Na sega canceld ook Activision GC spel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dak125, 26 nov 2002.

1. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Activision canceled de GC versie van Rally fusion: Race of Champions, omdat Activision vind dat de install userbase van de GC te klein is om winst te maken met het spel.

In news reminiscent of the canning of Colin Mcrae 2.0 for the dreamcast, Activision apparently doesn't consider the install userbase adequate to make a GameCube release a viable prospect.

dit is geen goed nieuws voor nintendo omdat na Sega en Activision er nog meer derde party ontwikkelaars er over nadenken om GC projecten te laten varen wegens de slechte verkopen van de GC behalve dan in Japan.:mad: 8) ;)

2. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemd aangezien er wereldwijd ruim een miljoen meer gamecubes zijn verkocht dan xboxen, in een kortere tijd.
    bovendien was de port al bijna af....
    maar goed, rally games zat.

3. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    xbox is ook meer een raceconsole, gamecube minder. gc heeft maar enkele racegames terwijl xbox al een shitload heeft.

heeft zekers te maken met de doelgroep

4. Somnium

Somnium Guest

Jammer maar helaas, ik denk ook niet echt dat de Cubers zaten te wachten op dit spel. Zat andere spellen nog :)

5. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Denk idd niet dat veel cubers er mee zitten.

6. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet korter hoor.. In de VS 2 dagen later dan de Xbox, in Europa 2 maanden later, in Japan 5 maanden eerder. Geen kortere tijd dus.

7. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bron? Van alles wat ik gehoord heb, is de xbox ruim 500.000 units groter in de VS, is xbox om het even maar sinds de sega pack toch net iets groter in Europa (wat nog altijd onbekend is verder aangezien er geen europese cijfers zijn, maar ok). Daarnaast is de xbox in veel meer landen gelanceerd dan de gamecube waar die sowieso groter is en is alleen Japan er omdat te compenseren, daar is de gamecube wel meer verkocht, maar niet genoeg om ook maar enigzins in de buurt van die miljoen te komen.

Verder, al zou de userbase van de gamecube groter zijn, dan nog kan het zo zijn dat de doelgroep (Rally Fusion is gericht op 20plussers met een liefde voor racen gok ik zo) veel kleiner is, waardoor dit minder of niet intressant is om voor te ontwikkelen. Hetzelfde verhaal wat SEGA heeft met de sports games eigenlijk.

8. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'Verder, al zou de userbase van de gamecube groter zijn, dan nog kan het zo zijn dat de doelgroep (Rally Fusion is gericht op 20plussers met een liefde voor racen gok ik zo) veel kleiner is, waardoor dit minder of niet intressant is om voor te ontwikkelen. Hetzelfde verhaal wat SEGA heeft met de sports games eigenlijk.'

Mee eens idd.

Voor wat betreft die getallen: ik was ook enigzins verbaasd, maar naar aanleiding van de gameexpo was op rtl Z een item over de verschillende consoles met daarbij een statistiek voor wat betreft de wereldwijde verkopen. xbox had iets van 4 miljoen en de gamecube 5,3 miljoen.

....en de ps2 ruim 30 miljoen.......

9. Somnium

Somnium Guest

Hardware (Tussen haakjes = Totaal in 2002):

1. GameBoy Advance - 42,900 (2,162,600)
    2. PlayStation 2 - 29,300 (3,063,000)
    3. GameCube - 15,800 (885,900)
    4. PS One - 2,100 (204,100)
    5. WonderSwan Crystal - 1,600 (101,200)
    6. XBox - 1,300 (271,600)

Verschil tussen Xbox en GameCube in Japan is ongeveer 614.300 units dit jaar! Maar vergeet niet dat er in 2001 al 1 miljoen GameCubes zijn verkocht in Japan dus dat maakt een totaal van ongeveer 1,6 miljoen GameCubes tegenover 271.600 Xbox', waarbij de GameCube dus wel degelijk 1 miljoen keer meer over de toonbank is gegaan!

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2002
  10. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En?

11. Somnium

Somnium Guest

Ik heb me post even ge-edit.

12. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo heeft bekend gemaakt dat ze 45% verlies hebben gedraaid van 177 miljoen naar 98 miljoen dat is over een periode van zes maanden tot 30 september,de cijfers van de gamecube zijn iets omhoog tot 2.88 miljoen wereldwijd, vorig jaar over de zelfde periode maar 510,000 verkocht maar toen was ie alleen in japan verkrijgbaar.In amerika loopt de Xbox nu zo'n 700,000 voor op de GC en in australie loopt de Xbox 110,000 voor op de GC.en in europa loopt de xbox in engeland,duitsland,frankrijk,spanje en in de benelux voor op de GC hoeveel is nog niet bekend maar ik denk toch zo'n 100,000 en dan komen korea, mexico en nog een paar landen die ik zo niet uit mijn hoofd weet waar de GC niet te krijgen is.

verlies van nintendo en de sales van de GC staan op
    www.computerandvideogames.com het nieuws van 22 nov

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  13. Somnium

Somnium Guest

14. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt lame, Nee dat is een goede argument zeg omdat daar meer voor de GC gepost wordt denk jij dat er meer GC's verkocht zijn YEAH RIGHT, dat zegt dus echt niks.

15. Somnium

Somnium Guest

Het zegt wel dat de Cubegamers fanatieker zijn en dat de userbase in Nederland wel groter is lijkt mij :9

16. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Of ze vervelen zich meer en zitten dus meer achter internet ;)

17. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, als ik dat zo zie zou de Cube 60 miljoen keer verkocht moeten zijn (2x zoveel posts als PS2 board: 30miljoen × 2 = 60 miljoen).
    Goed zo, thumbs up voor jouw beredenering over de userbase in Nederland 8) .

18. Somnium

Somnium Guest

Ik zei ook, het lijkt mij dat de Cubegamers fanatieker zijn.. Nerd

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    als de xbox zo veel beter verkoopt, hoe komt het dan dat ik maar 2 mensen kan opnoemen die ik ken met een xbox en toch echt zonder enige moeite 8 mensen kan opnoemen met een gamecube.. ik weet niet hoe het bij jullie zit, alleen in hulst en omgeving (waar ik woon) is de xbox toch echt min of meer geflopt..

20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    tis afwachten op kerstmis en sinterklaas. Xbox heeft een oudere doelgroep en wordt waarschijnlijk met sinterklaas minder goed verkocht dan de Gamecube.. (nee, ik zeg hier niet dat de gamecube een kiddy console is, de games zijn fun voor heel het gezin en de prijs van de games is ook wat budgetvriendelijker..)..

Deel Deze Pagina