Dit is de thread van de wonderschone, pittige adventure Myst III: Exile. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om verder in dit spel te komen en hier kun je van alles vragen over dit spel, maar ik vrees dat ik hier de enige gebruiker word, maar ik vind het gewoon leuk om te doen en er zullen vast wel andere xboxers Myst III spelen en vast zitten. De officiële Myst III: Exile site De Myst III: Exile Site van Xboxworld Een Nederlandstalige Myst III: Exile walkthrough Een Engelstalige walktrough met screenshots
In Voltaïc heb ik net die lava geactiveerd en daarna ben ik terug bij dat luchtschip bij die draaiwielen geweest en daar heb ik gedaan wat ik moest doen. Daarna moest ik dat groote wiel daarnaast omdraaien, maar die gaat zo weer dicht? Hoe komt dat?
Vertel eens iets over het spel zelf. Ik heb er al eens over zitten te denken om hem te kopen (maar dan op pc, hij ligt nu in de budgetbakken). Wat voor soort spel is het? Hoe lang ben je er ongeveer mee bezig? Is het ook leuk om te herspelen (zoals Morrowind)? Moet je ook de eerdere delen 'Myst' en 'Riven' hebben gespeeld, voordat je weet waar het verhaal over gaat?
Ik heb het spel ook gespeed. Bij morrowblade wel te verstaan. En ik vond er werkelijkwaar geen ene schijt aan!!! Het is gewoon zwaar irritant en het boeit niet. Dat lopen werkt niet. Je staat zeg maar en je kan 360 graden om je heen kijken. Als je dan bijvoorbeeld op een deur klikt dan loopt je erheen. Op deze manier moet je de puzzels oplossen. Misschien is het echt wat voor de liefhebber en/of je heel veel tijd hebt. Of je moet het gewoon leuk vinden. Maar ik ben er zeker van dat 99% van de mensen die dit spel koopt er bedrogen vanaf komt. Maja, dit is natuurlijk allemaal maar mijn mening en mijn goeie vrind morrowblade denkt hier natuurlijk anders over.
hmm..... Dat is wel weer wat minder. Ik denk dat ik hem dan, als ik hem ga kopen, zowiezo voor de pc koop.
xboxrullez, klasse review, alleen jammer dat jij nog geen 5 minuten dit spel hebt gespeeld in het introductielevel. Het lopen is wel een beetje maf, je moet gewoon op a drukken om weer een stap vooruit te komen. Dit went na een uurtje spelen wel en de puzzels zijn echt verbluffend, maar wel extreem pittig. Ik heb nog nooit zoveel een walktrough moeten gebruiken als bij dit spel, maar dat maakt het er niet minder om. Vooral de omgeving, graphics en muziek zijn super, wel een beetje in het genre morrowind, rustige muziek die er bij past en omgevingen die verzonnen zijn, maar die toch wel weer iets realistisch hebben. Je hoeft Myst en Riven absoluut niet te hebben gespeeld voor het verhaal, want van het hele verhaal snap ik niks van. In elk spel gaat het volgens mij over Atrus, zijn boeken en zijn kinderen, maar dat heeft geen enkele betrekking op het spel. Ik had zelf Myst III: Exile op de PC eerder dan Myst en Riven, die heb ik later gehaald. Ik heb myst III later nog in Den Haag voor 15 euri erbij gehaald en daar speel ik nog steeds mee. De puzzels en besturing is in alle 3 (inmiddels met URU erbij 4) hetzelfde en ik ken er veel, zie xboxrullez, die er niks aanvinden, maar ik heb mijn Myst I aan een andere kameraad meegedaan en die doet al een maand niks anders achter de pc. Je moet dus echt van Myst III houden, maar dat spel is zeker die budgetprijs van 5 of 10 euri ofzo waard op de PC. Mij koste hij 5 euro en voor zo'n prijsje zou ik hem zeker niet laten liggen.
Ik heb 'm sinds een paar dagen, ik moest zo van die symbolen plaatsen met een kijker op van die zwarte plaatsen op witte torens. (vanuit de freak's room) nu loop ik naar die toren waar ik die cirkel heb geplaatst, kun je zo in zo'n schacht zeg maar, en daar ligt zo'n soort bal op het pad waardoor ik niet naar die kan die daar is. Ik heb een walkthrough, maar daar kom ik ook niet egt wijzer uit. daar staat wel in dat ik daar heen moet. kan iemand me ff helpen?
Je kan het beste eerst naar Edanna gaan, de toren met de vogel, die is het makkelijkst te bereiken over die SporeBridge die je hebt gemaakt van die planten, dat level is ook wel redelijk te doen. Ik zou wel een volledig antwoord op je vraag willen geven, maar dat word moeilijk, want ik kom er zelf ook niet meer uit wat in mijn walktrough staat, maar ik kan wel wat handige tips geven: Als je waar die ladder is een paar stappen verder gaat op die rots, dan is er weer een gat met een ladder en die ga je naar boven, ik vond het gat ook pittig om te vinden maar je moet gewoon een paar stappen verder zijn dan die eerste ladder. Als je daar beneden bent bij dat laatste gat heb je twee hendels en die verschuiven dat oppervlak waar je bij de eerste ladder uitkomt. Hier moet je even mee expirimenteren wat welke hendel doet en dan zorg je dat die bal (die kun je goed zien vanaf het punt waar je dan staat) achter de ladder komt te liggen en je moet zorgen dat de ladder weer recht naar beneden gaat. Dan ga je terug naar die eerste ladder en die klim je naar beneden (daarvoor moet je de ladder ook recht laten, anders kun je niet naar beneden) en daar loop je naar die toren en open je de deur. en je zult zien dat je de toren niet inkunt, omdat er een gat in de vloer zit. Daarna loop je weer terug naar de hendels en je laat de bal de toren in rollen en je zorgt uiteindelijk dat de ladder weer recht is en dan ga je terug naar de eerste ladder, dan loop je de toren binnen en daar kun je dat het boek voor Amateria oproepen, dat staat allemaal wel op je walktrough