MySQL database

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Apsutee, 3 jan 2004.

1. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gezocht als er hier al een thread over bestond, maar heb nix gevonden, dus vraag ik t hier maar even:
    Weet iemand hier iets over het aanmaken van een MySQL database?
    Ik heb namelijk php, mysql, apache enz op mn pc geinstalleerd en nu wil ik een database aanmaken. Er zit wel een manual bij, maar die is zo groot, daar vind ik t nooit in.

Ik hoop dat iemand hier iets over weet...

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Database maken is niet zo moeilijk.
    Als je naar phpmyadmin gaat kom je op mysql en daar kan je tabellen en bijbehorende cellen en waardes invoeren. Ook komt het regelmatig voor dat scripts van bijv. forums een sql.txt (of iets dergelijks) bij de files van de site zetten die je kan laden in mysql waardoor je niet zelf alles hoef in te voeren.

3. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik voor zo een database altijd "phpmyadmin" werkt heel simpel en is gwn php dus kan je draaien in apache.

//[2k] was me voor

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de handleiding lezen hoor. Daar staat het allemaal in.

5. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb t maar s ergens opgezocht hoe dit moet, maar nou snap ik er helemaal nix meer van
    Hier ben ik gaan lezen hoe t moet, maar daar staan alle besturingssystemen door elkaar en weet ik niet meer wat ik nou moet doen
    Ik weet nu wel dat ik een gebruiker en een database moet maken, maar hoe?
    btw, bedankt voor jullie reacties, maar ik snap t nog steeds niet helemaal. Ik heb namelijk een eigen forum (heb je misschien al in mn sig gezien) maar ik wil aanpassingen in het script eerst op mn eigen pc testen. Alleen bij de installatie vraagt ie naar de database naam, gebruiker en wachtwoord (moet ik dus eerst maken)
    Heeft er hier iemand een duidelijke eenvoudig uitleg voor mij? (ik gebruik windows 98)

6. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk bij www.phpfreakz.nl zal vast wel een guide staan of een of andere toturial

7. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    daar kan ik alleen iets vinden als je linux hebt (en ik heb windows)

8. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, fijn, alleen heb ik alles al geinstalleerd, moet alleen nog een database maken (en gebruiker)

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Offline doe je t gewoon met MySql Control Center... niet zo moeilijk om daarn te vinden hoe dat moet :)

11. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je dat misschien uitleggen, want ik heb een franse versie en mn frans is niet zo best

Deel Deze Pagina