Nederland moet demonstratief uit de EU stappen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 9 nov 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Weer een briljant idee al zeg ik het zelf. Nederland moet demonstratief uit de EU stappen als het beleid zo laks blijft als nu. De Eu stelt nu niks voor, Frankrijk en Duitsland hebben de meeste inspraak terwijl die de meeste schulden hebben en alle regels aan hun laars kunnen lappen. Wij betalen het meeste geld, maar krijgen het minst terug. Het is werkelijk absurd dat Duitsland gewoon zijn staatschuld mag laten oplopen tot 2 biljoen euro zonder enige sancties van de EU. Ze weigeren zich gewoon aan de regels die gesteld zijn te houden en brussel doet niks omdat Frankrijk ze daar lekker indekt. Wat heb je nog aan de Eu als dit soort dingen worden toegelaten?

Daarom vind ik dat we als Nederland uit de EU moeten stappen als deze dingen voortduren. Gewoon lekker de euro houden of terug op de gulden, maakt niks uit. Het wordt eens tijd dat ze bij de EU wat gaan doen, en een eenheid worden. Ik wordt ziek van dit soort spelletjes. Invloed moet zijn op basis van BNP en aantal inwoners, niet op hoe groot je landje is of hoe hard je kan schreeuwen. Frankrijk en Duitsland zijn zo arm als de pest en toch doen ze alsof ze de meest welvarende landen in de wereld zijn.

Nederland moet daarnaast eens stoppen met het geven van haar bedrijven aan het buitenland. Neem nu KLM, dat gewoon weggegeven wordt aan frankrijk. iedereen weet dat het allemaal slecht is wat daar gebeurd. Nederlandse staat had gewoon nog steeds KLM moeten hebben. net als de spoorwegen en de stroom. je ziet het met KPN ook. Sinds het telefoonnet is vrijgegeven regelt KPN alles wat met het net te maken heeft. Toch moeten ze de andere maatschappijen zoals Brittisch Telecom gewoon goedkoper dan hun eigen tarief gebruik laten maken van de lijn. Ze mogen geen goedkopere tarieven instellen, want dat zou ook niet goed zijn voor de concurrentie. Nederlandse staat wil gewoon dat alles naar de klote gaat lijkt het :confused:. De burgers willen bellen voor een vast tarief, KPN wil dit invoeren maar de OPTA staat het niet toe. Daarnaast heeft de OPTA kennelijk niet in de gaten dat er achter Telfort en de andere veel grotere maatschappijen schuilgaan dan de KPN zelf.

je moet veel meer in eigen handen houden en veel minder vrijgeven aan het buitenland. Duitsland en Frankrijk doen dit overigens ook niet, maar Nederland weer wel omdat we weer zo goed willen zijn. Ik snap het niet.. EU is leuk, maar niet op deze manier.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad helemaal mee eens.. Ik erger me er ook steeds meer aan dat Duitsland en Frankrijk zich niet aan de afspraak houden.. De euro is nu nog een sterke munt, maar als het zo door gaat is de inflatie over 5 jaar zo hoog dat Nederland diep in de problemen zit.. (pensioenfonds, daar hebben Frankrijk en Duitsland geen last van..)

En wat zoekt Nederland eigenlijk sowieso in de EU, we hebben een heel ander beleid dan de rest van de EU landen (mede ons gedoogbeleid), en we kunnen het makkelijk af alleen..

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Uit de EU stappen... natuuuurlijk doen we ff!

We hebben het hier niet over Expeditie Robinson hoor.

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    En dan nog denk ik dat er veel mensen conservatief blijven, dus die maar niks van het nieuwe idee vinden.
    Zelf vind ik het anders wel een goed plan, er wordt zo vreselij laks over regels gedaan...

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    expeditie robinson??? hahaha, ja, die kerel die er vorige weer uitstapte is echt een opgever. alleen omdat hij zijn leiderpositie zag verdwijnen

6. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal me er maar niet mee bemoeien, want van politiek heb ik niet zoveel verstand.

7. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus zo had ik er nog nooit over na gedacht. (misschien goed voor poll) Maar ik vind ook dat Duitsland en frankrijk te veel pochen met hun land en er zelf niks van bakken terwijl nederland het geld maar blijft geven. Zowiezo vind ik dat nederland wel meer mag gaan doen aan nederland en daarna de EU, omdat die toch ook niks voor nederland doet.
    Dus ik vind dat nederland er wat van moet laten merken dat er slordig word omgesprongen met het geld.

8. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ehm Nederland is toch in Europa dus moeten wij ook bij de EU horen denk ik :mad:

9. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jaja, en als je pa een houthakker is moet jij ook een houthakker worden. Wat een onzin...

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Met zo'n hielenlikker als een Balkenende aan het hoofd van dit land zie ik weinig van dit plan terechtkomen...:{

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    rolorob got a point :{

Ik ben het helemaal met je eens, ukgamer, Frankrijk en Duitsland moeten zelf ook eens iets gaan bijdragen aan de EU zelf, niet leechen!

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Deels mee eens, deels niet. Probleem is dat we nu al zoveel van onze belangen hebben weggegeven aan de EU dat we simpelweg niet meer terugkunnen. Kijk bijvoorbeeld naar onze wetgeving, die is al voor 60% in handen van de EU. En vergeet daarbij ook niet dat veel van onze handelsbelangen afhangen van de EU. Met de EU staan we wat betreft handel sterker, maar om te zeggen dat we er nu echt op vooruit zijn gegaan met de verbintenis van de EU...ik weet het niet

13. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Is het niet meer dan logisch dat Frankrijk en Duitsland veel meer stem hebben dan Nederland? De landen hebben 6 a 7x zoveel inwoners en de economie van beide landen is ook vele malen sterker en groter. Sterker nog, Duitsland heeft de tweede economie van de wereld. Nederland daarentegen heeft een kleine bevolking en een kleine economie, waarom zouden de stemmen gelijk moeten zijn? Dat is gewoon democratie.
    Nederland heeft ook een zwaardere stem dan Belgie, dat is toch ook logisch?

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee,

er zijn regels opgestelt voor bijvoorbeeld een percentage voor het tekort,
    Nederland heeft daar kosten wat kost (ziekenfonds e.d) aan getrokken om dat op een goede hoogte te stellen.

Duitsland en Frankrijk zitten ver boven dit percentage, en alles wat je kan doen is boos worden maar je helpt er toch niks mee, en een 'boete' betalen zsullen ze toch niet doen..

Regels zijn er voor iedereen, en dus ook Frankrijk en duitsland!

15. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland uit de EU? Daar ben ik fel op tegen. Natuurlijk kleven er nadelen aan, zo kost de EU ons meer dan dat het ons (direct) teruggeeft, maar denk anders maar aan de volgende zaken.

Door de EU zijn er geen tolheffingen meer.
    Door de EU is handel binnen de EU vergemakkelijkt.
    Door de EU worden onze boeren beschermt (ook al is dat beleid kut)
    Door de EU is er nu één munteenheid.
    Door de EU worden de EU staten eindelijk als één geheel serieus genomen.

Wel heb je gelijik dat de dominante houding van Duitsland en Frankrijk erg storend is.

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nederland hoeft niet uit de EU te stappen, maar we moeten niet al die regels zo serieus nemen (zolang Frankrijk en Duitsland dat ook niet doen). Kijk naar het Bachelor/Master systeem. Het is de bedoeling dat dat in de hele EU wordt ingevoert, maar je kan het vergeten dat Duitland en Frankrijk daar aan mee gaan doen in de komende 10 jaar. Ondertussen heeft Nederland het al 1,5 jaar geleden (geloof ik) ingevoert. We moeten ons niet zo simpel opstellen!

17. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Nederland moet zeker niet uit de EU.. je heb zeker een sterk punt met alle negatieve kanten op te noemen.. maar dat weegt niet af tegen de positive kanten.. (check xguus' post) onthoud dat nederland een handels natie is he..

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Uhm, zonder eenheid gaat het helemaal fout.. de bedoeling is dat we op 1 lijn komen, lukt dat niet dan komen er slechte tijden..
    Ik heb iig geen zin om toe te kijken hoe Frankrijk en Duitsland de euro aan het verneuken zijn, de inflatie komt er aan als ze zo door gaan, dan is het gewoon onvermijdelijk dat Nederland diep in de problemen komt..

19. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Is wel een lastige situatie dit. Duitsland en Frankrijk zijn akkoord gegaan met deze regels, en hebben zich hier dus ook aan te houden. Maar het probleem is dat we eigenlijk weinig eraan kunnen doen, als ze de regels overtreden. Uit de EU stappen is mijns inzien geen optie, omdat Nederland hier vanwege de handel te afhankelijk van is. Een boete geven helpt ook niet, want dan wordt het tekort in die landen alleen maar groter. Zelf de regels ook maar overtreden, zal de economische problemen alleen maar erger maken. Enige optie die ik kan bedenken, is een tijdelijke ontzegging van het stemrecht in de Europese commissie, de europese ministerraden en het europees parlement, voor deze landen. Maar ik denk niet dat dat zal gebeuren.

20. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Interessante discussie. Ik ben het er wel mee eens. Als Nederland slim is dan stapt ze uit de EU. Er zitten natuurlijk wel allerlei economische voordelen aan de EU. Er heeft geen land zoveel profijt van de EU als Nederland. Dat komt omdat we een exportland zijn. We geven weliswaar enorm veel geld aan de EU, maar dat bevordert onze handelspositie in de EU wel heel erg. En dat is niet mee gerekend op de balans. Maar toch ben ik van mening dat Frankrijk en Duitsland te veel macht hebben binnen de EU. Ik vind gewoon dat ieder land evenveel macht moet hebben. Anders is het niet eerlijk. Ieder land moet evenveel inspraak hebben. Anders is het niet eerlijk en vorm je geen echte unie. Dan vorm je ongelijke coöperatie (zoals nu het geval is). Nederland zou gewoon uit de EU moeten stappen. De euro heeft tot nu toe meer kapot dan goed gemaakt. Frankrijk en Duitsland spelen de baas over ons. Gewoon eruit stappen!!! Dan maar de grenzen dicht. Dat heeft nog voordelen ook. Geen rotzooi en illegalen meer dus!

Deel Deze Pagina