1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Mystery Product' Nintendo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door alibi, 22 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alibi

    alibi Guest

    dit kwam net in binnen in de e-mail!!:

    'Mystery Product' wordt later dit jaar gelanceerd

    21 januari 2004 - Een geheel nieuwe benadering van videogames - twee verschillende schermen in de palm van je hand - zal later dit jaar resulteren in de lancering van een nieuw portable spelsysteem: Nintendo DS (tijdelijke naam).

    Deze aankondiging geeft slechts een hint van de extra mogelijkheden en voordelen, die in mei worden getoond tijdens de Electronic Entertainment Expo (E:cool: in Los Angeles. Tegen de tijd dat de volledige gegevens bekend zijn gemaakt, zullen spelers de innovatieve voordelen zien op het gebied van interactie.

    Spelers kunnen een spel vanuit twee verschillende oogpunten bekijken, waardoor de snelheid en strategie worden verbeterd. In een voetbalspel bijvoorbeeld, kun je het hele veld op één scherm bekijken, terwijl op het andere scherm de tackle of het doelpunt van een individuele voetballer wordt uitgelicht. Spelers hoeven een spel niet langer te onderbreken om het camerapunt te veranderen of te wisselen tussen een gevecht en een plattegrond van de omgeving. Met Nintendo DS kan dit tegelijkertijd, door simpelweg naar het andere scherm te kijken.

    Satura Iwata, president van Nintendo, legt uit: "We hebben Nintendo DS gebaseerd op een geheel nieuw concept, in vergelijking met bestaande spelsystemen, om spelers in de 21ste eeuw te voorzien van een unieke spelervaring."

    Nintendo DS maakt gebruik van twee aparte TFT LCD-schermen met een beelddiagonaal van 7,6 cm., afzonderlijke processors en een semi-conductorgeheugen van maximaal 1 Gigabit. Naar verwachting wordt het systeem aan het eind van 2004, wereldwijd gelanceerd. Afgezien van de door Nintendo ontwikkelde software, is het bedrijf in gesprek met tal van 'third party' spelontwikkelaars.

    Nintendo DS wordt naast de bestaande Game Boy Advance en Nintendo GameCube in de markt gezet



    klinkt heeeeeel erg vernieuwend!
    lijk me wel een geweldig apparaat! ik vraag me sterk af wat de prijs wordt! er zitten wel 2 tft schermpjes in, en waarschijnlijk opklapbaar dus...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2004
  2. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    hier loopt al een thread over. Nintendo DS heet ie geloof ik.

    EDIT: klik
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  3. alibi

    alibi Guest

    sorry

    kwas te enthousiast!!;)

    deze kan dicht!
     
  4. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Vooruit dan maar, omdat je het zo enthousiast vraagt. :)

    Mensen die willen discussieren over deze nieuwe handheld kunnen verder gaan in deze thread.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina