klopt deze netwerk setup een beetje voor een lan? Het zijn 2 versies: - Netwerk 1 is xboxen connected met elkaar - Netwerk2 xboxen connected dmv een switch. allen met cross cat 5 bekabeld.
ff een vraagje waarom staat daar een xbox server hoe wil je dat gaan doen???? het is toch zo dat je 2 tot 8 xboxen connect met elkaar via een hub?? want er zit toch maar 1 netwerkaansluiting aan de xbox en dat er van die 1 tot 8 xboxen de host is ??? of volg ik het niet helemaal meer???????
je hebt geen xbox server nodig zeg je dus, 'k dacht dat je 1 server nodig had waar de anderen op connecten. eigelijk moet het ut volgende zijn xbox --xbox ---xbox --xbox zonder server aan elkaar gelinkt per xbox 4 gamers
volgens mij is het 4x xbox aan hub (weet ik niet zeker)en dan host er 1 van die 4 xboxen (je kan gewoon spelen op de host xbox )
Maar dan zit je dus wel met 4 man achter een tv te loeren, speelt dat wel lekker ?.. hoeveel tv's kan je aansluiten op een xbox. of moet je dan beamers gebruiken als je met 4 man wilt helo-en
[pissed of mode]ok nog maals geen crosscable tussen een hub leer dat nu eens een keer hoeveel threads zijn er nu al voor geopent, kijk eens verder dan je neus lang is....[/pissed of mode] [normal mode] nee je hebt geen xboxserver nodig, je moet het zien als je een computernetwerk hebt en je unreal wilt gaan spelen, dan heb je geen apartie server nodig maar dan is de ene een server maar die kan ook spelen, ik weet niet of het klopt met de xbox hoor[/normaal mode]
Dit klopt ..Las over het crosscable gebeuren heen ... ehm... alleen crosscable gebruiken tussen twee xboxen in (natuurlijk )
[humble mode] sorry tech, 'k had perongeluk de verkeerde kabel er neer gezet. [/humble mode] Maar nu voor alle duidelijkheid en om ook misschien toekomstige vragen overbodig te maken. - 'k heb nu 4 xboxen er neer gezet maar kunnen er ook 16 zijn(voor helo) dan heeft ieder z'n eigen tv K zal je niet meer lastig vallen met netwerk vraagies .. dat kost je 2 jaar van je leven heb ik zo'n id
Ehm... neal.... buddy.... ehm... 16 xboxen? Nope sorry... 4 xboxen max via lan. just the way it is... sorry dude.
mm.. vaag dit kreeg ik te horen van de xbox support (ok ze was wel frans maar dit klonk vrij logisch) Op een 16 poorts switch kan je toch 16 xboxen aansluiten. Dan speelt iedereen op z'n eigen tv. (ga uit van halo met een max players van 16) Anders moet je dus altijd met splitscreen spelen wat niet echt optimaal is lijkt mij
Nope sorry .. slechts 4 xboxen.... De games zijn gebouwd om maar met 4 xboxen te kunnen linken... tenzij ze dat gaan veranderen ... waarschijnlijk niet
hehe heb een paar jaar les gehad in cisco zou het nu toch echt wel weten.. op een paar kleine foutjes na
mm.. juist het is dus de bedoeling dat er meerdere xboxen komen, het lijkt me sterk dat mickeysoft mij met een aantal xbox live consoles wil sponsoren dus dan wordt het met splitscreens of een 4-4 compo. kan ook erg leuk zijn toch ?
Het gegeven van maar 4 xboxxen op een netwerk heb ik nog NOOIT ondersteund gezien door berichtgeving van ms of iets dergelijks. Het enige wat wel klopt is dat Halo het gewoon niet aan kan, het heeft dus puur met de software te maken en niet met de hardware. Conclusie: Dat er maar 4 xboxxen op een netwerk kunnen is dikke bullshit. En nog iets, als iets xbox live ondersteunt is dan heeft het de mogelijkheid om gebruik te maken van een centrale server (de xbox live server) deze kan je altijd simuleren in een lan (als de software er is). Dus het is theoretisch mogelijk om die eerste opstelling (zonder je crosscable) te krijgen met een xbox live spel (dat 32 mensen allemaal een aparte tv hebben). Halo heeft dit niet omdat dit spel is geschreven op een lan, dat betekent dat jouw xbox alle informatie wegzend naar alle xboxxen terwijl xbox 2 hem alleen maar nodig heeft, dit vreet natuurlijk bandbreedte en daarom heb je ook zon goede ping nodig bij xbconnect. Als iets xbox live is heeft kan het dus inloggen op een server die alles gaat regelen voor je (alles zo zend dat het precies aankomt bij de goede xbox en dus van jouw xbox precies genoeg vraagt). Een probleem gaat worden is dat die spellen niet tweakbaar zullen zijn zoals bv. quake 3 daarbij kan ik zeggen hoeveel ik wil dat er maximaal per seconde weg gestuurt kan worden zodat ik minder lag krijg. Houd dit in je achterhoofd, en ik verwacht dat die software beschikbaar word voor een server op te zetten want je hebt nu al de xbconnect die de lan simuleert.
Wixx.... je heb helemaal gelijk. En als die "Live" simulatie software er komt dan word "Lan" gaming helemaal geniaal leuk. Met z'n allen bij mekaar.. 0 lag... oooh wowee... kan niet wachten. En je hebt gelijk... er is vast wel ergend een geniale idioot die dat gaat schrijven hehe
je kan met Deathrow ook al met 8 xboxen hoor. en dat gaat volgens mij ook gebeuren met UC. Halo kan je gewoon met 4 xboxen maar als je dan met 4 players per xbox gaat moet je wel een breedbeeld hebben ofzo anders is je scherm echt veel te klein.
heb je dat gehoord of ook gezien, 'k heb nu uit meerdere bronnen dat het op dit moment nog niet mogelijk is om met meer dan 4 xboxen te gamen. Misschien wel met UT championship die in nov uitkomt. Het is dus een software blok (zoals ook in de andere postings naar voren komt) maar dan de belangrijke vraag, weet iemand al waar zo'n progje in de maak is of misschien zelfs al wel te dnloaden ?