1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

NHL '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Richvd, 9 sep 2008.

  1. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    NHL '09

    [​IMG]

    Informatie:

    Uitgever: Electronic Arts
    Ontwikkelaar:Electronic Arts
    Genre: Sportspel
    Release datum: 12 september 2008

    Informatie:-

    XBW Gamepage:

    http://http://archief.xboxworld.nl/game/1849/nhl-09/

    Nieuwsitems:

    http://http://archief.xboxworld.nl/news/10786/demo-van-nhl-09-te-downloaden-van-xbox-live-marktplaats/

    Screenshots / Filmpjes:

    Nog geen




    (Heb nog geen game page hiervan gezien...)


    Zijn er mensen hier die deze game gaan kopen?

    Ik zelf wel.
    Ben een sportgame liefhebber, dus heb er veel.
    Ook veel NHL games.

    De eerste review is uit (IGN) en ze geven het zelfs een 9!
    Ze noemen het één van de beste sportgames van de afgelopen 10 jaar!

    De grootste reden van het hoge cijfer: er zit namelijk ook "Be A Pro" mode in en die is heel goed uitgewerkt (op een paar kleine issues met oa camera na).
    En ik denk dat je hier (in theorie) nog meer plezier mee kan hebben dan bij bv. FIFA (wel even afwachten).
    Bij FIFA speel je met 10 man per team op een groot veld, dus de kans is aanwezig lijkt me dat je een lange tijd de bal niet krijgt.

    Hier zit je met 6 man per team (ja, ook met de goalie kan je spelen, wat erg leuk schijnt te zijn!) op een kleine baan, dus je krijgt de puck vaak genoeg lijkt me.

    Er komt ook een heel stuk strategie bij kijken.
    Bij ijshockey heb je ook line changes, dus je moet ook zo nu en dan van het ijs af en er weer op en dat moet je op de juiste momenten doen anders heeft je tegenstander vrij spel naar de goal.
    (maar misschien is er ook een optie om fatigue uit te zetten, zodat je de hele tijd op het ijs kan blijven)

    Verder hebben ze nog controls verder uitgewerkt.
    Vorig jaar gebruikte je al geen knoppen meer, maar de right stick.
    En dat is nu verder verbeterd.

    Al met al zal ik deze game zeker gaan kopen.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  2. XD-sense

    XD-sense Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zou eerder 2k9 halen de demo is echt vet en lijkt me kwa actie en gameplay vele malen beter als 2009
    EA sport games zijn toch meestal kut
     
  3. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee, 2 jaar terug was 2K nog beter en heb ik die gehaald voor de PS3.

    Vorig jaar was NHL '08 toch echt net een tikkie beter en heb ik die gehaald voor de 360.

    En dit jaar (nog afwachten op 2K9) zal NHL '09 zeer moelijk te overtreffen zijn, lijkt me. Met als paradepaardje de 6 vs 6 online Be A Pro mode die erg goed schijnt te zijn. En daarbij wordt NHL '09 al één van de beste sportgames van de afgelopen 10 jaar genoemd; een 9 zal moelijk te overtreffen zijn.

    Maar we wachten even af.
    Ik koop altijd de beste van de 2.
    ;)
     
  4. XD-sense

    XD-sense Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk zelf dat je toch echt meer fun hebt met 2k9 ook al doen ze zo'n 6vs6 mode bij EA er in daar geef ik weinig om, omdat ik liever alleen speel of tegen elkaar met vrienden en niet met zoveel man online, lijkt me alleen maar irritant maarja ieder zijn eigen keus,kun jij me trouwens vertellen waneer 2K9 hier precies in de winkels ligt, de demo zegt september maar dat is waarschijnlijk alleen amerika........
     
  5. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ook allemaal (1-1, 2-2)in deze game neem ik aan, maar je kan dus ook (Be A Pro) met 1 mannetje de hele wedstrijd spelen.
    Dat is het leuke aan Be A Pro mode (dus niet alleen 6-6, maar ook minder en dan naast elk mannetje besturen nu eens 1 mannetje).

    Ikzelf zal ook niet 6 vs 6 doen.
    Vindt hier maar eens 6 vrienden die ijshockey leuk vinden en het op de 360 hebben.
    ;)

    Ik zal wel iets van 2-2 met Be A Pro mode aan gok ik zo.
    Vraagt om veel strategie met oa line changes, lijkt me gewoon erg leuk.
    Maar zoals ik al zei, ik kijk altijd eerst naar de reviews en dan koop ik de beste!
    ;)

    Releasedatum van NHL 2K9 staat pas op 1 november gepland btw!
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  6. Gorilla J

    Gorilla J Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik vond de video review en de developer diary's op IGN er best tof uitzien. Ik heb vroeger NHL 99 ofzo gehad en daar heb ik me ontzettend veel mee vermaakt. Het enige probleem is dat er teveel vette games komen de komende maanden, en ik weet niet of ik NHL nou zo tof vind dat ik daar ook nog eens 60 euro aan uitgeef. Ik twijfel dus nog een beetje. :)
     
  7. XD-sense

    XD-sense Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    2
    1 november pas damn dat duurt dus nog wel even dan
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    over het algemeen zijn de 2k sportgames beter als die van EA.
    2k richt zich meer op realisme terwijl de EA sportgames meer een spektakel zijn over het algmeeen.
     
  9. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zei ik ook, over het algemeen wel.

    De NBA serie van 2K is beter.
    De NFL serie van 2K was beter dan Madden totdat 2K de licentierechten verloor. Dus nu is er alleen nog Madden.
    En de NHL serie van 2K was beter TOT vorig jaar, toen was EA net een tikkie beter en ik denk dat ze daar dit jaar een schepje bovenop doen.
     
  10. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de demo van NHL2K9 ook voor de PS3 al uit?
     
  11. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Helemaal gelijk. Ben altijd een fanatiek NHL 2k speler geweest, tot afgelopen seizoen. De vernieuwingen die 2k doorvoerde voelden niet goed, waardoor de (voorheen sublieme) gameplay niet geëvenaard kon worden. De 2k9 demo kan me helaas niet overtuigen, terwijl EA juist weer een stap voorwaarts zet. De be a pro mode en verbeterde defensive skills maken NHL09 voor mij een must buy.
     
  12. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga ze beide weer halen.
    De demo's ff geprobeert en moet zeggen NHL 09 is ook dit jaar denk ik iets beter. De Be a Pro mode vindt ik persoonlijk een hele mooie toevoeging.
    Maar beide games zijn voor mij een must buy.
     
  13. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Heeft iemand uhm al? Hij is als het goed is gister gereleased dus ben benieuwd naar meningen:)
     
  14. Remco

    Remco Guest

    Wat ik beter vind aan de EA reeks tov de 2K reeks is die skill stick, als je die eenmaal onder controle hebt speelt het zoveel toffer en zoveel meer realistisch..
     
  15. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0

    Ga m wel kopen, maar ben dit weekend weg geweest, dus geen tijd gehad om m te halen.

    Volgens mij hebben echter veel winkels m nog niet.
    Bij FRS en Bart Smit staat hij nog niet eens op de site.

    Verder inmiddels iets van 9 reviews online en praktisch allemaal lovend!
    Gemiddeld tot nu toe een 8.9 geloof ik.
     
  16. Remco

    Remco Guest

    Zet even wat screenshots neer: Link

    Cover
    [​IMG]

    En deze bovenaan:
    [​IMG]
     
  17. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Remco: dank!

    Ik heb m inmiddels besteld!
    :thumbs:

    Bol.com heeft m in ieder geval, maar daar heb ik me niet besteld.

    Heb m bij Dimension Plus besteld.
    Is ie wel wat goedkoper...moet alleen een dag of 3 wachten gok ik, aangezien ze m in Delft niet op voorraad hebben.
    Maar dat maakt niet uit...heb zat nieuwe games...
    :)
     
  18. BrainDead

    BrainDead Vw Madness

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem gewoon op de dag van de release bij de media markt uit het rek gevist. En moet zeggen de Be a Pro mode is geweldig.
     
  19. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    He, bij de MM was ik nog niet geweest.....
    :'-(
     
  20. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Vanmiddag gekocht. Vanavond voor het eerst gespeeld, totdat de game ineens vast liep. Nu kom ik niet verder dan het main menu... Morgen maar terug naar de MediaMarkt :mad:

    update: Nieuw exemplaartje bij de Media opgepikt, maar lag waarschijnlijk niet aan de game. Werd thuis namelijk verrast met de befaamde rode lampjes. Omdat het de derde keer is, gaan ze extra snel te werk - we'll see about that...

    Anyhow, donderdag ff bij een vriend kijken of m'n game wél werkt.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2008

Deel Deze Pagina