NEC 1300 DVD +/- RW brander

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DaNoS, 5 dec 2003.

1. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om deze dvdbrander te bestelling via internet omdat hij redelijk goedkoop (rond de € 110,00) wordt aangeboden. Tevens kan er + en - mee worden gebrand...

Heeft iemand ervaring met deze brander?

alvast bedankt :)

Laatst bewerkt: 5 dec 2003
  2. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb m, en heb er geen problemen mee! Zowel alles doet t prima! Wat wil je precies weten?

3. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Of hij compatibel is met alle merken dvd-schijfjes...
    of het + en - branden ook goed werkt....
    Hoe snel brand ie?
    Worden CD's en CD-RW's ook goed gebrand?
    Hoe snel is je computer?

dat soort dingen! :)

4. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een DVD+RW van Imation, een DVD-RW van Starquest en wat DVD+R van TDK en dat deed ie allemaal goed. Ook de cd's gaan snel (max 16 speed, en alles doet ie normaal daarop... nog geen vastlopers gehad). Ik kreeg er gratis Nero Express 5.5 bij, en als je geen beveiligde dvd's wilt branden, is dat een prima programma.

Een prima brander hoor!

5. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    waar kun je hem bestellen dan?

6. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm ook (gekregen)...

Ik ben er nu zo'n 2 tot 3 weken mee bezig geweest en het bevalt uitstekend. Het werkt NIET met alle schijfjes (heb ik op enkele forums gelezen), maar ik heb zelf een spindle met DVD+R Arita DVD's besteld en deze doen het goed...

Om het aantal merken uit te breiden, kan je een firmware update (laatste versie is dacht ik 1.08) doen voor deze brander. Is volkomen legaal, alleen weet ik ff niet waar je dit kan vinden: dus ff zoeken op google.

DVD-R heb ik nog niet gebrand, dus daar kan ik geen uitspraken doen.

Verder nog een aantal DVD+RW gekocht, die ik veelal gebruik om van tevoren te testen of datgene wat ik wil gaan branden, wel goed werkt...

Geen klachten van mijn kant dus...

7. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig heb ik een philips!

8. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd zeg! Ik ben ook heeeeeeeeeeeeel blij voor jou dat jij een goede Philips brander. Heel mooi.
    'k Ben ook heel blij dat je met zo'n post de topic-starter helpt... hier heeft ie tenminste wat aan... Good job, man!

Maar goed...

Die NEC is overigens heel sterk in prijs gedaald... een aantal weken geleden was ie toch wel zo'n 30-40 euro duurder... Als je wat meer info erover wilt, kan je bijv. ook op Google zoeken (termen: NEC 1300 review)...

DVD's brandt ie volgens mij ofwel op 2.4x, ofwel op 4x. CD's volgens mij op 16x. Maar de schijfjes die ik gebruik kunnen helaas alleen op 2.4 gebrand worden, dus...

9. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    IDD echt geweldig!
    Bedankt voor de hulp! Ik HAD een philips cd brander en die was toch zo perfect dat ie het na een jaar 'trouwe dienst' (misschien 80 cd'tjes gebrand) het jammer genoeg niet meer deed. Toen gebeld naar de winkel maar die gaven er geen garantie meer op, toen naar philips gebeld maar daar werd aangegeven dat het een veel voorkomende fout was maar door hun geweldige service kon het probleem niet worden opgelost!

Go Philips! |:-

Maar ik heb dus inmiddels de NEC-1300a ontvangen voor €100,00
    Een mooi bedrag denk ik voor een +/- rw brander!

En hij werkt prima!

Deel Deze Pagina