[XOne] [Netwerk/Live] Ik heb 2 'kleine' probleempjes...

Discussie in 'Games' gestart door RicoBoy, 23 aug 2004.

1. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste wil ik alvast degene bedanken die dit leest, doordat hij/zij toch probeert iemand te helpen ^^.
    Maar laat ik gelijk maar vertellen hoe het zit, we hebben sinds kort een 2de xbox, voor mijn broertje, en we spelen de laatste tijd alleen maar RS3 Black Arrow tegen elkaar omdat we 2 exemplaren hebben gekocht door de lage prijs). Het is echt onwijs vet als je bij elkaar in hetzelfde tem zit enzo, maar soms toch ook weer niet. Want de ene keer kan mijn broertje me wel horen via de microfoon en de andere keer weer niet. Iedereen hoort mij altijd nooit problemen gehad ermee, en ik hoor mijn borertje ook altijd. hij zegt alleen dat hij mij nooit hoort... Maar ik hem wel :confused:. heel vaag allemaal... Dit probleem voorkomt alleen maar als we met elkaar proberen te praten. want de rest in het team hoort ons alebei. Ook kunnen we geen system-link met elkaar doen, en kunnen we alleen tegen elkaar via Live. ikzelf vind dit niet echt een ramp, maar het is toch vaag. Hieronder een plaatje van hoe ons netwerk er hier uitziet. (de PC met de draadloze verbinding is van mijn broertje)

Als jullie meer details willen weten, vraag het dan maar. want ik moet er gewoon achter komen hoe dit optelossen is, zonder kabels te veranderen ofzo...

2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Als je over netwerk gaat moet je gewoon een crosscable in de beide xboxen steken, dan werkt het. En heeft je broertje een eigen account op xbox live, of kan die (ik weet niet hoe) meedoen als guest ?

3. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb precies hetzelde probleem. Want ik heb zelf dus ook 2 xbox aangesloten op xbox Live en 2 copies van Rainbow Six Black Arrow en soms als ik host en mijn broertje ook inlogt dan kan ik iedereen verstaan alleen horen ze mij niet.. Ik heb verschillende joysticks, headset, communicators (dat geval wat je in je joystick zit) het enigste wat bij mij dan helpt is opnieuw een sessie hosten maar je hebt gelijk dit is niet relaxed...

En ik denk persoonlijk dat het een of andere vage bug is. Want ik heb samen met mijn broertje van alle bekende Xbox Live spellen 2 copies zodat we samen kunnen gamen en heb er nog nooit eerder last van gehad....

Laatst bewerkt: 23 aug 2004
  4. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dan lijkt het een bug. Misschien een idee om te wisselen van headset, dat kan al duidelijkheid opleveren. Of het aan de hs (headset) ligt of echt aan de xbox. Waarschijnlijk nu echt aan de xbox/live, maar je kan het toch eens proberen.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Oplosingen

1) je moet je netwerk xbox live proten open gooien .... zie probleem niet zien of horen spelers (zie tevens de sig van pejannl voor de juiste porten ... let wel dit moet je dus instellen voor beide xbox'en)

2) als je wilt gaan gamen via de optie die je nu laat zien ... zou je het kunnen doen via xbconnect of x-link twee tooltjes die systemlink na bootsen over een netwerk... anders moet je inderdaad een crosscable kopen

(tevens is het verstandig om voor een gaming adapter te sparen ... je hebt namelijk twee geloven op een kussen ... router en ICS ... dit geeft vaak kopzorgen) ... als je voor draadloos kiest ... neem dan ook een draadloze game adapter

6. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vaag... Maar hier even in het kort wat we kunnen met de headsets.

Mijne:
    Iedereen verstaan: Ja
    Horen ze mij: Ja
    Hoor ik mijn broer: Ja
    Kan ik praten tegen mijn broer: Ja, maar dat hoort hij niet

Mijn broertje:
    Iedereen verstaan: Ja
    Horen ze mij: Ja
    Hoor ik mijn broer: Nee
    kan ik praten tegen mijn broer: Ja

Dus er is maar een probleempje, voor de rest kunnen wij met iedereen praten, en iedereen verstaan.

@ Fardo: Ik heb de ports al open voor mijn IP van mijn Xbox (ip xbox: 192.168.1.101
    Maar die van mijn broertjes Xbox (ip xbox: 192.168.0.209) kunnen niet open doordat ik niet dezelfde ports nogmaals kan openen ofzo. Hieronder een plaatje:

*klikken

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je xbox van je broertje en jouw xbox hebben beide een uniek ip adres ... en deze kan je wel degelijk open zetten ... dit is echt het probleem .... ga maar eens naar troubleshooting ... dan zal je zien dat je NT waarde (van 1 machine of misschien beide xbox'en) geen waarde 1 heeft

8. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk het plaatje maar, je ziet dat het niet kan ...
    Trouwens hoe bedoel je van die Nt waarde, enz?^^' Srry ben een beetje N00b hierin.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ai ... dat is een probleem ... probeer eens 1 xbox in je dmz zone te plaatsen ... NT = NAT waarde = je netwerk waarde ... ga naar trouble shooter ... connectie settings ... druk nadat er staat connected to xbox live op Y ... noteer de P: en L: waarde ... druk op A en noteer de MT NT en IC waarde .... wat zijn je waardes? Voor beide xbox'en?

10. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    @Fardo,

Ik heb precies hetzelfde probleem als RicoBoy. Ik heb tevens ook de poorten los gegooid voor beide ip's (dit had ik al) en de waarde's MT NT en IC geven op allebei de Xboxen 1 aan :confused:

Ik vind het ook vreemd want met de vorige deel van Rainbow Six 3 speelde ik ook heel vaak tegen / samen met mijn broertje en had ik nooit ergens last van? Dit geld ook voor Moto GP 1/2, Unreal Championship, Wolfenstein, RSC2 etc. alle bekende Xbox Live spellen hebben we en dit heb ik nog nooit gehad?

11. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, ik heb ook nog eens even de headsets omgewisseld, maar daar ligthet niet aan, mijn broertje hoort mij dan nog steeds niet, en de rest wel.

Mijn xbox:

L: 175ms (181ms)
    P: 20/20

MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)
    NT: 1

Mijn broertjes Xbox:

L: 177ms (184ms)
    P: 20/20

MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)
    NT: 2

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    die NT: 2 is het probleem ...

13. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    @Fardo,

Als ik op allebei de xbox de test heb gedaan geeft ie bij beide een waarde van 1 bij NT en bij de rest ook?...

Ik heb niks aan de router veranderd tevens staan allebei de xbox op automatische instellingen. Dit is sinds die laatste update gekomen daarvoor had ik er nooit last van tevens heb ik nu ook in 1 keer last van als 1 xbox aanstaat (dus met Xbox Live connect) de andere het vertikt om verbinding te krijgen met Xbox Live (en visa versa) en dit is dus echt precies na die update gekomen :mad:

En dat was niet het enigste probleem wat ik had na die laatste update lees dit maar..

Ik word er echt gek van!

14. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, maar em... misschien beetje domme vraag, maar geen vraag is nog dommer dus: Hoe maak je daar weer een 1 van? ^^'

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat ik eerder zei ... je moet 1 xbox in je dmz zone plaatsen ... misschien heef de pc van je broer wel een firewalldraaien ... zet die dus uit

16. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, ik heb het in de DMZ zone gezet, en de Nt waarde is nu een 1... Ik zal vanavond testen of hij het dan ook goed doet ^^. In ieder geval bedankt. Maar wat wel een probleem is, de IP adres van de wireless verbinding van mijn broertje is verandert nadat we een stroomstoring hadden gehad en de stroom van de router uitviel. terwijl alle verbindingen (met kabels) hetzelfde IP adres hebben.

17. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had dus ook in een keer 2 andere ip adressen in mijn lijstje en dat zorgde ook voor problemen want ik had een gereserveerde DHCP ip voor de Xbox waar problemen mee waren en die eindigde op .04 en nu waren er 2 ip adressen die eindigde op .06 en .08 en die ook voor die Xbox waren en dat zorgde voor problemen. heel raar want ze hadden alle 3 verschillende mac adressen:confused:

maar ik heb ze eruit gegooid en tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad.

18. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou daar ben ik weer, we gingen vandaag het spel spelen, en we hoorden elkaar heel de tijd, totdat de server een map change ging doen, en mijn broertje mij weer niet hoorde, en ik hem wel... Het probleem is er dus pas als de map wordt gechanged. Hierna gign ik de NT waardes weer controleren en nu zijn ze bij beide xbox NT:2... Ook al heb ik de IP van mijn broertje in de DMZ dinges gezet... HELP! :mad:

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de ip adressen van je xbox'en zijn weer veranderd ... aanpassen dus

20. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je dezelfde IP adressen dan behouden? Want als ze elke keer gaan veranderen schiet ik nog niet veel op...

Deel Deze Pagina