1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

NBA 2k6

Discussie in 'Algemeen' gestart door rikkel, 1 okt 2005.

  1. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg hem vandaag, samen met NHL 2K6 binnen, heb tot nu toe alleen nog maar NBA gespeeld omdat ik toch moest beslissen met wel spel ik zou beginnen :p. Ik heb totaal geen verstand van basketball spellen en daarom snap(te) ik er geen drol van. Ik ben begonnen met de Career en dan begin je uiteraard onderaan de ladder, ik vond de omgevingen een beetje saai en triest en kreeg niet echt het gevoel alsof ik aan het basketballen was.

    Omdat ik dik ingemaakt werd, besloot ik om maar eens een grote wedstrijd te spelen. Ik heb gewoon een willekeurig team gekozen en ben gaan spelen. Werd weliswaar met 48-66 ingemaakt, maar die sensatie bij de wedstrijd vond ik echt geniaal. Vaak word ik erg boos op van alles en nog wat als ik ingemaakt word als ik het spel niet snap, maar hier bleef ik gewoon doorspelen en oefenen op de 3-punters. Ik verloor dus weliswaar, maar dat publiek zorgt voor een te gekke sfeer wat mij de westrijd inzoog. Helaas maakte ik om de haverklap een overtreding zonder dat ik wist wat ik fout deed, maar ach, dat komt omdat ik de regels niet ken O-).

    Over de graphics kan ik kort zijn. Niet spectauclair en soms slordig afgewerkt. Neem nou bijvoorbeeld het lopen van de spelers, ze dwijlen echt over het veld heen. In een grote wedstrijd valt het niet op, maar als je cariere wilt maken en je speelt 1-on-1 wedstrijden, dan stopt het spel bij een goal (heet dat zo?) en bij uit, je gaat terug naar je positie en soms moet de bal van ver worden gehaald en dan zie je ze wel lomp bewegen. De omgevingen zijn zoals ik al zei een beetje saai. Er had meer ingezeten maar uiteindelijk gaat het toch om de sport. Wat er wel met vlag en wimpel bovenuit steekt, zijn de spelers. Je ziet eindelijk eens sporters met shirts en broekjes die bewegen bij het rennen en springen, ze blijven dus niet strak om het lichaam hangen en dat vind ik toch wel mooi gemaakt. Ook reageren de spelers redelijk echt en niet vreemd.

    Zoals Stephan zei moet je de besturing ff doorhebben. Ik begin hem steeds beter door te hebben, alleen verdedigen kan ik niet. De tegenstanders passeren 11 van de 10 keer, ik kan springen en blocken wat ik wil maar het helpt niks. Ook het afpakken van de bal wil niet vaak lukken, en dat is meteen een puntje van kritiek. Je kan hangen en duwen naar die bal wat je wilt, hij blijft bij de tegenstander. Er zit als het ware een onzichtbare laag om de speler heen. In het echt had je de bal minimaal weggedrukt, maar hier niet, hier had wat meer aandacht aan besteed moeten worden.

    Ook heb je in de cariere soms een wedstrijd met een kleine bal. Hier zie je ook meteen zo'n grafische slordigheid. De normale bal past precies tussen je arm en buik (bal onder je arm dragen dus) en die kleine bal hangt gewoon in het midden, het luchtledige, te sweven dus. Er is gewoon een rand omheen weggehaald en dat ziet er dus slordig uit.

    Dit spel verdient zeker niet de prijs voor grafisch mooiste spel, voor de rest speelt het aardig en blijft door de sfeer je aandacht bij het spel (vind ik). Ook zijn de replays mooi om naar te kijken. Ik zou het spel een 7+ geven tot nu toe.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    bedankt voor deze reviews :D
    als ik dat zo lees, wil ik best ruimte in mijn budget zien te maken voor deze game :)
     
  3. eddyfever

    eddyfever Active Member

    Berichten:
    825
    Leuk Bevonden:
    0
  4. LordTeddybeer

    LordTeddybeer Happy Gamer

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt zon league online eigenlijk?

    Ik was trouwens nummer 10 van de wereld heel even omdat de leaderbords waren gereset. :9
     
  5. milo_patriots

    milo_patriots Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben vandaag ook NBA 2k6 gaan halen nadat ik eerder al NBA Live ben gaan halen. Ik heb slechts snel een potje gespeeld en dit zijn mijn bedenkingen en vergelijkingen met NBA Live.

    Voordelen/pluspunten van NBA 2k6:
    - uitgebreider (career, dynasty...) dan Live aangezien Live een overgangsgame is naar NBA Live 07.

    - realistischere gameplay; zoals reeds vermeld bewegen de spelers en bal meer realistischer dan in Live.

    - roster updates (ik kan me vergissen, maar voor Live zijn er die niet), dit maakt het toch nog wat leuker en gemakkelijker (vooraleer ik online begon te spelen, printte ik bij aankoop van dergelijk game steeds alle teamrosters af en begon zelf alles aan te passen, uren werk!)

    Voordelen/pluspunten van Live 06;

    - graphics (ik vind persoonlijk Live er beter uitzien dan 2k6)

    - interface (ook deze zien er stukken beter uit dan bij 2k6 en voor iemand die houdt van stats zoals ik is dat toch belangrijk, dit is zonder twijfel het stokpaardje van EA)


    Een ander belangrijk aspect zijn de gamesliders, die na enig zoekwerk, moeten in staat stellen om een realistisch scoreverloop te kunnen produceren. (zowel in score als in rebounds)

    Als je slechts een game kan/wilt kopen dan koop je dit jaar 2k6, maar ik verwacht volgend jaar een volledige versie van NBA Live te zien en dan is voor mij duidelijk dat ik met JJ Redick en de Sacramento Kings zal spelen in NBA Live 07.
     
  6. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluit ik volledig bij aan... de stap die live heeft gemaakt is zo groots... ik verwacht ook dat live de titel voor 2007 wordt, voor 2006 is het nog 2k... maar volgend jaar....
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    wanneer komt NBA Live 2007 dan uit?
    de moeite waard om er op te wachten?
     
  8. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    tsjah is nog wel lang wachten verwacht oktober november 2006... maar ja zolang hebben we nu ook op 2k moeten wachte..... maar 2k is zeker de moeite waard tot aan die tijd....
     
  9. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Heej jongens vertel is hoe hebben jullie die triple double en die 20 rebouds gehaald..? gewoon in season mode toevallig... of gewoon match op 12 minuten zetten en dan vervolgens gewoon voor die achievement gaan?? en met welke spelers hebben jullie dit bewerkstelligd? Ik kwam gisteren met Jason Williams (Heat) in association mode op 12 punten, 10 assists en 8 steals, maar ja was in een gewone match...
     
  10. milo_patriots

    milo_patriots Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er nog niet echt voor gegaan, maar ik zal het straks eens proberen in association mode. Ik speel quarters van 8 minuten en ik denk dat het haalbaar zou moeten zijn. Misschien eerder met een center dan met een guard, aangezien het eenvoudiger is om 10 assists uit te delen met een center dan 10 steals of rebounds te pakken met een guard. Brad Miller zal zo dadelijk zorgen voor die triple double.


    Het is me gelukt met Brad Miller. Tegen de Phoenix Suns scoorde hij 24 punten, pakte 13 rebounds and deelde ook nog eens 13 assists uit.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2006
  11. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk echt niet dat nba live 2007 beter wordt dan nba 2k7.
     
  12. milo_patriots

    milo_patriots Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles zal afhangen van de mogelijkheden van live 07 anders zie ik niet in waarom niet. Misschien kan iemand anders me vertellen waarom niet?
     
  13. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Live heeft zo'n enorme stap gezet... en wordt gewoon de nieuwe nummer 1... NBA 2k draait nog altijd op dezelfde engine... en voor live is ie helemaal opnieuw opgebouwd... volgend jaar beter gameplay en betere animaties... een carriere mode... en 2k is verslagen.... lijkt mij;.. plus die dramatische marketing van 2K... kom op zeg, zijn we nu vergeten, maar de game kwam gewoon een half jaar na de US release uit.....
     
  14. milo_patriots

    milo_patriots Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat vooral de datum van release een belangrijke rol zal spelen, en aangezien NBA Live veel vroeger zal uitkomen dan 2k, zal dit een groot voordeel zijn voor EA. Het verschil tussen beide games, wat de gameplay betreft, wordt alsmaar kleiner en daarom wordt de volgende Live een groot succes
     
  15. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    de animaties en gameplay van nba 2k5 zijn al beter dan nba live 2006! Nba live 2007 wordt wel een goed spel maar nog lang niet zo goed als nba 2k7.
     
  16. LordTeddybeer

    LordTeddybeer Happy Gamer

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind trouwens het ranking systeem online van 2k6 echt niks :mad:
    Geef jij iemand positive voor een goede match doet hij negative feedback, en dat kan je dan niet meer veranderen |:-
     
  17. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    nou die triple double en de 20 rebounds ook in de pocket... vind die achievements wel een beetje jammer.... echt te weinig en te simpel had best wat meer op die career mode gericht mogen zijn...
     
  18. harryvos

    harryvos Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens, weinig uitdaging om de achievements te halen, je start 1 game, schroef de tijd wat omhoog en je heb ze bijna gelijk allemaal in 1 keer.

    Blijft wel een heerlijke game voor de rest, vermaak me er prima mee, career mode is ook leuk en nog niet eens zo gemakkelijk ook (tenminste voor mij)

    Wel simpel trouwens je haal eerst je punten binnen daarna ff saven, en dan voor de training gaan. (mislukt het laad je hem gewoon weer ff en begin je opnieuw)
     
  19. milo_patriots

    milo_patriots Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is altijd zo geweest dat de animaties en gameplay van 2k een voorsprong heeft op Live, maar persoonlijk vind ik dat die kloof kleiner wordt en zo goed als te verwaarlozen. Dit gecombineerd met de betere graphics en interface maken de vooruitzichten voor Live 07 heel wat rooskleuriger. Maar zoals ik reeds gezegd heb, is het een kwestie van smaak en smaken verschillen nu eenmaal.
     
  20. milo_patriots

    milo_patriots Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier feitelijk gamers die zin hebben om een potje te games deze avond?
    Ik ben niet echt goed in 2k6, maar wil me een beetje verbeteren.

    mijn gamertag is Milo1patriots
     

Deel Deze Pagina