1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Netflix

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Exionche, 19 jun 2013.

  1. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Ben bezig met de OP

    [​IMG]

    Eén van de grootste video-aanbieders van de Verenigde Staten, Netflix, begint voor het einde van het jaar een dienst in Nederland.​

    Wat is Netflix

    Netflix is een ‘on-demand’ video dienst voor € 7,99 per maand. Via deze dienst kan je films en series online streamen. Dit betekend dat je niet hoeft te wachten tot de film is gedownload maar je kan gelijk beginnen met kijken. Deze service wordt aangeboden in abonnementsvorm. In de Verenigde Staten betaal je voor dit abonnement acht dollar per maand. Voor dit bedrag kunnen de Amerikanen onbeperkt films en series kijken. Dit doen ze natuurlijk niet alleen achter de PC. Netflix is te gebruiken op een groot aantal apparaten zoals de Playstation 3, de Xbox 360, Apple TV, iPad, iPhone en verschillende SmartTV’s en set-top boxen. Eenzelfde model introduceerde Spotify in de muziekwereld. Netflix is in een paar jaar tijd zo populair geworden dat het verkeer via de dienst soms meer dan een derde van al het Amerikaanse internetverkeer in beslag neemt. Netflix heeft al meer dan 20 miljoen leden in de USA. Nu is Netflix bezig met een opmars in Europa. Begin 2012 is de dienst beschikbaar geworden in Engeland en daarna waren Zweden, Denemarken, Finland en Noorwegen aan de beurt, en nu dus Nederland.

    Het aanbod van Netflix

    Netflix heeft in de Verenigde Staten afspraken gemaakt met een aantal grote filmmaatschappijen zoals Dreamworks Animation, Paramount Picture, Lionsgate en Time Warner. Hiernaast heeft Netflix een exclusieve overeenkomst met Walt Disney Studio’s waaronder ook Pixar valt. Dit klinkt natuurlijk erg goed maar het is nog afwachten welke films en series er eventueel in Nederland beschikbaar komen op Netflix.

    Netflix probeert de tv-industrie in de VS te veranderen. Zo begon het bedrijf dit jaar met het produceren van eigen televisieseries die niet meer als eerste op tv worden uitgezonden. De series 'House of Cards' en 'Arrested Development' zijn bijvoorbeeld mede met het geld van Netflix gefinancierd. Series van HBO zullen niet uitgezonden worden want HBO heeft zijn eigen -concurrerende- on-demand dienst.

    Netflix apparaten

    Netflix is beschikbaar op de Xbox 360, Playstation 3 en Wii U in HD. Maar straks ook op de Xbox One en Playstation 4. Ook op de Nintendo Wii, 3DS en Playstation Vita is Netflix te bekijken, deze spelcomputers ondersteunen alleen geen HD weergave. Netflix is beschikbaar op de Apple iPhone en iPad en iPod Touch. Daarnaast worden ook verschillende Windows Phones en Android toestellen ondersteund. Je kan op een aantal SmartTVs ook Netflix bekijken via een app. Dit is mogelijk op de laatste Samsung en LG Smart TV’s Ook Sony ondersteund Netflix op de BRAVIA internet televisies. De Panasonic HDTV’s vanaf 2010 ondersteunen ook Netflix. Er zijn ook verschillende Set-top boxen en blu-ray spelers die Netflix ondersteuning bieden.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  2. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    \o/

    Dit maakt de Xbox One opeens veel interessanter!
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.461
    Leuk Bevonden:
    8.420
    Want? Zelfs de Wii U heeft Netflix. :+
     
  4. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Nooit zo goed begrepen waar al die Netflix hype hier in Nederland toch om is. Leuk als het er is hoor, maar niet als je de meest recente afleveringen van een serie wilt zien, aangezien ze in veel gevallen gewoon een seizoen achterlopen.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is dus een stuk minder nu. GoT kan je hier op HBO ook op maandag kijken en zelfs op "normale" zenders zoals Veronica. Liep The Big Bang Theory maar 2 afleveringen achter op Amerika en dat is op een niet betaalde service.
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Oh :+ Noujaa dan maakt het niet interessanter maar toch vet! Haha

    Maar dacht dat ze ooit een deal hadden met microsoft/xbox?
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    HBO loopt 1 dag achter, prima service en je kan gewoon veel terug kijken vanaf je PC en Tablet. Dus als Netflix wilt concurreren hier in NL kunnen ze niet zomaar een slome service leveren.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.461
    Leuk Bevonden:
    8.420
    Nee. Misschien al die jaren geleden voor het eerst op de Xbox 360, maar het is op alle platforms. Ik zie nu zelfs dat de 3DS een Netflix app heeft. :+

    Dus gewoon een PS4 kopen en daarop Netflix kijken. :cool:
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Dit staat of valt met het aanbod, als ze up to date blijven met hun shows dan kan het interessant worden, laat ze maar lekker concurreren met HBO. Binnenkort kan mijn tv abo gewoon de deur uit en via internet alles binnen sluizen :)
     
  10. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Als je er naar googled zul je meer dan genoeg klachten vinden van mensen die er van balen dat series zo vaak achterlopen bij Netflix. Als jullie serieus denken dat dit hier in Nederland anders gaat zijn dan in de VS dan kom je bedrogen uit. In een aantal gevallen ben je op de Nederlandse TV zelfs nog eerder bij. Netflix is echt lang niet zo geweldig als veel mensen schijnbaar denken.

    Dan doet HBO het inderdaad een stuk beter.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    HBO is duur en streamt (voor zover ik weet) alleen HBO series. Netflix is dan toch een behoorlijk stuk 'breder'. Mij zou het echt een zorg zijn dat ik twee maanden achter loop. Lekker op de bank ploffen, serie en/of film aanzetten en klaar.

    Waar ik wel benieuwd naar ben is welke films en series nou allemaal dd en dts kwaliteit audio krijgen/gaan krijgen. Dat is toch wel de helft van de beleving.

    Hier is trouwens veel info te halen

    http://www.trustedreviews.com/netflix_TV_review_hd-surround-sound-and-picture-quality_Page-1

    edit: oeps zo te zien streamt hbo nog wel meer..... kan iemand het aanbod met elkaar vergelijken?

    edit2: en volgens deze site zitten hbo series er weer niet in

    http://www.standaard.be/cnt/DMF20130517_041

    zo lang het zo verspreid blijft, blijf ik bij downloaden.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar is het "always online"? :+
     
  13. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Inderdaad geen HBO, maar verder wel bijna alles. Dexter, Breaking Bad, Walking Dead, Mad Men etc.. voor mij samen met die films genoeg aanbod!
    En ik denk echt niet dat ze een maand achter liggen met het streamen van nieuwe afleveringen. Een paar dagen kan mij niet zoveel schelen hoor.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  14. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Uiteraard kun je de twee niet helemaal vergelijken. Maar men kwam hier nu eenmaal met HBO als voorbeeld aanzetten.

    Verder mag Netflix vaak ook pas een nieuw seizoen van een serie uitzenden nadat deze al op dvd is verschenen of als het volgende seizoen is gestart bij een zender. Dan heb je het dus over zes tot twaalf maanden dat je achterloopt ipv een paar maanden.

    Wellicht niet zo'n probleem voor een aantal mensen, maar ik blijf wel lekker downloaden om up to date te blijven. :)

    Bij een aantal series zijn ook niet alle seizoenen beschikbaar. Van Dexter bijvoorbeeld. Tot ook die (in de VS althans) werden verwijderd omdat onderhandelingen met ShowTime stuk waren gelopen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  15. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Nou ik wacht het aanbod wel af. Als ik standaard een maand achter lig maakt het in verhouding niet uit want komt er een week erna die andere aflevering. Ben ik wel een maand later klaar met de serie maar wel gewoon elke week een nieuwe aflevering.

    Maar snap ook dat mensen het niet relaxt vinden om zoveel achter te liggen.. Ik wacht het aanbod af
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    8 eurotjes:

     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    11.999
    Leuk Bevonden:
    9.553
    Netflix is wel typisch zo'n dingetje waar je keihard om roept als het er niet is, maar als we het hebben het aantal abo's flink gaat tegenvallen.
     
  18. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb me nooit verdiept in Netflix maar als ik het goed begrijp moet je ten eerste een apparaat hebben dat de dienst ondersteund zoals een Xbox of Playstation of een Smart TV, etc. Ten tweede, is de dienst afhankelijk van je internet connectie? Hoe zit het dan met de kwaliteit van het beeld?

    Tja en het aanbod, als je een half jaar moet wachten voordat een serie binnen Nederland beschikbaar is.
     
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Mooie prijs, als het aanbod goed is neem ik zeker een abbo. Sinds ik Spotify heb download ik helemaal geen muziek meer en denk dat dit ook prima zal werken :).
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    als ik het netjes in mn xbmc kan integreren ga ik het zeker wel even uitproberen, ben heel benieuwd
     

Deel Deze Pagina