ik vroeg me af of iemand weet of ik mijn xbox 360 die ik hier in nederland heb gekocht ook in zuid amerika kan gebruiken. want het is namelijk zo dat de stopcontacten daar een andere voltage hebben dan hier
Netspanning is waarschijnlijk hetzelfde als hier maar de stopcontacten waarschijnlijk niet. Dus je zult dan zo'n tussenstuk moeten kopen. Je kan je vraag beter op een reisforum stellen eigenlijk aangezien je vraag niet echt om de xbox gaat maar om het aansluiten van elektronica in het algemeen.
Het stopcontact is anders daar maar de netspanning is hetzelfde met 230 volt op 50 hertz. zou geen problemen moeten geven. zelfs al zou de spanning 220 volt zijn zou hij in principe het nog moeten doen omdat het meestal niet om de volts gaan maar om de amperages.
Kan makkelijk, ik gebruikte de PS en Xbox360 op Aruba, daar hadden ze 110volt.. Gewoon een converter er tussen zetten.. 220/240 50/60 hertz.. Dus andersom moet ook makkelijk kunnen..
zoals hierboven inderdaad wordt gezegd. Het gaat dus niet om de voltages maar om de Ampérages en die zijn zover ik weet overal hetzelfde.
koop gewoon een wereld stekker. Is z'n rits met stekkertjes wat je in de hele wereld kan gebruiken. Ik heb ze standaard in mijn koffer liggen. erg makkerlijk