Hey, Ik heb dus een NEC-1300a dvd (+/-) brander, maar niet alle dvd's werken niet. Ik heb nashua en emtec dvd's geprobeerd, maar deze herkent hij niet als schrijfbare dvd's. Ik heb ook een sony-dvd+r gekocht, deze herkent hij wel. Wat is het probleem en zijn er compatibility lijsten?? Ik heb een lijst gevonden, maar er zijn maar een paar merken die het doen (pioneer(-), sony(-), TDK(+), maxell (-) ofzoiets. Maar sony en maxell dvd's zijn heel lastig te vinden op spindel of cakebox en daarbij zijn ze erg duur. Hoezo leest mijn brander geen verbatim ofzo?!?! Ik heb het forum al rondgekeken, en er was een halve topic die er deels over ging, maar geen helderheid verschafte. http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=40377&highlight=1300 De vragen die hieruit voorkomen zijn 1 Hoe kan het dat mijn brander niet alle dvd-media kan lezen? 2 Wat kan ik hier aan doen? 3 Waar vind ik Sony of Maxell cakeboxen of spindels (en dit heb ik al op google gezocht, maar niets helders gevonden!) Alvast bedankt,
Hoi, heb je al eens een firmware upgrade gedaan?? Misschien een handige site Voordeel van deze site is dat ze per merk/type dvd ook even vermelden op welke brander+firmware de schijfjes zijn getest.
NEC met Nashua is een bekend probleem. Ga eens op het forum kijken bij tweakers.net, daar vind je uitgebreide informatie over de NEC 1x00. Nasua schijfjes kun je evt. terugsturen naar nashua, zij vervangen ze als er een probleem met de schijfjes is. Je kan ze dan het best eerst even bellen.
ik denk dat een firmware upgrade veel problemen verhelpt. Effe firmware downloaden en installeren. De NEC-1300A staat er toch om bekend om compatible te zijn met veel schijfjes! Succes.
Ach mensjes, wat heerlijk!! Mijn brander pakt mijn dvd's nu wel !!!!!!! Thanx allemaal.... Oja, de oplossing was nieuwe firmware!! thanx