1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Netwerk aanleggen winxp

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ~X-Box Junkie~, 12 sep 2004.

  1. ~X-Box Junkie~

    ~X-Box Junkie~ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien is deze vraag heel erg makkelijk maar ik ben er nog neit uitgekomen.
    ik zal eerst even de situatie uitleggen.
    Wij hebben thuis 2 computers die via een router(belkin) met het internet verbonden zijn. Op beide pc's is winxp geinstaleerd.
    Ik wil graag een netwerk aanleggen tussen deze 2 pc zodat ik kan printen vanaf beide computers en bestanden verzenden etc.

    wie kan mij met dit probleem helpen.
    graag simpele uitleg want ben nog aardig n00b in dit soort zooi.

    alvast bedankt
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een netwerk aangeleggen onder XP is kinderspel.

    Selecteer de Map/HD/Printer klik op de echtermuisknop en kies vervolgens Delen.
     
  3. Thedaaf

    Thedaaf Vengar

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan voor je printer ook gewoon op de andere computer (dus waar de printer niet direct op aangesloten is) een printer toevoegen doen en dan netwerkprinter kiezen en dan is het ook zo gedaan. kan je ook printen over je netwerk O-) .

    beide pc's moeten wel in dezelfde werkgroep staan he--->> Deze computer en dan eigenschappen dan kan je de werkgroep eventueel veranderen
     
  4. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een printer:
    Rechter muisknop, Delen ---> Deze printer delen en een share naam opgeven

    Voor een map\schijf:
    Rechter muisnknop op iedere map of schijf, delen en beveiligen ---> van deze map een gedeelde netwerk map maken en share naam opgeven.

    Het oproepen van gedeelde bestanden:
    Deze Computer ---> Mijn Netwerk lokaties
     
  5. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    je kunt even de wizard "klein thuisnetwerk" uitvoeren.. die staat in de rechterkant als je mijn netwerklocaties opent.. *werkt niet altijd.. maar da zegt hij dan ook*
     
  6. ~X-Box Junkie~

    ~X-Box Junkie~ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt het is gelukt
    het was idd simpeler dan ik d8 :D
     
  7. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    En als deze PC's Windows XP HOME edition draaien, dan kan je niet eens netwerken.
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehh wel hoor. Hier werkt het gewoon iig en we hebben allebei home :confused:
     

Deel Deze Pagina