Rule + Ashanti = $$$$ en veel ervan).

    Terwijl er heel veel underground rappers zijn die echt goed zijn maar die nooit doorbreken omdat ze "te raw" zijn voor grote record labels.

    Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen, zoals Nas, biggie, 2pac & outlawz, Yukmouth etc.
     
  14. StormX

    StormX from Storm Inc.

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    538 band

    weet niet of je post serieus was maar je weet wel, kane crap en nikkelbag(ger)
     
  15. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar rappers die niet "te raw" zijn, maar meer zoals P.didit en dan muzikaler....zijn die er ook?

    (mijn halve CD collectie bestaat uit bands die te "raw/hard" zijn voor het mainstream publiek, maar ik heb ook een hele zooi waarvan ik denk, dat is "huppeldepup" maar dan beter)

    Zo weet ik ook zeker dat er wel iemand is die mij de goede versie van Evanescence kan vertellen....(nee, ze lijken niet op linkin park, das alleen die single)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  16. scweek

    scweek Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    de meeste mensen die naar die massa muziek luisteren zijn meestal niet zo muziekaal begaafd. die vinden het leuk klinken en dan zeggen ze meteen dat ze goed zijn. maar ze horen het verschil niet tussen muzikaal goed en ´massa´ goed.
     
  17. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmz....dat doet me een ingeving geven....is massa goed zo van: dit klinkt leuk....en muzikaal goed: *kippenvel*

    want ik heb nog nooit kippenvel gehad van een nummer op de radio, maar uit m'n CD speler vaak genoeg...
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Het komt gewoon omdat de breezahsletjes de top 40 roeleren, als zij iets leuk vinden staat het gelijk op nr 1. Ik heb al een paar discussies gehad over dat rock een drugs muziek style is en dat je er niet op kan dansen.
    -ja, er word drugs gebruikt maar wat denk je wat er word gebruikt bij de andere muziek stijlen? Iedereen is clean zeker |:-
    -dansen? pogo´en is de beste dans die er bestaan, beetje springen is heerlijk mensen, ik hoef niet met mijn kont een beetje in de rondte draaien.. DAT IS SAAI !

    Maar ik snap wel wat je bedoelt, het nieuwe nummer van metellica vind ik ook goed, maar omdat al die kutjes daar nachtmerries van krijgen kopen ze het gewoon niet. Er zijn gewoonweg te weinig mensen die die cd's kopen. Bijna iedereen in de rock-scene download hun nummers en daar ligt het ook aan.

    Kijk dan heb je ook nog bands die wel doorbreken, maar dat komt omdat ze in allemaal verschillende bladen komen te staan en daar dus aandacht mee trekken, mensen raken geintresseerd en kopen/downloaden hun cd en die vertellen hun reacties aan andere mensen door.

    En met dat kippenvel gevoel, ik heb het constant als ik de metellica and symphony cd luister of naar Aerials van SOAD, bijde prachtige muziek maar omdat het gewoon niet aanslaat verkoopt het gewoon niet.|:- |:-
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  19. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Onbekend en ZEER goed: Necro, Afu-Ra en Outlandish.
     
  20. StormX

    StormX from Storm Inc.

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen in de rock scene download?
    ben ik het niet mee eens.

    Echt rockers kopen hun muziek, en zijn zelfs speciale winkels voor, en denk maar aan de Large. Zeker nadat Metallica tegen Nepstar ging knokken.

    Het zijn juist die breezersletten die alle van kazaa trekken.
    Ik eb tot nu toe alle metallica cd's, en haal het echt niet in mijn hoofd er ook maar 1 te downloaden, en op mijn werk kwamen op 7 juni 13x St. Anger binnen, niemand heeft het illegaal.

    en ook de onbekende band (waar de topic over gaat) worden wel gewaardeerd door de liefhebbers. en die zullen het ook gewoon kopen. Denk dat de rock scene een veel eerlijkere scene is, met meer respect voor de artiest.
    En naar metallica kijken op Field of ROck is echt wel gaver als naar een stomme DJ kijken haha
     

Deel Deze Pagina