Geinig ik kwam pas vandaag achter deze site (je kan de wereld virtueel bekijken ) NASA gaat BitTorrent gebruiken Uitgegeven: 8 maart 2005 13:34 Laatst gewijzigd: 8 maart 2005 13:35 AMSTERDAM - De Amerikaanse ruimtevaart-organisatie NASA gaat het peer-to-peer systeem BitTorrent inzetten om aan de enorme vraag te kunnen voldoen, zo schrijft Emerce. Een van de servers van NASA bezweek vorige week na de lancering van het project World Wind aan de grote hoeveelheid downloads (100.000 downloads per dag). NASA hoopt met de inzet van BitTorrent bandbreedte te besparen. BitTorrent is een systeem dat gebruik maakt van een centrale locatie waar de downloads worden geregeld. Na het ophalen van het bestand, begint de download. Het principe werkt iets anders dan p2p-programma's zoals Kazaa en Napster. Zodra een gebruiker een stuk heeft gedownload, wordt dit bestand meteen beschikbaar gesteld aan andere torrent-gebruikers. http://worldwind.arc.nasa.gov/
jeb zodra ik thuis ben ga ik er ook mee spelen .... voor de echte nerds is er ook een vituele lab en een math hoek
Hmm via servertje in Dublin volgens mij.. Gaat erg snel.. Eens kijken of ik wel Osama Bin laden kan zien..
WoW ! Ben nu aan het downloaden maar hoe werkt dit nou precies? Zit in die 172mb nou al al die kaarten of niet? of download je telkens een stukje wat je wil hebben? (lijkt mij logischer en zoiets las ik ook ergens...)
je download elke keer een stukje ... misschien kunnen we ook een screensgotje posten van onze woonplaats
Aha thnx. Zeker leuk plan als er van Nederland een beetje mooie gegevens beschikbaar zijn . Want ik begrijp dus dat je Landsat 7 + SRTM nodig hebt voor 3D beelden. Eigenlijk ook wel logisch want Landsat 7 maakt de foto's volgens mij en SRTM zal wel via radar de hoogtes van het landschap bepalen...
Ik begrijp het niet. Je moet toch ook gewoon steden kunnen zien? het enigste wat ik zie is gewoon de aarde met groene blubber
Zou iemand met mij het programma kunnen delen ? Dat Bittorent is zooo langzaam! Wat is nu eigenlijk precies de opzet van dit programma?
Moet je steeds verder inzoomen heel rustig het is erg gedetailleerd het is niet zo dat je een euro op straat kan zien of zo maar gebieden kun je best duidelijk zien hoor.
Ah ik begrijp het. je moet updates downloaden. ALleen die updates werekn niet wie weet een werkende mirror? Je moet geen bittorrent doen maar gewoon vanaf een server.. veel sneller
wat? dat bestand? is 190mb en is binnen minuten gedownload. Mijn pc (512 ram, P4 2,4ghz) is wel tering traag ik word gek van al die gemeentes
Ja heb het bij mijn neef gezien, maar het schijnt dat hoe slomer je pc is hoe minder precies je een locatie kunt zien, dus alleen hele snelle pc's kunnen straten bekijken. Het kan overigens zijn dat ik ongelijk heb hoor. greetz wooly
Voor mensen die een goede en snelle mirror willen; http://prdownloads.sourceforge.net/nasa-exp/World_Wind_1.3_Full.exe?use_mirror=mesh Deze is super!
moet je eigenlijk .NET hebben voor dit programma, want dat las ik daar ergens. Of is het ook mogelijk zonder .NEt te installeren?