[XOne] Netwerk koppeling Xbox 360

Discussie in 'Games' gestart door Marzzzam!, 26 mei 2012.

1. Marzzzam!

Marzzzam! Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren een (niet gehackte) tweedehands Xbox 360 (120 Gb) gekocht voor mijn zoon. Ben voor de rest een "Xbox-leek"
    Nu heb ik een wifi router in de meterkast staan, dus een XBOX 360 WIRELESS NETWORK ADAPTER 'N' (€59,95) zou kunnen. Ik kan echter ook een kabeltje trekken van de router naar de Xbox (ff de kruipruimte in =() Wat is het voordeel van die wireless adapter en wat zijn de alternatieven?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een wifi-router in de meterkast is niet de ideale plaats voor dat ding.

Een andere zeer goede alternatief zijn home-plugs (netwerk via het stopcontact).
    Je koopt een startset (kit) met 2 Homeplugs.
    De ene druk je in het stopcontact waar ook de router op aangesloten zit en er gaat een netwerkkabel naar de router.
    De andere Home-plug druk in het het stopcontact naast de Xbox360 en ook daarvan gaat er een netwerkkabel naar de Xbox360.
    Volgens laat je de Home-plus contact met elkaar maken en je het een supersnelle verbinding van 85Mbps of 200Mbps.

Een startset van 85Mbps heb je voor minder dan € 50.

Een hele mooie set is deze , http://www.alternate.nl/html/product/TP-LINK/TL-WPA281_Starter_Kit/994537/?
    200Mbps via het stopcontact (tussen Homeplugs) 300Mbps via Wifi.

3. Marzzzam!

Marzzzam! Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de goede tip!
    Maar met die XBOX 360 WIRELESS NETWORK ADAPTER 'N' (€59,95) kan je er toch ook een soort van media centre van maken?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het netwerk tussen netwerkkabel en wifi is het zelfde.
    Wil je het maximale uit de N adpater halen dan moet de router ook beschikken voor N en niet G.

Voor streamen (Media Centre) zou ik liever kiezen voor een netwerkkabel omdat deze veel stabieler is dan Wifi.

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Als je dan kans hebt zou ik echt voor kabel gaan, want zoals Melbulln al zegt is dat veel stabieler en je bespaart ook weer geld. Ik heb persoonlijk helemaal niks met draadloos gamen en streamen. Ik gebruik daar echt altijd kabels voor. :)

6. Marzzzam!

Marzzzam! Member

Leuk Bevonden:
    0
    OK bedankt beiden!
    Maar ik heb een Linksys N-router. Ik heb zo'n UBEE-modem van Ziggo, waarin ook nog 3 lege LAN-poort zitten. Kan ik dan zo'n ethernetkabeltje hierop aansluiten (richting Xbox), of moet dat via de router?

Laatst bewerkt: 26 mei 2012
  7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een router achter een router is bijna altijd om problemen.

Als ik het goed begrijp gaat er een netwerkkabel naar de Linksys en daarop zijn alle computers thuis aangesloten.
    Als je nu de Xbox360 aansluit op de UBEE krijg je geen toegang tot de apparaten die op de Linksys zijn aangesloten.

Tip.
    Bel met de helpdesk van Ziggo en vraag of zij de router functie van de UBEE kunnen uitschakelen.
    De UBEE wordt dan een normale modem en de Linksys doet dan de rest.

De Xbox360 sluit je dan aan via een netwerkkabel op de Linksys.

Deel Deze Pagina