Thuis Netwerk via spannings net Ik wist dat dit er aan zat te komen ... maar ik weet nog niet of het slechts een gadget is of een hele leuke hebben ding.. klik op de link voor meer info Het ziet er op zich vaag uit ... maar het lijkt me wel een leuke gadget.... nu hoef ik niet meer in elke kamer een kabel te leggen (is wel sneller ) Two MicroLink dLAN Ethernet adapters and all necessary cables for an immediate start into home networking. MicroLink dLAN products are the HomePlug adapters that transform your in-house power circuit into networking infrastructure. These adapters use the 230 V electrical wiring for data communications in a household network. Ideal for anyone wanting to extend their internet access or make an internal network without the need of new cabling. Surf the internet and share data at up to 14 Mbps and up to a range of 200m. The household electricity meter serves to block out unwanted access from the outside. Data sharing is easily enabled by connecting each PC to a power socket with a MicroLink dLAN adapter. For internet access, simply connect the MicroLink dLAN adapter with a DSL modem and plug it into a power socket. This system couldn’t be more flexible! 2 HomePlug adapters with Ethernet interface for data transfer via the existing household power supply. Suitable for connecting games consoles to the internet. The optimal ISDN and DSL extension into any room and onto any floor in the house. No new cables, no drilling, no dirt! Throughout the whole house, just use any power socket to access the internet or home network. Installation? Child’s play! Simply plug the MicroLink dLAN into the power socket and then connect it to the modem’s or the PC’s Ethernet interface and install the supplied software—and go! Data rates of up to 14 Mbps via the household power supply. Very compact form—no bigger than an AC/DC power adapter! Ranges of up to 200 metres. Maximum security from eavesdroppers through DES encryption. 3 year warranty
Dit is geen internet via het spannings is niet zo stabiel .... maar wel een eigen thuis netwerk ... een optie om te overwegen als je xbox in de huiskamer staat en je pc boven ... /edit/ reageerde op Rinus zijn reactie
Was de NUON daar toen niet mee bezig om zo internet verbindingen te verstreken maar ze hebben het uiteinedlijk toch maar gestaakt omdat het niet zo stabiel was. maar voor thuis netwerk zou het wel handig zijn.
Jeb Nuon was er mee bezig (internet via het spannings net), maar dit bleek niet zo stabiel (huidige net) ... deze oplossing is voor het thuis netwerk ... en lijkt me een stuk betrouwbaarder ... maar de snelheid 14 MB valt tegen ... maar goed het is een oplossing als je geen draden wilt trekken
Klop Fardo, ik las later pas dat het over netwerken ging, en niet over internetten via je stopcontact. Ik had mijn post dus ge-delete!
K heb op me stage een keer een testje gemaakt met die dingen, het werkte wel goed enzo alleen volgens mij moeten je aansluitingen wel op dezelfde groep zitten. maar dat weet ik niet zeker meer.
Lijkt me wel handig voor xbox-connect, aangezien mijn pc (en internetaansluiting) boven staat en mijn Xbox beneden in de woonkamer! Of snap ik het nu verkeerd?!
nope je snapt het perfect ... je hebt nog steeds een tweede netwerk kaart nodig (die sluit je aan op het spannings net adapteren je sluit je Xbox aan op de 2de spanningsnet adapter) ... je kan je xbox dus beneden aansluiten
De prijs valt helaas tegen devolo MicroLink dLAN Starterkit Ethernet/Ethernet------158.00EUR devolo MicroLink dLAN Starterkit Ethernet/USB----------158.00EUR
Ja, dit spul staat al enkele maanden op de homepage van routershop. Niet erg spectaculair, eerlijk gezegd. Maar wel makkelijk afluisterbaar, want niemand die erbij nadenkt om het te beveiligen tegen buitenstaanders... Nadeel is dat het echt one to one communicatie is en dan vind ik 158 euri voor een 14mb-tje wel errug duur. Als je een "traditionele" wireless oplossing kiest kun je makkelijk sneller en universeler voor minder geld kopen, en je krijgt dan bovendien een oplossing die met meerdere clients gebruikt kan worden. Luister goed, mensuh, want meneer pastoor spreekt uit ervaring: Het nieuwe hot item wordt multimedia over internet. Dat betekent dat je straks thuis ergens een radio met een internet uplink hebt, ergens een tv met internet uplink, ergens een xbox met internet uplink, enz enz enz. Al dat spul kun je prachtig aan internet koppelen met high-speed wireless oplossingen. High-speed betekent tenminste 54mbit, maar nog liever 100 mbit. Ga je nu voor 11 mbit of 14 mbit oplossingen dan krijg je spijt van je keuze omdat die oplossing straks niet meer bruikbaar is. Kortom: Niet doen. You have been warned!
Jeb voor een draden oplossing is ie te duur ... afluisteren lijkt me in je eigen huis geen probleem ... omdat je nog beveilihd bent door je meter kast (maar ja die kan je ook af tappen) .... Als deze dingen een paar tientjes had gekost had je een semi oplossing gehad voor een directe verbinding met een usb modem .... maar aangezien de prijs de wurgende factor is .... kan je beter een wireless network gaan bouwen ... iets duurder ... maar stukken sneller (en veiliger)
Fardo, dat moet je even checken. Volgens mij werkt deze oplossing wel met USB PC's, maar niet met USB modems (omdat USB modems aan de verkeerde kant van het USB kabeltje zitten). Dus je kunt ze wel aansluiten op PCs met een USB aansluiting, maar niet op modems met een USB aansluiting. Een USB modem bevat (dacht ik) geen USB host, een PC wel. (Of zijn beide USB zijden altijd gelijk? - Pejannl krabt aan zijn kale kop...)
Hmm... ik ga het ff checken ... de usb kabel Jeb het kan niet tenzij er nog andere usb connectorren bestaan ... maar 158 euro vind ik toch te prijzig voor een directe connectie oplossing
Bij Computerworld is een artikel verschenen waarin te lezen valt dat de EU internet via het stopcontact wil bevorderen. De Europese Commissie wil door achter deze vorm van internet te gaan staan het gebruik van breedband in het algemeen vergroten. Het zogenaamde 'Opera-project' (Open PLC European Research Alliance), maakt deel uit van een bredere campagne. In vier jaar tijd wil men 25 miljoen euro investeren, in internet via het stopcontact, waarvan ruim elf miljoen afkomstig zal zijn van de EU. Internet via het stopcontact is op zich niets nieuws. Al in 2001 werd in Arnhem een proef gehouden, maar deze werd stopgezet omdat de techniek nog niet ver genoeg ontwikkeld was. Buiten het verbeteren van de techniek is het doel van de EU om tot een uniforme standaard te komen. Nederland is bij de 36 bedrijven en instellingen die meewerken aan het project niet vertegendwoordigd. Deze week is begonnen met het Opera-project: More than 35 European energy companies, telecommunications equipment manufacturers, consultancies and universities are meeting this week in Madrid to hammer out details of the four-year OPERA project, which the commission is sponsoring to the tune of $11.2 million, according to Koch. The first phase, lasting two years, has a budget of $24.8 million; it aims to develop a uniform European PLC standard. Bron
Ja, maar we hebben het hier niet over "internet via het stopkontakt" maar over een thuisnetwerk via het stopkontakt. Voor de mogelijkehden van een internet aansluiting ben je uiteraard welkom in het Non-Xbox hok.