OK, kijk ik heb thuis een PC en een Laptop, nu wil ik deze 2 verbinden, ik heb daarnet een 'Patch Cable UTP Crosswired' gekocht, dat is volgens die man hetzelfde als een Link Cross Cable ofzo, nou ja, ik heb die dus tussen m'n laptop en m'n pc gedaan. Op de PC heb ik Win ME, op de laptop XP. Op beide heb ik thuisnetwerk installatie gedaan, netwerk heet MSHOME. Maar hoe kan ik nu ooit een file van me laptop op me pc krijgen, als ik namelijk op mijn pc bij shared files kijk dan zie ik files die op mijn eigen pc staan, hetzelfde is het geval met de laptop, ik heb al lopen zoeken, maar hoe krijg ik nou een bestand van me laptop naar me pc? Alvast bedankt!
ik Heb maar een antwoord voor je en dat is Waar ME voorstaat Meer Ellende veeel sterkt nog met het maken van een netwerk met ME (zal je nodig hebben)
moet je bij de eigenschappen van je netwerk kaart 'bestanden delen' aanzetten. maar er komt altijd een hoop bij te kijken. je moet namelijk op allebei de pc's de tcp/ip zooi installeren. ik kon het ooit maar ik moet het allemaal weer zien om je te helpen.
Je moet inderdaad beginnnen met bestanden delen aan te zetten op de laptop (en PC). Je moet zorgen dat de gateway bij allebei hetzelfde is(255.255.255.0). Het IP-adres kan je instellen op 192.168.0.1 bij de 'server'. Moet zelf maar ff kijken welke je als server wilt hebben. De andere(client) moet dan 192.168.0.2 krijgen. Dit kan met automatisch gaan (dns) maar kan ook handmatig. Nu moet je even op de laptop of de pc je C: of D: of wat je maar wil gaan delen. (Mijn computer > Rechter muis op c: > delen.) Nu kan je als het goed is naar windows verkenner daar type je in ' \\192.168.0.2' .Daar zie je de map die je hebt gedeeld. Nu klik je rechter muis op de map en dan: Netwerkverbinding maken. Als het goed is staat er nu een nieuw station in je 'Mijn computer' nu kun je er alles vanaf halen wat je deelt. Ik weet niet of alles precies hetzelfde is ik heb hier namelijk windows 98SE Misschien dat ik ook wel iets ben vergeten als het niet werkt hoor ik het wel Edit: Als jouw netwerk al goed werkt hoef je alleen het dikgedrukte te doen
Thanks voor alle hulp, kijk, ik wil bestanden die op m'n laptop staan op m'n pc krijgen, dus ik heb rechtermuisknop C:/ gedaan en dan Delen op de laptop, toen typte ik op de PC bij windows verkenner het IP adres van de laptop in, helaas kreeg ik niets... Maar dat komt denk omdat de Laptop een 169.142.nogwat IP heeft en de PC dan 192.nogwat IP heeft, er dus geen server of client nog ingesteld, hoe stel ik dat in dan? dat bijvoorbeeld de pc server is en laptop client? Daarnaast vraag ik me af dat als ik de PC bijvoorbeeld Server maak en me laptop Client (dus het IP Adres van de laptop verander) of ik dan nog wel kan internetten als ik die netwerkkabel van internet weer in me laptop doe, want ik heb een router en die snapt dan toch niet meer wie wie is? Of maakt dat niet uit? Dus samengevat: - Hoe stel ik server en client in... - Zijn de systemen nog wel toegankelijk voor internet i.v.m. de router, of moet je nadat ik heb genetwerkt weer alle instellingen terugzetten? Nogmaals bedankt!
Het makkelijkste is om gewoon de wizard thuisnetwerk installeren uit te voeren te doen. Dat is zo simpel dat mijn mama het nog kan. Die ip instellingen met de hand doen wil nog wel eens wat problemen geven. Als je die wizard hebt gedraaid moet je met de je rechtermuisknoppie op je hardeschijf klikken en dan delen kiezen. doe dit ff op allebei de computers en dan kan je bestandjes uitwisselen.
Heb ik al gedaan, op allebei de systemen thuisnetwerk installeren gedaan, dan word mijn documenten meteen een gedeelde map, dus daar kan ik me bestanden in zetten die ik wil overzetten, probleem is dat ik vanaf de pc niet in de laptop kom als ik de laptop z'n ip invul
Okeej.. Als je een router hebt horen volgens mij allebei de systemen een zelfde soort IPadres de hebben bijv. 192.168.0.1 en 192.168.0.2. Ook via een router hoor je gewoon bestanden te kunnen wisselen. Je laptop en PC staan op 1 router neem ik aan. Het klopt in ieder geval niet dat je laptop een heel verschillend IP heeft vergeleken met je PC. Je kan naderhand natuurlijk wel je internet zeker terugkrijgen door alles weer in oude configuratie te zetten. Server en client stel je gewoon in door de server het IP-adres 192.168.0.1 te geven en je client (laptop in dit geval) 192.168.0.2 te geven. Geeft hij nog iets van een foutmelding in verkenner of niet? Zo ja wat geeft hij aan?
Die laptop neem ik altijd mee naar school, op school krijgt hij automatisch een IP aangewezen, namelijk die 169.nogwat IP, als ik bij DOS kijk, je weet wel, ipconfig dan zie ik op de laptop voor mijn IP nummer auto staan, dus die staat zo ingesteld dat ie automatisch een IP krijgt toegewezen... Maar mijn vraag is dus hoe ik die IP kan veranderen, hoe geef ik een ander IP aan me pc? via dos?