1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] mxstream?

Discussie in 'Games' gestart door DaPimp, 15 jun 2002.

  1. DaPimp

    DaPimp Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen xbox, maar overweeg er een te kopen. Nou is een van de vragen waar ik mee zit:

    Online? kan dat met mxstream, ik las dat multiplayer over internet al wel mogelijk is. Kan dat ook met mijn mxstream verbinding

    Mxstream, Planet Internet

    Heb ik iets extra's daarvoor nodig??
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt 2 dingen : XBox Live. Het officiele netwerk dat november van start zal gaan over de gehele wereld. Dat kan gewoon met jouw abo als je met een ethernet kaart verbinding werkt.

    Dan heb je ook nog de methode met tunneling software. Games met LAN (netwerk) support kunnen dan onlinegespeeld worden omdat je een netwerk simuleert. Dat kan NU al en gaat via je PC.
     
  3. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    [off-topic] mooie avatar Wouter![/off-topic]

    Mxstream is denk ik wel snel genoeg. Welke variant heb jij? Comfort of advanced? Ik heb zelf comfort.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ehm ik ken alleen Basic en Fast?? (ik heb Basic)

    maarreh tunneling moet kunnen met basic. en Xbox Live moet al HELEMAAAAAAAAAAAAAL kunnen met ADSL Basic. Enige probleem is dat als je met n USB modem zit je mot gaan kloten met routers geloof ik (heeft geen verstand van dat soort dingen)
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    MXstream

    Je kunt over Mxstream heel best multiplayer spelen (nu al). Ik heb al een paar maal Halo gespeeld met anderen, totaal maar liefst 6 spelers tegelijk. Wel stoer...

    Het lopen van een spel is afhankelijk van degene die het spelletje start (de host). Bij deze persoon is de UITGAANDE bandbreedte van belang voor de mogelijke hoeveelheid spelers. Als je zelf wil hosten dan kun je op Mxstream (128 KB uplink) met maximaal 2 a 3 spelers spelen. Maar als je tunnel software gebruikt (XBConnect of Gamespy) dan zoek je gewoon iemand die een prima uplink heeft en vraagt of hij het spel wil hosten.

    Meestal wil men dat wel en dan is het verder gaan met die banaan. Zoals geschreven heb ik al met 6 spelers tegelijk gespeeld en dat ging prima (ik heb Mxstream 128/512).
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2002
  6. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    --> Xbox live/lan
     
  7. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het ligt aan welke providers je hebt Wouter. Bij Planet Internet heb je comfort en advanced. Ik denk dat comfort bij jouw provider basic is en advanced Fast is.
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Bij KPN heet het basic en extra..
     
  9. DaPimp

    DaPimp Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Via je pc? is da moeilijk? en hoe gaat dat dan (precies) ?


    En ik las ook ergens iets over Gamesspy, moet je dat op je xbox zetten, is dat gratis????????

    Ik heb zelf trouwens Planet Internet Comfort
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2002
  10. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
  11. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook mxstream basic alleen heb ik een usb modem die op zo'n vage zeedier lijkt (manta:confused: ) en kan ik gewoon mijn tel. kabel uit m'n modem halen en in de xbox stoppen of ik heb ik daar iets anders voor nodig. ik wil nml. met xbox live online
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tunnelen via PC; Hoe?

    XBox live zal straks wel anders werken, maar als je nu al online wilt gamen moet je een verbinding tussen je PC en je XBox leggen. Je kunt ofwel een goedkoop hubje ergens vandaan halen en die verbinden met je kabelmodem, PC en Xbox, ofwel je stopt een 2e netwerkkaart in je PC en verbindt de XBox rechtstreeks met de 2e netwerkkaart (dan heb je wel een zgn crossover hkabel nodig).

    Als je ADSL hebt dan kun je ook overwegen om een ADSL routertje aan te schaffen. (100 tot 200 euro). Die router zorgt dan voor de verbinding met internet en speelt meteen een beetje voor firewall (nou ja, niet echt, maar het houdt de prutsers buiten). Als je thuis meerdere PCs hebt dan is dat het beste alternatief. Met alle PCs tegelijk internetten. En de XBox verbind je gewoon met de ADSL router (ik heb een Vigor). Werkt uit de kunst.

    Schematische overzichten van de aanlsuitmogelijkheden staan overigens op de websites van XBConnect (www.xbconnect.com) en Gamespy (www.gamespy.com). Beide programma's zijn gratis te gebruiken. XBconnect is minder druk, maar laat wel netjes zien welke games voor PAL zijn en welke voor NTSC.

    Bij Gamespy moet je altijd maar afwachten of de ander ook PAL heeft. Als je aan een Amerikaan vraagt of ie PAL heeft zegt ie "Yeah, I have several pals, but they are at home" of iets dergelijks want ze hebben werkelijk geen flauw benul wat er in de wetreld allemaal te koop is. Maar je kunt zien waar je opponent vandaan komt en als ie uit Amerikaan komt gooi je hem er gewoon van af. (Je kunt in een LAN game geen NTSC en PAL games mixen - dat zal met Xbox/live hopelijk verbeteren).
     
  13. DaPimp

    DaPimp Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is een hub??......en wat kost mij zoiets (goedkoopst)? Kan dat trouwens ook met ADSL.....(heb ik namelijk)
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Met ADSL kun je wellicht beter kiezen voor een ADSL router. Dat is een apparaat die de log-on naar ADSL voor je doet (je hebt dus geen VPN logon op je PC meer nodig) en die er ook voor zorgt dat je een eigen netwerkje kunt bouwen met je PC, je XBox, en wellicht een PC of box van een vriend of huisgenoot.

    Zoals ik al schreef heb ik zelf een Vigor ADSL router, maar die is wel prijzig (heb er begin 2002 ca 200 euro voor betaald). Voor mij is dat zinvol omdat ik 2 PCs heb die beide (tegelijkertijd) gebru8ik maken van internet. Maar er zijn volgens mij ook goedkopere alternatieven te vinden (en als je een beetje rondneust op internet vind je ook Vigors uit de 'grijze import' en die zijn een stuk goedkoper).

    Ik zie dat je nog niet eens een Xbox hebt. In dat geval kun je beter even wachten tot je er wel een hebt. Wellicht bestaat Xbox Live tegen die tijd ook al en dan weet iedereen hoe het werkt en wat je er precies voor nodig hebt. Je is nu nog een beetje prematuur om je te vertellen wat je moet kopen als het nog niet eens bestaat. Microsoft kennende zijn ze zeer wel in staat om op het laatste moment met hele 'vreemde' nieuwe specificaties te komen.
     
  15. tomhasj

    tomhasj baklap!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je ook als je kabel heb straks met de xbox online? of ligt dat aan de snelheid daarvan?
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja en ja. Bij kabelverbindingen ben je nogal afhankelijk van 1) de lokale performance van je provider en 2) het aantal gebruikers in jouw woonwijk. Ik heb zelf bijzonder slechte ervaringen met kabel gehad (Sonera) maar mijn collega heeft kabel van UPC en vindt de performance ronduit fabeltasties.

    Als je kabelverbinding goed is (en dat heb je meestal niet zelf in de hand) dan kun je prima multiplayeren. Overigens is Halo nou net de bandbreedtevreter bij uitstek want het spel stuurt een haast waanzinnige hoeveelheid data over de kabel. Me dunkt dat dat bij Xbox Live wel anders zal zijn want anders vrees ik dat X/L een doodgeboren kindje zal blijken te zijn. MS kennende zal dat wel meevallen en zullen de communicatie specificaties van X/L helemaal prima zijn zodat je met een kabel- of ADSL verbinding goed kunt spelen.
     

Deel Deze Pagina